czy demontował ktoś może nagrzewnice? Mam problem z ogrzewaniem, od strony pasażera grzeje aż miło, a od kierowcy już tak miło nie jest,prosze o pomoc
: 31 sty 2012, 10:35
autor: sylwekr
Według mnie to nie problem z nagrzewnicą ale z zablokowaną lub niepracująca którąś z klap nawiewów. VAG-iem warto odczytać błedy i przetestować pracę klap
: 31 sty 2012, 10:44
autor: pb41ns
wszystkie klapy są sprawne
: 31 sty 2012, 10:53
autor: FOSS
Jeżeli w teście klap nic nie wyjdzie to sprawdź elektrozawory przy pompie nagrzewnicy.... elektrozawory są dwa i każdy odpowiada za 1 strefę klimatyzacji...... jeżeli ten od kierowcy jest zamknięty to kierowca ma permanentne zimno.
Pompa nagrzewnicy i elektrozawory to jedno urządzenie... na szczęście jest rozbieralne..... na nieszczęście jej demontaż o katorga (już kiedyś szczegółowo to opisywałem więc poszukaj).
Pompę nagrzewnicy znajdziesz od strony komory silnika na podszybiu po stronie kierowcy pomiędzy serwo a środkowym nawiewem. Sprawdź po rurkach wchodzących do pompy i wychodzących gdzie jest ciepło a gdzie nie.
Elektrykę do pompy i elektrozaworów, o ile w przed-lifcie jest tak samo jak w po-lifcie, masz na dwóch cylindrycznych kostkach..... po rozłączeniu można miernikiem sprawdzić czy jaki jest tam sygnał od klimatronika oraz, podłaczając na krótko napięcie, fizycznie pracę pompy i zaworów.
Rozbierania tego wszystkiego nie życzę o sam robiłem to już dwa razy w swoim S8 :evil:
A za rozbieranie całego centralnego układu nawiewów i targania nagrzewnicy na razie bym się nie zabierał bo to masz wszystko upchnięte w konsoli centralnej za radiem i panelem klimatronika i roboty jest sporo a usterka może być gdzieś indziej.
: 31 sty 2012, 11:01
autor: pb41ns
też tak myśle że to to, ale już pewien nie jestem. borykam sie z tym problemem od samego początku, a co sądzicie o przypadkowym pomyleniu węży podczas montażu lpg?
: 31 sty 2012, 15:59
autor: FOSS
pb41ns pisze:też tak myśle że to to, ale już pewien nie jestem. borykam sie z tym problemem od samego początku, a co sądzicie o przypadkowym pomyleniu węży podczas montażu lpg?
O ile dobrze się orientuję to grzanie reduktorów wyprowadzone jest chyba równolegle do obiegu więc nie powinno nic się dziać.
Poza tym mówisz, że jedna strona grzeje normalnie a druga zupełnie nic a to by sugerowało, że przez nagrzewnicę strefy kierowcy wogóle nie przepływa płyn chłodzący...... nie wiem jak można pomylić węże LPG żeby całkowicie odciąć jedną strefę... zaślepiając fabryczne węże :shock: no chyba że u kierowcy cokolwiek tam ciepłoty jest ale nie tak dobrze jak u pasażera :roll:
Sprawdź pompę nagrzewnicy... wejścia i wyjścia płynu... gdzie jest ciepło a gdzie zimno.
