Strona 1 z 1

[D2 ALL ] Wymiana chłodnicy

: 14 maja 2011, 07:28
autor: tomi5
Witam wszystkich, otóż mam pytanie. Muszę wyciągnąć chłodnicę wody, po lewej stronie (kierowcy) chłodnicy wchodzą 2 przewody, chyba od oleju w skrzyni jeden na górze drugi na dole, powiedzcie mi jak później uzupełnić ten olej - według schematu podanego przy uzupełnianiu oleju w skrzyni, czy po prostu strzykawka bezpośrednio do chlodnicy przez górny otwór aż do przelania się oleju.
No i czy w ogóle to sa przewody od oleju skrzyni??

[ Dodano: 2011-05-15, 09:14 ]
Nikt nic nie wie na temat chłodnicy??

[ Dodano: 2011-05-15, 22:29 ]
Jak nikt nic nie wie to proszę chociaż o podrzucenie schematu co to za węże dokładnie wchodzą do chłodnicy

: 02 cze 2011, 11:08
autor: michał m
witam,wymiana powinna wyglądać tak:
na początek spuść płyn chłodniczy-korek w chłodnicy i drugi jest w w bloku-okolica miski olejowej
1.demontujesz lampy i przedni zderzak-2 śruby,do których dostaniesz się po odkręceniu kratek - jeżeli masz spryskiwacze reflektorów,to trzeba odpiąć wąż-jest dość krótki,a z drugiej strony duża kostka
2. odkręć prowadnice powietrza i na górze pod pasem jest plastikowa zaślepka górnej śruby
3. odkręć chłodnicę wspomy i pociągnij za węże i odsuń ją w dół w prawo
4. wyjmij chłodnicę klimy i bez odkręcania węży tak samo ją odsuń na prawą stronę,przekręć 90 stopni i połóż odwrotnie-możesz ją delikatnie podwiesić
5. odkręć węże wodne-lewa strona-na górze i na dole-tam też jest kostka od czujnika,ale możesz ją odpiąć jak już będziesz wyjmował+odpowietrzenie prawy górny róg-obok chłodnicy wspomy
6. odkręć węże od skrzyni-przyszykuj sobie 2 koreczki żeby szybko zatkać
co do uzupełniania oleju w skrzyni-jeśli zrobisz to sprawnie nie będziesz musiał tego robić,bo wyleci może 100 ml
7. odkręcasz chłodnicą- 2 śruby od silnika-górna część-z prawej i lewej strony
jedna na torx pod pasem i 2 od spodu z tulejami gumowymi
8. pamiętaj o odłączeniu czujnika!!!
chłodnicę masz gotową do wyjęcia
wymieniasz na używkę czy na nową?
jeśli na nową,to trzeba przełożyć mocowania z tulejami,ale to prosta operacja

: 02 cze 2011, 12:51
autor: tomi5
Dzieki kolego, juz jestem po :) Chłodnica gdzieś lekko cieknie, ale po sprawdzeniu okazała sie niby szczelna, chyba po nagrzaniu zaczyna gdzieś puszczać

: 02 cze 2011, 19:55
autor: michał m
nie ma sprawy,ale zachowaj sobie moją instrukcję-myślę, że Ci się przyda,bo ja też zrobiłem jak Ty i musiałem później 2 razy rozbierać przód. Pierwszym razem sprawdziłem i niby też było ok, ale zawiozłem do "profesjonalisty". Pokazał mi miejsca do naprawy,ale po miesiącu znów zaczęła ciec-w tych i innych,więc kupiłem nową i teraz mam spokój. Jeżeli chodzi o miejsce wycieku, to stawiam na połączenie plastiku z alu i sekcje w nich się znajdujące. Gość mi polutował 6 miejsc i docisnął boki-efekt znasz!!!

: 21 cze 2011, 22:03
autor: petera8
Witam.... moze mi ktos odp na pytanie jak wyczyscic zamulona chlodnice w najprostrzy i efektywny sposob....?

: 21 cze 2011, 22:12
autor: daro72
Są specyfiki do czyszczenia układu chłodzenia na CPN-ach. Ja kiedyś w innym aucie używałem chyba STP. Tylko jest jeden szkopuł jeśli jest gdzieś słaby punk w układzie to potem może być przeciek.

: 22 cze 2011, 06:04
autor: tomi5
daro72 pisze:Są specyfiki do czyszczenia układu chłodzenia na CPN-ach. Ja kiedyś w innym aucie używałem chyba STP. Tylko jest jeden szkopuł jeśli jest gdzieś słaby punk w układzie to potem może być przeciek.
Potwierdzam z tym przeciekiem, ja tak zrobiłem i może zbieg okoliczności a może wina płukanki ale puścił mi o-ring na tylnej części silnika tuż przy ściance grodziowej taka metalowa rurka która przelewała chyba płyn z jednej strony na drugą, masakrycznie musiałem się nagimnastykować żeby wymienić o-ring.

: 22 cze 2011, 08:15
autor: FOSS
tomi5 pisze:
daro72 pisze:Są specyfiki do czyszczenia układu chłodzenia...
Tylko jest jeden szkopuł jeśli jest gdzieś słaby punk w układzie to potem może być przeciek.
Potwierdzam z tym przeciekiem, ja tak zrobiłem i może zbieg okoliczności a może wina płukanki ale puścił mi o-ring na tylnej części silnika...
To całkiem prawdopodobne... środek ten czyści cały układ ze szlamu ale jest na tyle skuteczny że wypłucze szlam z każdej najdrobniejszej szczeliny.

Znam ten oring... przerąbana robota... robiłem to w swojej eSie a że miałem tam dołożone Webasto oraz LPG to tam z tyłu miałem naprawdę niewiele miejsca :evil: