Strona 1 z 2
[D2 01 3.3TDI
] Zimne powietrze z nawiewów
: 23 lis 2011, 14:51
autor: ahadam
Witam , może ktoś spotkał się z czymś podobnym ,otóż ogrzewanie i klima działa idealnie ale ostatnio jadąc na autostradzie powyżej 140 z nawiewów zaczęło dmuchać zimne powietrze , po zmniejszeniu prędkości znowu ciepłe i tak na zmianę (temp. ustawiona na 21 st).
: 23 lis 2011, 16:21
autor: sylwekr
W pierwszej kolejności sprawdź stan płynu w układzie chłodzenia i czy nie jest zapowietrzony.
: 23 lis 2011, 17:55
autor: ahadam
Sprawdzone , jest w porządku.
: 23 lis 2011, 22:07
autor: witaut
A jak sprawdiles czy jest zapowietrzony? :roll:
: 24 lis 2011, 13:42
autor: sylwekr
Poluzuj odpowietrzniki na przewodach które idą do nagrzewnicy, może tam jednak jest trochę powietrza. A z temperaturą silnika nie masz problemów - trzema ją równa czy są jakieś skoki ?
: 24 lis 2011, 14:43
autor: ahadam
Odpowietrzniki skontrolowane , układ nie jest zapowietrzony , temperatura książkowa - 90 stopni , ostatnio zauważyłem że z lewej strony jak silnik jest zimny dmucha zimne powietrze , po wyłączeniu klimy na zero nie dmucha .Wydaje mi się że nie zamyka sią któraś klapa .Może vag coś pokaże ( na chwilę obecną nie mam bo skasowała mi go policja )
: 17 mar 2012, 21:44
autor: gtfan
I jak kolego, poradziłeś sobie z tym problemem? U mnie podobnie, po przekroczeniu 120km/h z nawiewów zaczyna lecieć zimne powietrze :-/
: 17 mar 2012, 22:19
autor: ahadam
Jeszcze nic nie robiłem w tym temacie , może dojdę do tego kiedyś ,narazie nie jest to uciążliwe bo jest cieplej ale podejżewam że jest to wina klapy /zimne - ciepłe /powietrze , dam znać jak to ogarnę.
: 22 kwie 2012, 22:12
autor: SMK
Witam, u mnie jest akurat odwrotnie - grzeje dopiero powyżej 120 km/h oraz poniżej 60 km/h, a także zawsze powyżej 2000 obr./min.
: 23 kwie 2012, 12:54
autor: gtfan
Albo masz zapowietrzony układ, albo pompa wody pada. Na postoju silnik Ci się nie przegrzewa?
: 23 kwie 2012, 12:57
autor: SMK
Nie ma problemu z nagrzewaniem na postoju
[ Dodano: 2012-04-23, 13:00 ]
Może ktoś zna kogoś w woj. świętokrzyskim lub podkarpackim, ewentualnie we Wrocławiu, kto potrafiłby się tym zająć?
: 22 gru 2012, 13:09
autor: gtfan
Niestety problem ginącego ogrzewania przy jeździe się powiększył. O ile w zeszłym roku jeszcze dało się w zimie jeździć, to teraz jest tragedia.. ogrzewanie przestaje działać już od ok. 70-80km/h.
Pośrednią przyczynę już znalazłem - słaby przepływ w małym obiegu.
Wczoraj jadąc jednostajnie 70km/h w samochodzie zrobiło się zimno i przełączyło mi na benzynę, a w sterowniku gazu zapisał się błąd "Niewydolny układ ogrzewania reduktora Tred<15°C".
Dzisiaj podłączyłem kompa i na postoju, z ogrzewaniem ustawionym na 21°C (leci ciepłe powietrze z nawiewów), temp. na parowniku utrzymuje się w okolicach 45°C. Po wyłączeniu ogrzewania temp. na parowniku rośnie po kilku minutach do ok 70°C. Temp silnika trzyma równo 90°C, płynu w zbiorniczku wyrównawczym odpowiednia ilość.
Teraz 2 pytania:
1. Czy słaby przepływ w małym obiegu może być spowodowany wyciekiem z chłodniczki oleju - zapowietrzaniem się układu przez tę nieszczelność?
2. Czy webasto może blokować przepływ? Przez 1,5 roku włączyłem je raz na kilka sekund, może zaszło jakimś syfem.
Edit:
Na drugie pytanie już odpowiedź znalazłem. Webasto jest podłączone równolegle z 'ogrzewaniem z silnika' i nawet jakby było niedrożne, to przepływu przez nagrzewnice nie zablokuje.
Edit 2:
Problem zlikwidowany. Rozwiązanie nad wyraz banalne. Okazało się ze jakiś partacz zamienił miejscami przewody do nagrzewnic przy ścianie grodziowej. Po poprawnym podłączeniu w aucie w końcu jest ciepło i znikł problem z brakiem ogrzewania po przekroczeniu 120km/h.
: 22 mar 2013, 20:10
autor: SMK
A tak wygląda część, która była powodem całego zamieszania:
http://allegro.pl/audi-a8-d2-4-2-zawor- ... 11041.html
: 24 mar 2013, 10:21
autor: pb41ns
gtfan pisze:Niestety problem ginącego ogrzewania przy jeździe się powiększył. O ile w zeszłym roku jeszcze dało się w zimie jeździć, to teraz jest tragedia.. ogrzewanie przestaje działać już od ok. 70-80km/h.
Pośrednią przyczynę już znalazłem - słaby przepływ w małym obiegu.
Wczoraj jadąc jednostajnie 70km/h w samochodzie zrobiło się zimno i przełączyło mi na benzynę, a w sterowniku gazu zapisał się błąd "Niewydolny układ ogrzewania reduktora Tred<15°C".
Dzisiaj podłączyłem kompa i na postoju, z ogrzewaniem ustawionym na 21°C (leci ciepłe powietrze z nawiewów), temp. na parowniku utrzymuje się w okolicach 45°C. Po wyłączeniu ogrzewania temp. na parowniku rośnie po kilku minutach do ok 70°C. Temp silnika trzyma równo 90°C, płynu w zbiorniczku wyrównawczym odpowiednia ilość.
Teraz 2 pytania:
1. Czy słaby przepływ w małym obiegu może być spowodowany wyciekiem z chłodniczki oleju - zapowietrzaniem się układu przez tę nieszczelność?
2. Czy webasto może blokować przepływ? Przez 1,5 roku włączyłem je raz na kilka sekund, może zaszło jakimś syfem.
Edit:
Na drugie pytanie już odpowiedź znalazłem. Webasto jest podłączone równolegle z 'ogrzewaniem z silnika' i nawet jakby było niedrożne, to przepływu przez nagrzewnice nie zablokuje.
Edit 2:
Problem zlikwidowany. Rozwiązanie nad wyraz banalne. Okazało się ze jakiś partacz zamienił miejscami przewody do nagrzewnic przy ścianie grodziowej. Po poprawnym podłączeniu w aucie w końcu jest ciepło i znikł problem z brakiem ogrzewania po przekroczeniu 120km/h.
to tak w skrucie, który koniec odpowiada za zasilenie, chodzi mi o ten modół z zaworami
: 24 mar 2013, 10:27
autor: Simone331
pb41ns pisze:to tak w skrucie, który koniec odpowiada za zasilenie, chodzi mi o ten modół z zaworami
Jeśli chodzi Ci o wejścia od silnika do ściany grodziowej, to ten niżej to zasilanie, a ten wyżej to powrót.