Strona 1 z 2
[D2 preFL ALL
] Klimatronic tylko ciepłe powietrze.
: 09 gru 2011, 21:16
autor: gibon
Jak wyżej z bocznych nawiewów leci tylko ciepłe powietrze. Bez znaczenia jak temp sobie ustawie na klimatroniku to nawiew zwiększa sie i wali cały czas gorące, nawet jak wezme na LO. Vag nic nie pokazał.
: 09 gru 2011, 21:18
autor: mdamian
Klapy , szukaj "klapy nawiewu" najwidoczniej zawiesiły się albo już czas naprawić klapy od zimnego/ciepłego powietrza . Musiały się zablokować na ciepłym nawiewie , ciesz się że teraz jest zima i lepiej na ciepłym niż na zimnym miały by się zablokować ;-)
: 09 gru 2011, 21:29
autor: gibon
Ti może być wymieniałem mechanizm wycieraczek osttnimi czasy może coś tam się zacięło od góry dojde??
: 21 mar 2012, 07:07
autor: mlody91
I jak kolego sie uporales z tym problemem?:-) mam niestety to samo:-( tylko z srodkowej konsoli wieje powietrzem takim jakie sie ustawi na klimatronicu, vag nic nie pokazal, adaptacje klap robione przez mechanika, no I nie wiem co to, nikt na forum nie napisal jak sobie poradzil z takim problemem.. moze ktos kto mial ten problem mi pomoze?:-)
: 21 mar 2012, 10:07
autor: FOSS
mlody91 pisze:nikt na forum nie napisal jak sobie poradzil z takim problemem.. moze ktos kto mial ten problem mi pomoze?:-)
No jak to nikt nic nie napisał :shock:
W górnym menu masz forumową wyszukiwarkę.... na forum jest sporo tematów nt. problemów z klimą, nawiewami, klapami, silnikami nastawczymi czy elektrozaworami i pompą nagrzewnicy.... wszystko masz na wyciągnięcie ręki - wystarczy tylko poszukać :idea:
A jakbyś zerknął do innego działu (właśnie tu gdzie go teraz przeniosłem) to chyba nawet byś nie pytał bo tu jest temat za tematem z podobnymi problemami:
http://www.a8team.pl/forum57.htm ;-)
: 21 mar 2012, 13:27
autor: mlody91
tak FOSS tylko w zadnym z tych tematow nie ma rozwiazania problemu, co z tego ze jest 30 o podobnej tematyce jak nigdzie nikt nie napisal jak sobie poradzil z problemem, tu nie chodzi o to ze nie przeszukalem forum bo od kilku miesiecy sprawdzalem bo juz mnie to denerwuje... poprostu nie ma nigdzie rozwiazania problemu.. dlaczego z srodkowej konsoli wieje tak jak powinno a reszta nie reaguje!? pod vagiem nic nie wykazalo, poprostu oczekuje jakiejs porady konkretnie do mnie.. dzieki z gory i przepraszam ale myslalem ze na forum ktos mi pomoze bo Ci mechanicy tzw. stodołowi to nic nie wiedza na temat takich aut jak A8.. a ja mam dosc inwestowania kolejnych w pieniedzy i wysluchiwania czegos takiego "no to raczej jest to, zaczałbym od tego ale nie daje gwarancji bo to moze byc jeszcze co innego".. Pozdrawiam. ;/
: 21 mar 2012, 13:31
autor: mdamian
mlody91, kup sobie Vaga , zwykłego prostego do auta , czy tam kabel sam do laptopa , i posprawdzaj sobie które klapy działają a które nie , to zajmie 5 minut bo możesz sprawdzić po kolei każdą klapę . Jak jakaś się nie przestawi to będziesz wiedział ponieważ nie będzie dmuchać lub gdy zostanie otwarta to nie przestanie dmuchać z tej dziury .
Każdą klapę po kolei otworzy i zamknie program ;-)
: 21 mar 2012, 13:37
autor: mlody91
bylem u znajomego co ma vaga i robil mi to wszystko i mowil ze wszystko jest ok.. czy mozliwe ze to czujnik temperatury wenwnetrznej jest pierdykniety?? tylko dlaczego srodek dziala jak powinien a zaden inny nawiew nie.. dodam ze stalo sie to z dnia na dzien bez przyczyny;/
: 21 mar 2012, 13:54
autor: mdamian
ja tam nikomu tak nie ufam tym bardziej jeśli nie ma pojęcia o takim samochodzie jak A8
koszt kabla to około 50 zł na allegro , potem pobrać oprogramowanie .
mniejszy koszt niż podjechanie na komputer , a i się przydaje bo możesz w każdej chwilo sobie sprawdzić w samochodzie co na wala .
