Strona 1 z 2

[D2 ALL ] Filtry (pyłkowe i powietrza)

: 12 sty 2011, 18:53
autor: JuniorPoznan
Panowie... wymiana filtrów... kabinowe 2x węglowe czy zwykłe ? i jakiej firmy... proponują mi valeo i nie wiem czy dobre... slyszalem, ze lepiej zalozyc zwykle papierowe niz weglowe to prawda ?

i jeszcze jedna sprawa... filt powietrza ? K&N ? co sadzicie o tej firmie i tym filtrze ?

Pozdr.

: 12 sty 2011, 19:59
autor: dice111
Teoretycznie weglowe filtry sa polecane do samoochodów z klimatyzacją. Pochłania on rownież wilgoć i nieprzyjemne zapachy. Zazwyczaj 2x drozszy i 2x szybciej nalezaloby go wymieniać. Natknalem się rowneż niedawno na dyskusje dotyczaca wyzszosci zwyklego filtru nad weglowkami, ale nie majace nic wspolnego z rzeczywistoscia pseudo argumenty do mnie nie przemawiaja. Co do firm - zazwyczaj stosuję MANNa (czy to powietrze, paliwo, czy kabinówki)
O filtrze K&N poczytasz na forum, bo temat był ten omawiany.

: 12 sty 2011, 20:22
autor: JuniorPoznan
no wlasnie nie moge tego znalezc... wiec stad ten post... czytalem wiele o tym ale na innych stronach www, wiele pozytywnych opini o filtrze powietrza k&N a chcialbym taka opinie uzyskac od uzytkownikow audi :) co do filtru kabinowego cena weglowego jest o wiele wyzsza niz zwyklego... hmm ktos ma jakies doswiadczenia ?

: 12 sty 2011, 20:27
autor: Lukas134
Myślę, że filtr powietrza k&n to najlepszy wybór, bo nie trzeba wymieniać tylko czyścić i smarować :) a kabinowe można i zwykłe i węglowe. Podobno węglowe lepsze, ja mam obecnie zwykłe, ale teraz przy wymianie będę zmieniał już na węglowe :)

: 12 sty 2011, 21:45
autor: maciu
kupiłem węglowe BOSCHa, wymieniłem nawet uszczelkę na wejściu do modułu do nagrzewnicy
i nic, dalej czuje się różne zapachy z zewnątrz

albo uszczelnienie samych filtrów daje ciała albo to wogóle jest do dupy

: 12 sty 2011, 23:06
autor: JuniorPoznan
hmm mysle ze jednak weglowe niz papierowe... papierowe pewnie nabieraja szybciej wilgoci i innych takich, jednak co weglowe to weglowe... chyba :D:D:D

: 12 sty 2011, 23:07
autor: martab99
Wymieniam te dwa filtry w masce na zwykłe papierowe MANN'a co przegląd, czyli 12-15 tys km. Wcześniej były założone węglowe- nie odczuwam żadnej różnicy.

Filtr powietrza tez zwykły MANN'a. Wkładki K&N to dość sprytne czary mary, absolutnie nie wpływające na nic poza samopoczuciem właściciela, jego portfelem oraz wiadomo, dodają z 10 km :mrgreen: W silnikach atmosferycznych i bez modyfikacji dolot jest zazwyczaj tak policzony, że więcej da pilnowanie czystości filtra niż tuningowe patenty, skąd inąd zdające egzamin silnikach doładowanych (szczególnie pomodzonych), gdzie kwestia zapotrzebowania na powietrze jest kluczowa

Podsumowując:
:arrow: filtry kabinowe: zwykłe papierowe,markowe, wymieniaj co przegląd
:arrow: filtr powietrza: zwykły papierowy, markowy

: 12 sty 2011, 23:18
autor: JuniorPoznan
Kolego... zastanawiam sie nad tym K&N nie ze wzgledu na podnoszenie mocy, ale zeby tez sprawdzic jakie bedzie spalanie... bo filtr powietrza ma podobno na to tez jakis wplyw wiec jak mam cos wlozyc mysle ze zaryzykuje raz i wloze k&n... podnoszenie mocy czy tuningowanie, nie w moim stylu... wystarczajaco mam narazie pod maską ;)

: 12 sty 2011, 23:23
autor: martab99
Gwarantuje Ci że czysty, markowy filtr w zupełności spełni swoje zadanie

: 12 sty 2011, 23:46
autor: colln
co do kabinowych lepszy zwykły niż nic - to oczywiste :-) oczywiście zawsze stosuje wyłącznie węglowe :-D

: 16 sty 2011, 20:59
autor: sebos17
nie wiem ile kosztują zwykłe kabinowe filtry, ale ja za dwie sztuki węglowe płaciłem niecałe 100zł dlatego uważam że warto dołożyć

odnośnie filtrów K&N, powiedz, jakiego rzędu różnicy w spalaniu się spodziewasz? osobiście uważam, że będzie to niezauważalne, przy takim dużym silniku wiele czynników ma wpływ na spalanie.

Sam jeżdżę z motorem 2,8 V6, niby styl mam ten sam a spalanie zawsze trochę się różni. Czasem człowiek chce trochę rozkręcić motor od tak, innym razem w korku się stanie dłuższym niż zazwyczaj i tak można wymieniać bez końca...

Jeżeli nawet przynosi on oszczędności to nie wierzę w to aby pokryły one koszt zakupu.

: 17 sty 2011, 23:53
autor: colln
sebos17 pisze:nie wiem ile kosztują zwykłe kabinowe filtry, ale ja za dwie sztuki węglowe płaciłem niecałe 100zł
coś bardzo bardzo tanio... Włoskie Aster ?

: 18 sty 2011, 02:51
autor: DoRuS
ok to teraz odpowiedzcie na pytanie... co by spowodowalo albo co ten filter k&n ma takiego w sobie ze niby ma dodac koni albo zmniejszyc zurzycie..?
lepiej te pieniadze wydajcie na cukierki dla dziecka albo kwiatki dla zony bedzie lepszy pozytek :evil:

: 18 sty 2011, 11:17
autor: sebos17
colln pisze: coś bardzo bardzo tanio... Włoskie Aster ?
jutro spojrzę w fakturę i napiszę

: 18 sty 2011, 17:44
autor: tomekzabrze
DoRuS pisze:ok to teraz odpowiedzcie na pytanie... co by spowodowalo albo co ten filter k&n ma takiego w sobie ze niby ma dodac koni albo zmniejszyc zurzycie..?
lepiej te pieniadze wydajcie na cukierki dla dziecka albo kwiatki dla zony bedzie lepszy pozytek :evil:
np przeplwy powietrza............. zrob sobie test i zatkaj otwor powietrza :) da ci troche dfo myslenia ze to istotna sprawa.....