: 31 sty 2012, 18:59
autor: pb41ns
jutro sie za to wezme, dzięki kolego
[ Dodano: 2012-02-01, 20:30 ]
po długiej walce z maską która nie chciała sie otworzyć bo zerwała się linka, wkońcu sie udało i odpaliłem samochód by sprawdzać które i w jakim stopniu nagrzewają się węrze. reduktor połączony jest równolegle do zaworów nagrzewnicy (dodam że pompa jak cewki reagują na podanie napięcia). i tu zaczynają sie schody, bo sporo czasu potrzeba by na węrzach już od samej nagrzewnicy było czuć gorąco, niby leci ciepłe powietrze ale przy takich mrozach w samochodzie jest poprostu zimno. i wie ktoś o co tu chodzi, bo ja już głupi jestem :?:
[ Dodano: 2012-02-02, 18:33 ]
słuchajcie panowie, spędziłem gyyba pół dnia w garażu, sprawa sie ma tak, auto normalnie sie rozgrzewa, przełącza na gaz-reduktor tak gorący że nie da sie go dotknąć. przy odpowietrzeniu układu ogrzewania tylko z jednego odpowietrznika leci płyn tak jakby obiegu nie było, prosze o pomoc,
[ Dodano: 2012-02-15, 06:25 ]
no i panowie problem rozwiązany, wymiana elektro zaworów i czyszczenie nagrzewnicy dała olśniewający efekt, dodam że wyciągałem nagrzewnice
: 07 mar 2012, 08:33
autor: tomi5
No to opisz demontaż nagrzewnicy, co i jak po kolei, przyda sie na forum.
: 09 gru 2015, 13:04
autor: psg
pb41ns pisze:dodam że wyciągałem nagrzewnice
czy wyciągałeś nagrzewnicę rozbierając konsole (radio, climatronik) czy nagrzewnica wyjdzie po wyjeciu środkowego wiatraka nawiewu w raz z plastikowym "kubłem", układu wycieraczek (silnik i metalowe prowadnice) oraz pompy z elektrozaworami?
: 09 gru 2015, 14:04
autor: karol208
Nagrzewnicę tylko ze środka zapewne da się wyjąć. Po zdemontowaniu wiatraka oraz parownika klimy nie widziałem szansy na wyciągnięcie nagrzewnic od tej strony
: 09 gru 2015, 14:50
autor: psg
dzieki za zdjęciekarol208,
zerknij proszę jeszcze na mój problem z ogrzewaniem na postoju może coś podpowiesz
Wg oficjalnej procedury nagrzewnice (obie) wyciąga się od środka, od strony schowka pasażera, po uprzednim zdemontowaniu tego schowka, panelu/schowka pod kierownicą i odpięciu doprowadzeń płynu do nagrzewnic.
: 11 gru 2015, 17:17
autor: pb41ns
psg pisze:
pb41ns pisze:dodam że wyciągałem nagrzewnice
czy wyciągałeś nagrzewnicę rozbierając konsole (radio, climatronik) czy nagrzewnica wyjdzie po wyjeciu środkowego wiatraka nawiewu w raz z plastikowym "kubłem", układu wycieraczek (silnik i metalowe prowadnice) oraz pompy z elektrozaworami?
do wyjęcia nagrzewnic musisz zdemontować schowek ,obie osłony z boku i prawie wszystko pod kierownicą, roboty sporo ale do ogarnięcia, ciężko jest je wysunąć bo mało miejsca ale sie da
: 13 mar 2017, 12:05
autor: psg
pb41ns pisze:
psg pisze:
pb41ns pisze:dodam że wyciągałem nagrzewnice
czy wyciągałeś nagrzewnicę rozbierając konsole (radio, climatronik) czy nagrzewnica wyjdzie po wyjeciu środkowego wiatraka nawiewu w raz z plastikowym "kubłem", układu wycieraczek (silnik i metalowe prowadnice) oraz pompy z elektrozaworami?
do wyjęcia nagrzewnic musisz zdemontować schowek ,obie osłony z boku i prawie wszystko pod kierownicą, roboty sporo ale do ogarnięcia, ciężko jest je wysunąć bo mało miejsca ale sie da
odgrzewam temat:
czy koledzy mogą odpowiedzieć:
1. na zdjęciu (udostępnione przez innego kolegę z forum) widać odłączone przewody czynnika chłodzącego, zatem pytanie czy ty też usuwałeś czynnik chłodzący klimatyzacji z obiegu aby wysunąć nagrzewnice ze środka?