Jak sam sprawdzasz to sprawdzisz dokładnie sobie po kolei i będziesz miał pewność .
Na ile ufasz temu znajomemu mechanikowi ??
Sprawdzał działanie klap przy tobie :?: :?:
jak to sprawdził :?: :?:
po przełączał na vagu sobie tylko i tyle i tak doszedł do wniosku że klapy działają :?: :?:
na temat czujnika temperatury to nie wypowiadam się ponieważ tego jeszcze nie przerabiałem ;-)
: 21 mar 2012, 14:04
autor: mlody91
ufam mu bo to znajomy, siedzial w audi ok półtorej godziny i bawił sie vageim, sprawdzał błedy itp..nic niepokojacego nie wykazalo... mam drugie audi A8 wiec czesci mam tylko co przekładać od czego zaczac jak sie jest laikiem w tym temacie??
: 21 mar 2012, 14:10
autor: mdamian
mlody91 pisze:od czego zaczac jak sie jest laikiem w tym temacie??
no w tym temacie to też nie pomogę , też jestem Laikiem , nawet nie wiem jak wyjąć kratkę nawiewu żeby nie połamać niczego , to co tu dopiero mówić o rozbieraniu i przekładaniu klapek nawiewu , jak bym wiedział od czego zacząć to by już jakoś poszło , ale ja nie mam pojęcia o tym ;-)
: 21 mar 2012, 20:33
autor: FOSS
mlody91 pisze:tak FOSS tylko w zadnym z tych tematow nie ma rozwiazania problemu, co z tego ze jest 30 o podobnej tematyce jak nigdzie nikt nie napisal jak sobie poradzil z problemem...
No jak to nie.... to ja nie wiem czego szukałeś wyszukiwarką skoro ja sam opisywałem wielokrotnie temat pompy nagrzewnicy i elektrozaworów.....
ja samych swoich postów dokładnie na ten temat znalazłem wyszukiwarką 2 strony a to tylko z działu klimatyzacji i tylko z użyciem jednego słowa :evil:
mlody91 pisze:pod vagiem nic nie wykazalo...
Tym krótkim stwierdzeniem potwierdzasz, że tych wielu tematów nie czytałeś bo właśnie w nich pisałem których rzeczy VAG nie pokazuje w ogóle.
mlody91 pisze:poprostu oczekuje jakiejs porady konkretnie do mnie..
Ale dlaczego konkretnie do Ciebie trzeba pisać skoro już wcześniej to ktoś opisywał?
mlody91 pisze:poprostu oczekuje jakiejs porady konkretnie do mnie..
dzieki z gory i przepraszam ale myslalem ze na forum ktos mi pomoze bo Ci mechanicy tzw. stodołowi to nic nie wiedza na temat takich aut jak A8.. a ja mam dosc inwestowania kolejnych w pieniedzy i wysluchiwania czegos takiego "no to raczej jest to, zaczałbym od tego ale nie daje gwarancji bo to moze byc jeszcze co innego".. Pozdrawiam. ;/
I że niby tu ktoś ma dać gwarancję że to jest dokładnie jakaś usterka??... w opisywanym przez Ciebie przypadku to raczej będzie ciężko..... bez oglądania na żywo nikt konkretnej diagnozy raczej nie postawi.
A skoro masz drugie auto na części to już zupełnie nie rozumiem problemu.... wyjmujesz z tamtego wkładasz do tego i eliminujesz po kolei niektóre rzeczy.... np. panel klimatronika na który Ci którzy nie mają pomysłu co zrobić często zwalają winę... jego wymienić na inny to chyba raczej nie jest problem.... i już jednym ruchem odcinasz bardzo ważny i duży element układu.
Druga ważna rzecz to pompa nagrzewnicy i elektrozawory..... o niej pisałem wielokrotnie i gdybyś to przeczytał to już dawno byś ją sprawdził...... to właśnie ona nie generuje żadnych błędów na VAG-u a potrafi być bardzo kłopotliwa..... jak poszukasz to opisywałem tu gdzieś dosyć szczegółowo jak ją zdiagnozować i jak podejść do jej wymiany.
Klapy układu nawiewów i ich silniczki zostawiłbym na sam koniec bo nie wierzę, że padły wszystkie w tym samym czasie.... wszystkich w tym zespolonym układzie nawiewu, o ile dobrze pamiętam, jest 8 sztuk ale nie do wszystkich jest łatwy dostęp.... wszystko schowane w konsoli środkowej za panelem klimatronika i za radiem.
