Strona 1 z 2
[D2 95 4.2PB
] 120 stopni a chłodnica zimna!!?
: 12 cze 2012, 21:41
autor: zeber
Witam. W niedziele skończyłem w końcu wymieniać silnik. Zostawiłem w silniku stary termostat firmy BEHR. Po zalaniu silnika płynem i odpaleniu była pierwsza jazda, kasacja błędów i oczywiście odpowietrzanie, temperatura silnika wynosiła ponad 90 stopni i szła do góry a chłodnica zimna.
Wiec zaliczyłem sklep kupiłem nowy termostat firmy FEBI założyłem go dzisiaj i dalej temperatura rośnie.
1: Sprawdziłem termostat, i się otwiera.
2: Pompa wody pompuje ( gorąca nagrzewnica i płyn przelewa się do zbiorniczka ).
3: Dmuchałem powietrze w chłodnice i nie jest zapchana.
4: Nie mam już pomysłów co dalej robić :-(
: 12 cze 2012, 21:49
autor: robertas
Jedyne co do glowy mi przychodzi to to, ze gdzies jest albo zapowietrzony uklad chlodzenia...albo gorzej...zatkany czyms....przewody robia sie cieple??? A termostat napewno sprawny i dobrze zamontowany??? Wczesniej byly takie problemy???
: 12 cze 2012, 22:02
autor: zeber
Wszystkie przewody układ chłodzenia robią się gorące oprócz tego węża co wychodzi od dołu chłodnicy i idzie do termostatu. Jak silnik jest gorący to jak ściągnę wąż co jest przy termostacie to wylewa się płyn z silnika a na zimnym silniku nie. Termostatu nie można założyć odwrotnie. Wcześniej wszystko było dobrze, tylko że miałem inny silnik.
: 12 cze 2012, 22:09
autor: robertas
Hmm...nie jestem pewien co do tej pompy...bo w domysle mniemam ze pozostawiles stara z nowego silnika...bycmoze jest tak ze woda do zbiorniczka przelewa sie grawitacyjnie a nie dzieki pompie wody i dlatego taki ambaras...bo jesli termostat jest otwarty to chlodnice musialoby przegonic...
: 12 cze 2012, 22:26
autor: zeber
Płyn przelewa się dopiero gdy jest włączony silnik.
Z tym że jest coś zatkane w silniku to jest dobra myśl tylko jak to sprawdzić???
Wyciągnąć węże z silnika, zostawić tylko jeden i wlewać do niego wodę na przykład z kranu pod ciśnieniem?
: 12 cze 2012, 22:33
autor: robertas
No mozna to tak zrobic... tylko pamietaj zeby silnik byl wtedy zimny...bo jak wlejesz zimnej wody do goracego silnika...to wtedy bedzie blok do wymiany ;/ ale gdy bedzie zimny to znowu termostat bedzie zamkniety... Mam jeszcze jedna watpliwosc....w A8 mamy jeden czy 2 termostaty??? Bo to byloby istotne info...zapytaj kolege tomek87...on napewno bedize wiedzial bo juz sie narozbieral ABZtów
albo scheryfisch'a
: 12 cze 2012, 23:04
autor: szeryfisch
ja tam znalazlem jeden.
: 13 cze 2012, 00:47
autor: tomi26
zeber nic konkretnego ci tu raczej nie podpowiem,ale jeśli jest gdzieś zatkane to spróbuj jeszcze jakiejś dobrej płukanki układu/chłodnicy.
Produkty np.STP
: 13 cze 2012, 01:16
autor: Rapik
Profilaktycznie spróbuj również wymontować termostat i zobacz czy będzie poprawa - może niefart i oba niesprawne.
: 13 cze 2012, 11:30
autor: Arthur
termosty z zamiennika czesto robia problemy, tylko orginal ASO, koszt okolo 100pln, w kabinie wieje gorace powietrze z nawiewow? bo jesli nie to jest zapowietrzony, sprawdz jeszcze czy wezyk idacy do zbiorniczka wyrownawczego na gore jest nie zatkany, bo wtedy tez sie nie odpowietrzy
: 13 cze 2012, 11:39
autor: scooby
ja mam to samo, temperatura 115- 120 stopni, wymieniłem już czujnik na dole w chłodnicy, czujnik w silniku i dwa razy juz termostat, dzis wymieniam cała chłodnicę i mam nadzieje ze wkońcu uporam sie z problemem, dodam ze mechanik stwierdził poprawne działanie pompy, bo słyszałem ze może sie obluzować wirnik w pompie i wtedy nie pompuje płynu, chłodnica własnie jest cały czas zimna, a płyn w zbiorniczku jest ciepły ale napewno nie ma 120 stopni, aha i deska z zegarami tez była sprawdzana przez elektronika czy przypadkiem nie przekłamuje, wiec liczę nato ze to własnie chłodnica zamulona syfem jakimś
: 13 cze 2012, 16:29
autor: zeber
W środku wieję gorącym powietrzem. Wężyk do zbiorniczka nie jest zatkany bo przepływa przez niego płyn.
Ja sam wymieniałem silnik i znam już jego budowę znam na pamięć. W garażu leży stary rozebrany silnik więc będę patrzył jak przebiegają kanały po kolei od pompy do chłodnicy.
Aha i przypomne że silnik 4,2 ABZ i AKG jest kolizyjny :lol:
[ Dodano: 2012-06-13, 17:51 ]
Odpaliłem silnik bez termostatu i obieg wody przez chłodnice jest normalny! Wszystkie przewody nagrzewają się równomiernie!
Termastat zagotowałem w garnku i się otworzył!
Więc zostaje problem jak odpowietrzyć układ. Może jest jakiś haczyk?
: 13 cze 2012, 19:43
autor: FOSS
zeber pisze:Więc zostaje problem jak odpowietrzyć układ. Może jest jakiś haczyk?
Osobiście nie bardzo rozumiem problem z odpowietrzaniem... spuszczałem płyn wielokrotnie i w D2 i w D3 i w kilku innych autach które miałem i nigdy nie miałem problemów z zapowietrzonym układem...robiłem to tak:
- po naprawie nalewałem nowego płynu do poziomu max
- przy całkowicie odkręconym korku zbiorniczka odpalałem samochód i w miarę jego ubywania (płynu oczywiście) na bieżąco dolewałem aż przestało ubywać
- przy wciąż odkręconym korku sprawdzałem jeszcze te grube rury chłodnicy czy jest w nich płyn i ściskaniem próbowałem czy ucieknie jeszcze jakieś powietrze
- po uzupełnieniu do poziomu max zakręcałem korek i przez następne kilka dni monitorowałem jego stan dolewając w razie potrzeby
Jak pisałem na wstępie nigdy nie miałem problemu z zapowietrzonym układem więc powyższą metodę uznaję za wystarczającą ;-)
: 13 cze 2012, 19:58
autor: robertas
Czyli jak zalaczyles silnik bez termostatu to bylo juz ok??? Bo piszesz ze przewody nagrzewaja sie rownomiernie??? Czyzby rzeczywiscie winny byl termostat??? :-/
: 13 cze 2012, 20:14
autor: Gość
U siebie w D2 robiłem dokladnie tak samo jak to opisał FOSS i za każdym razem działało-jest to zreszta universalny sposob na wiele aut. Jesli bez termostatu wszystko hasa to problemem musi byc ten termostat-sprawdzaleś w garku przy jakiej temperaturze sie otwiera?? I czy ten malutki kanalik co przepuszcza ciepła wode by sie własnie otworzył jest drożny?? Uznaje ze taki kanalik ma także termostat w A8 bo nie wyciągałem swego jeszcze.