[D2 99 2.5TDI
] Wybija płyn chłodniczy, brak ogrzewania
: 21 paź 2011, 09:01
autor: salaj11
witam, po powrocie z miasta otworzyłem maskę żeby coś sprawdzić w silniku ale tak kontrolnie odkręciłem korek zbiorniczka płynu i jak walneło ciśnienie to aż płyn wywalało, zakręciłem pojechałem coś załatwić, jadę a tu brak ogrzewania a temperatura silnika 90stopni.
Myślałem że to może termostat się zepsuł bo rura przy nim była zimna a cały układ gorący.
Wymieniłem termostat zalałem płynem odpowietrzyłem ale ciepłe powietrze nie leciało z kratek. Zostawiłem to do następnego dnia. Rano znowu odpowietrzyłem zgodnie z opisami na forum i było git ciepło leciało - sprawdziłem stary termostat był sprawny otwierał prawidłowo -
Pojechałem do pracy 7km i było w porządku ale jak już wracałem znowu brak ciepłego powietrza a przewody twarde jak pies no i jak odkręcę korek to płyn wybija jak cholera
gdzie jest przyczyna co się mogło spitolić
Jak dodaje gas to pompa pompuje wodę, nagrzewnica była przepłukana i żadne syfy nie wyleciały.
Ogólnie masakra bo nie mam pojęcia co się dzieje - pomocy
czy to te zawory co są na podszybiu się zestary i np. jeden jest otwart a drugi zamknięty - czyli blokują przepływ wody i dlatego chyba jest brak dużego obiegu???? bo nie puszczają wody dalej, chłodnica gorąca a przy termostacie zimno
: 21 paź 2011, 09:53
autor: mdamian
możliwe że uszczelka pod którąś z głowic :-/ albo termostat się wiesza ;-)
: 21 paź 2011, 10:07
autor: salaj11
termostat nówka, spróbuje odłączyć dwa przewody co idą do nagrzewnicy i połacze je na krótko, ominę w ten sposób te zawory i zobaczymu może wezmę od kumpla tester na spaliny i będzie wiadomo, 1,5 roku temu były wymienione uszczelki pod głowicami przy innej naprawie
: 21 paź 2011, 11:29
autor: pioter
Zobacz jeszcze jaki jest stan oleju w silniku .
: 21 paź 2011, 11:49
autor: sylwekr
Z tymi uszczelkami to różnie bywa. Zamienniki są różnej jakości. Ja np wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów 3 miesiące temu (Elring) i z powrotem zaczął olej wyciekać. W ASO uszczelka kosztuje ponad 4 x tyle, ale czy będzie lepsza, zobaczymy
: 21 paź 2011, 12:03
autor: salaj11
ten stan oleju sprawdze dzisiaj ale jak wcześniej sprawdzałem to było dobże, vagina też nic nie pokazuje
: 21 paź 2011, 15:46
autor: tomi26
sylwekr pisze:...Ja np wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów 3 miesiące temu (Elring) i z powrotem zaczął olej wyciekać...
Przy wymianie uszczelek i tak lepiej przesmarować jakimś silikonem,osobiście polecam pastę szarą Elring Dirko jest lepsza niż silikon,koszt ok.20zł.
salaj11 pisze:...czy to te zawory co są na podszybiu się zestary i np. jeden jest otwart a drugi zamknięty - czyli blokują przepływ wody i dlatego chyba jest brak dużego obiegu???? bo nie puszczają wody dalej, chłodnica gorąca a przy termostacie zimno
Jak kiedyś gadałem z gościem z serwisu skody to mówił,że vag by coś pokazał gdyby padły elektrozawory.A sprawdzałeś vagiem w klimatyzacji :?:
: 22 paź 2011, 11:46
autor: salaj11
sprawdzałem vagiem in nic, stan oleju taki jak powinien być, połączyłem przewody wodne na krótko te co wchodzą do nagrzewnicy czyli ją ominołem i dalej nic, ciągle tak samo wybija płyn i sie gotuje
: 22 paź 2011, 11:57
autor: mdamian
możliwe że termostat się nie otwiera tak jak powinien , u mnie też jak się zagrzał , odkręciłem kurek od zbiorniczka wyrównawczego i nagle płyn zaczął nalatywać z silnika do zbiorniczka , ale zauważyłem że kiedy poziom płynu się podniósł , to po chwili zaczął opadać powoli .(tak jak by termostat otworzył się w 1/3) jak płyn zaczął opadać to włączyłem silnik i płyn wciągnęło i wentylator od chłodnicy się włączył .a termostat zmieniany z 3Kkm temu ;-)
: 23 paź 2011, 12:46
autor: szeryfisch
gdy padna cewki to vag pokaze, natomiast gdy sie zablokuja w jednej pozycji to vag niestety nie pokaze...
: 25 paź 2011, 19:49
autor: tutenhamon
Stawiam na uszczelkę pod 1 z głowic .Twarde węże , wywala ze zbiorniczka, na 100% uszczelka .
: 31 paź 2011, 11:23
autor: ricov6
też kiedyś miałem taki przypadek główkowałem kilka tygodni i wyszło na uszczelkę pod głowicą. Ale przed tym spróbuj jeszcze raz spuścić cały płyn i na nawo powoli go wlać.
: 23 lis 2011, 12:17
autor: sylwekr
tomi26 pisze:
sylwekr pisze:...Ja np wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów 3 miesiące temu (Elring) i z powrotem zaczął olej wyciekać...
Kupiłem tą pastę, ale zanim wymieniłem uszczelkę znalazłem przyczynę. Okazało się, że mam zapchany Ezektor, przez to tworzy się ciśnienie i zaczyna gdzieś ciec. Zdemontowałem go chciałem przeczyścić, ale bez sukcesu. Ezektor kupiony w ASO i dzisiaj wymiana. Najczęściej on albo zapchana odma jest przyczyną wycieków.
: 04 gru 2011, 08:43
autor: salaj11
juz zrobione jednak była to uszczelka pod głowica dzieki panowie
: 04 gru 2011, 10:15
autor: FOSS
salaj11 pisze:juz zrobione jednak była to uszczelka pod głowica dzieki panowie
ech, no to niestety sprawdził się ten gorszy scenariusz :-?
ale dobrze że auto już na chodzie ;-)