: 06 kwie 2012, 07:34
autor: mlody91
dziekuje FOSS za obszerne wyjasnienie tematu.. :-) ale to chyba dopiero poczatek moich problemow z elektrozaworami, a wiec, co zauwazylem - moj panel klimatronica jest troszke inny niz ten co mam drugi a mianowicie w moim jest taka strzaleczka z literka a a w tym drugim jest przycisk off po prawej na koncu.. mam pytanie, czy to jakas znaczaca roznica? no I jeszcze jedno, jak wymontowac ten elektrozaworr ogrzewania? sciagnalem te plastiki ten co jest na 3 srobki, potem sciagnalem reszte, te klapy silniczki.. no I mam na wierchu te 2 bebny (nie wiem jak fachowo sie to nazywa) I tu pojawia sie problem, nie wiem jak to sciagnac, nie jest to takie proste.. moglby mi ktos podpowiedziec, badz jakies zdjecia wrzucic jak to sciagnac nic nie psujac, czytalem o jakims cieciu plastiku zeby serwa nie odpinac.. czekam na podpowiedzi..
: 08 kwie 2012, 00:32
autor: FOSS
mlody91 pisze:dziekuje FOSS za obszerne wyjasnienie tematu.. :-) ale to chyba dopiero poczatek moich problemow z elektrozaworami....
Ale co zdiagnozowałeś???
Czy sprawdziłeś że któryś z tych zaworów nie działa poprawnie?
Czy sprawdziłeś bezpieczniki bo zwarcie na którymś z elektrozaworów może wywalać bezpiecznik a to w efekcie powoduje wogóle brak jakiejkolwiek pracy ze strony elektrozaworów?
Czy sprawdziłeś czy pompa nagrzewnicy która jest częścią składową elementu zespolonego elektrozaworów jest sprawna?... czy pracuje??
Czy sprawdziłeś które węże z płynem chłodzącym są gorące a które nie?.... innymi słowy który elektrozawór zamyka się i otwiera a który nie??
mlody91 pisze:no I jeszcze jedno, jak wymontowac ten elektrozaworr ogrzewania? sciagnalem te plastiki ten co jest na 3 srobki, potem sciagnalem reszte, te klapy silniczki.. no I mam na wierchu te 2 bebny (nie wiem jak fachowo sie to nazywa) I tu pojawia sie problem, nie wiem jak to sciagnac, nie jest to takie proste.. moglby mi ktos podpowiedziec, badz jakies zdjecia wrzucic jak to sciagnac nic nie psujac, czytalem o jakims cieciu plastiku zeby serwa nie odpinac.. czekam na podpowiedzi..
Jeżeli rzeczywiście element pompy nagrzewnicy i elektrozaworów jest uszkodzony i musisz go wyjąć a jednocześnie nie chcesz nic psuć to w moim odczuciu nie ma mowy o żadnym cięciu.
A skoro tak to bez demontażu serwa raczej się nie obejdzie... no chyba że w przed lifcie jest to inaczej tam upchnięte.
Aby to wyciągnąć musisz zrobić sobie na podszybiu trochę miejsca.... więc demontujesz mechanizm wycieraczek, część górną środkowego nawiewu oraz serwo (spuszczasz płyn hamulcowy i odpinasz pedał hamulca)..... innej drogi bez cięcia, gięcia, spawania, klejenia nie znam.
: 13 kwie 2012, 11:07
autor: tomi5
FOSS pisze:
Aby to wyciągnąć musisz zrobić sobie na podszybiu trochę miejsca.... więc demontujesz mechanizm wycieraczek, część górną środkowego nawiewu oraz serwo (spuszczasz płyn hamulcowy i odpinasz pedał hamulca)..... innej drogi bez cięcia, gięcia, spawania, klejenia nie znam.
Przerabiałem i potwierdzam, servo musisz wymontować, wtedy ładnie wszystko wyjdzie ale i tak trzeba mieć zwinne łapki

ALE zanim zaczniesz wybebeszać auto, sprawdź czy masz zasilanie na wtyczkach od elektrozaworów i od pompki, poszukaj mojego tematu tam są zdjęcia i wszystko wyjaśnione, jak sprawdzić czy jest prąd i kiedy on tam w ogóle powinien być, od razu zaznaczę jak nie będziesz miał prądu we wtyczce sprawdź czy w ogóle jest masa, jeden koniec kabelka od miernika do jakiejś śrubki a drugim lecisz po pinach we wtyczce, są 3.