Strona 1 z 2
[D2 preFL ALL
] Zmiana klimatronika na poliftowy
: 12 wrz 2019, 20:19
autor: Kamilo910
Witam wszystkich,
Postanowiłem zmienić klimatronik po lifcie wszystko idzie ładnie tylko napotkałem na problem z czujnikiem jakości powietrza otóż w prelifcie jest on osobno podłączony, a w polifcie jest już wbudowany w klimatronik i potrzebuje opis pinów gdzie się wpiąć może ktoś już przerabiał ten temat i będzie wiedział był bym wdzięczny ponieważ naszukalem się i nic na ten temat nie ma ktoś coś robił rozgrzebał temat i nie skończył..
Pozdrawiam
: 12 wrz 2019, 21:25
autor: dice111
CAN juz pociagnales ? Opis PINow masz w ELSA.
: 12 wrz 2019, 21:50
autor: Kamilo910
Jeszcze tego nie zrobiłem z can-em ponieważ nie wiem do końca jak się za to zabrać nigdzie nie mogę o tym nic znaleźć a nie jest to młode auto więc pewnie ktoś już to robił. Nie posiadam programu elsy próbuje właśnie znaleźć i ściągnąć może się uda..
: 12 wrz 2019, 21:51
autor: maciu
a w temacie CANa i sterowania kompresorem.... jest jakaś przejściówka
co dorabia brakujący sygnał rpm po CAN?
jak nie to jestem ciekaw jak kolega sobie poradził
: 12 wrz 2019, 21:52
autor: Kamilo910
Mam 98r mojej audi i skrzynie 5hp24 więc szyna can powinna być..
: 12 wrz 2019, 22:03
autor: maciu
CAN owszem jest ale nie wiem czy w 98 już jest na niej rpm więc klima poliftowa może
nie wiedzieć że silnik chodzi i nie uruchamia wtedy kompresora
dlatego pytałem jak to rozwiązałeś
: 12 wrz 2019, 22:13
autor: dice111
Trzeba pociagnac z ECU, mozna zrobic dla kazdego preFL niezaleznie od rocznika.
: 12 wrz 2019, 22:22
autor: Kamilo910
Właśnie o to chodzi że dopiero się za to wziąłem więc założyłem nowy temat bo potrzebuje pomocy.. kolego mógłbyś jaśniej opisać gdzie wpiąć się w ECU.
Jak ogarnę klime to zostaje jeszcze przerobienie przełączników np awaryjne.. A co z tym czujnikiem powietrza wewnętrznego? bo jak już wcześniej pisałem polift ma wbudowany w klimatronik a przed lift ma to osobno i nie wiem w który pin się wpiąć żeby to zadziałało..
: 12 wrz 2019, 22:31
autor: maciu
dice111 pisze:Trzeba pociagnac z ECU, mozna zrobic dla kazdego preFL niezaleznie od rocznika.
nie pamiętam do jakiego rocznika zakładałem ale dociągnięcie CANu tego akurat problemu nie
rozwiązało więc uznałem że sygnał o rpm w przedlifcie w CAN po prostu nie występuje
kolega pisał jakby juz kończyl projekt dlatego byłem ciekaw jak to wszystko obszedł
a może po CANie mu zadziała? zobaczymy...
: 12 wrz 2019, 22:33
autor: dice111
Nie zostalem upowazniony do tego, napisz do
https://www.a8team.pl/profiles/9474.htm sam odpowie albo wyrazi zgode bym to tu opisal.
: 12 wrz 2019, 22:52
autor: maciu
ja sobie poradziłem (i nawet kiedys tu na forum wszystko opisałem)
ale jestem ciekawy czy kolega znajdzie coś alternatywnego, może w 98
w CANie to już będzie... wystarczy podpiąć, okaże się...
: 13 wrz 2019, 09:17
autor: Kamilo910
Nawet jak podepne to wszystko bo pasuje na wtyczki to i tak nie mam możliwości sprawdzenia bo nie mam nabitej klimy więc sam sobie z tym nie poradzę myślałem że jest tu ktoś na forum kto już to przerabił i pomoże.. Mam drugą audi poliftową i wszystkie graty przekładam z tam tej do mojej już mam wizerunkowo zrobioną całą na polift.. silnik jaki siedzi to 4,2 ABZ z przerobionymi cewkami od nowszego silnika tfsi i wszystko ładnie działa.
: 13 wrz 2019, 18:31
autor: maciu
: 13 wrz 2019, 20:03
autor: Kamilo910
Dzięki za linki ale przestudiowałem już to i w każdym z tych tematów jest tak ktoś coś zaczął pisać i nie skończył dlatego chciałem zrobić to jako pierwszy zrobić raz a porządnie i rozrysować pinologie wraz ze zdjęciami dla potomnych..
: 16 wrz 2019, 21:36
autor: majkelo
Fajnie byłoby gdyby ktoś to ogarnął, są ludzie na forum którzy przerobili temat panelu z lifta ale niestety nie chcą się podzielić informacjami, bo cos mi się wydaje że za dużo ludzi poszło by w tą przeróbkę. Mi przykładowo panel podoba się od przedlifta, polift już miał podobne ala a4 a6