2. czy trzeba do wyjęcia nagrzewnic rozbierać w komorze silnika dmuchawę aż do tej plastikowej "miski" w której stoi dmuchawa skoro nagrzewnice można odczepić od przewodów i wyjąć/wysunąć od środka?
3. skoro wysunięcie obu nagrzewnic ma być po stronie schowka, rozumiem że rozbieranie prawie wszystkiego po stronie kierowcy ma za zadanie ułatwić odłączenie przewodów idących do nagrzewnicy
4. w komplecie z nagrzewnicą OPIS ETKA (klik) , np taką (klik) nie ma chyba uszczelek/oringow czy wymieniając nagrzewnice kupowaliście jakieś nowe uszczelniacze na stare przewody? Coś się w nich może urwać przy odczepianiu nagrzewnic? Był jakiś komplet mocowań z nową nagrzewnicą?
Na drugim zdjęciu widać że mocowanie przewodów do nagrzewnic jest wykonane jakimiś metalowymi obejmami, czy to jest w zestawie z nową nagrzewnicą, czy to jest zapieczone, były z tym jakieś problemy ? To ważne pytania
pytam żeby nie robić sobie niepotrzebnej "roboty" i nie zapomnieć kupić dodatki wcześniej
: 13 mar 2017, 16:17
autor: FOSS
psg pisze:czy koledzy mogą odpowiedzieć:
1. na zdjęciu (udostępnione przez innego kolegę z forum) widać odłączone przewody czynnika chłodzącego, zatem pytanie czy ty też usuwałeś czynnik chłodzący klimatyzacji z obiegu aby wysunąć nagrzewnice ze środka?
Nie ma potrzeby usuwania czynnika z układu klimatyzacji. To jest kompletnie nie związane z wymianą samych nagrzewnic.
psg pisze:2. czy trzeba do wyjęcia nagrzewnic rozbierać w komorze silnika dmuchawę aż do tej plastikowej "miski" w której stoi dmuchawa skoro nagrzewnice można odczepić od przewodów i wyjąć/wysunąć od środka?
Nie, cała robotę masz w środku w kabinie.
Jedyne co może być konieczne do zrobienia na podszybiu to odczepienie węży wodnych idących dalej do nagrzewnicy aby później pracując w środku auta było łatwiej z ich poruszaniem bo na pewnym odcinku są to sztywne rurki aluminiowe.
psg pisze:3. skoro wysunięcie obu nagrzewnic ma być po stronie schowka, rozumiem że rozbieranie prawie wszystkiego po stronie kierowcy ma za zadanie ułatwić odłączenie przewodów idących do nagrzewnicy
Tak. Robisz to aby mieć dostęp do przewodów wodnych tej nagrzewnicy i żeby móc ją odłączyć a później podłączyć do obiegu płynu chłodzącego.
psg pisze:4. w komplecie z nagrzewnicą nie ma chyba uszczelek/oringow czy wymieniając nagrzewnice kupowaliście jakieś nowe uszczelniacze na stare przewody? Coś się w nich może urwać przy odczepianiu nagrzewnic? Był jakiś komplet mocowań z nową nagrzewnicą?
Na drugim zdjęciu widać że mocowanie przewodów do nagrzewnic jest wykonane jakimiś metalowymi obejmami, czy to jest w zestawie z nową nagrzewnicą, czy to jest zapieczone, były z tym jakieś problemy ? To ważne pytania
Jak kupisz nowe nagrzewnice w ASO to te metalowe łączniki są pewnikiem w komplecie - tak by to wyglądało z ETKI.
Ale kupując używane to już sam musisz sprecyzować swoje oczekiwania w stosunku do sprzedającego.
Oringi można a nawet trzeba sobie dobrać samemu, pod wymiar. Tych niestety nie ma w komplecie z nagrzewnicami, nawet nowymi. One są w komplecie z rurkami aluminiowymi idącymi do nagrzewnic.