Strona 1 z 1

[D2 99 4.2PB/LPG ] Umiejscowienie termostatu w silniku AQF

: 01 lut 2012, 21:20
autor: bombowozista
Jak w temacie w którym miejscu w silniku 4.2 AQF umiejscowiony jest termostat bo chyba czeka mnie wymiana (mam nadzieję że nie trzeba rozrządu robierać)

: 01 lut 2012, 21:30
autor: pb41ns
z tego co wiem to podłączony jest tam wąż od chłodnicy, trzeba zdjąć osłony silnika mieć małe rączki i do dzieła

: 01 lut 2012, 23:21
autor: daro72
Niestety muszę Cię zmartwić. W autach po FL termostat umiejscowiony bodaj pod pompą wody, a to wiąże się ze zwalaniem rozrządu. Przykro mi ale to chyba prawda.

: 01 lut 2012, 23:27
autor: FOSS
daro72 pisze:Niestety muszę Cię zmartwić. W autach po FL termostat umiejscowiony bodaj pod pompą wody, a to wiąże się ze zwalaniem rozrządu. Przykro mi ale to chyba prawda.
Cóż AQF to ja jeszcze nie rozbierałem ale AVP tak i z tego co wiem to wszystkie po-lifty mają właśnie tak jak napisał Daro.

: 02 lut 2012, 18:54
autor: JIMM
bombowozista pisze:termostat bo chyba czeka mnie wymiana (mam nadzieję że nie trzeba rozrządu robierać)
dlaczego chcesz wymieniać termostat?....głównie w tych silnikach padają czujniki temperatury cieczy chłodzącej ;-) ...chyba ,że już zdiagnozowałeś...to sorry.
Jeśli miałem rację....o czym jestem przekonana na 75 % to :mrgreen:

: 04 lut 2012, 12:35
autor: bombowozista
Jeszcze nie diagnozowałem. Być może to jakiś czujnik (tem. max na trasie 70 stopni przy tych mrozach).
Rano mam teraz ogromne problemy z rozruchem jakby ssania wogóle nie było i chodzi po odpaleniu jak traktor (zapalają się kontrolki od abs i kontroli trakcji) jak go chwilę potrzymam na obrotach to zaskoczy i chodzi normalnie (kontrolki gasną)

: 04 lut 2012, 12:57
autor: daro72
Podłącz pod Vaga i sprawdź czy niema wypadania zapłonów. Brak spalania na cylindrach może też objawiać się niską temperaturą. Czy nie masz problemów czasem z mocą auta. Braki spalania na jednym cylindrze często przy takiej mocy auta jest nieraz nie odczuwalny.
U mnie nawet przy temperaturze -27 silnik po przejechaniu około 3/5 kilometrów ma już 90 stopni. Właśnie u siebie ostatnio też wymieniałem termostat bo temperatura była za niska.

: 10 kwie 2013, 16:01
autor: Tomcio0016
W AQF termostat jest tak badziewnie schowany za obudową rozrządu że niestety trzeba ściągać pasek aby się do niego dostać :( niestety sam przerabiałem to 2 dni temu. Kiepskie rozwiązanie tym bardziej że termostat raczej nie jest wiecznie trwały.