Strona 1 z 2

[D2 96 3.7PB ] Zimny silnik

: 13 paź 2012, 21:02
autor: COLA
Witam kupiłem Audi A8 D2 3,7 i ostatnio zauważyłem pewną rzecz. Auto jadąc dłuższą trasą wcale się nie grzeje temperatura na wskażniku ciągle pokazuje zimny silnik , stojąc w korku po 15 , 20 minutach temp. pokazuje ok.50 stopni, lecz jadąc dalej znowu spada do min. Czy problem może leżeć w termostacie czy w czymś innym, a jeżeli w termostacie to jak się zbrać do naprawy. Jeszcze jedna rzecz po zapaleniu silnika wentylator cały czs chodzi choć nie na wyskich obrotach , klima wyłączona

: 13 paź 2012, 22:00
autor: jojo-jar
stawiam na termostat :-( , troszke misja z wymiana

: 13 paź 2012, 22:36
autor: jacek
Napewno musisz sprawdzić termostat (prawdopodobnie cały czas otwarty) , a wentylator może byc osobnym problemem , np. czujnik temperatury (błędne dane dla sterownika ).

: 14 paź 2012, 00:06
autor: Gość
Mam podobnie ale nie aż tak i mi w trasie trzyma te 50-60st.Ale że zima mało jeżdze to mi to nie przeszkadza bo visco też siedzi i poprostu jak się zabiore to za wszystko naraz. Co do wiatraka to problem tkwi w czujniku i trza go wymienić-miałem tez to samo i szybko sie uporałem żeby sie wiatrak nie zamęczył ciągła praca :)

: 14 paź 2012, 19:02
autor: COLA
witam wszystkich ja tez podejrzewam termostat , ale jeżeli chodzi o czujnik temp. , ktory włancza wentylator to gdzie jest umieszczony , bo słyszałem że w wentylatorze jest jakiś czujnik

: 14 paź 2012, 19:10
autor: Gość
Jak dobrze pamiętam to wkręcany w chłodnice był z 3pinową kostką. Tania rzecz.

: 14 paź 2012, 20:26
autor: COLA
Dzięki za podpowiedz z czujnikiem, sprawdzę i kupię , ale nurtuje mnie jeszcze pytanie o termostat jak się do tego zabrać i czy istnieje jeszcze jakaś inna metoda odblokowania termostatu bez rozbierania i wymiany

: 14 paź 2012, 20:30
autor: szeryfisch
nie martw sie jak odblokowac termostat, tylko martw sie jak go wymontowac. Skubaniec siedzi pod rozrzadem...

: 14 paź 2012, 20:41
autor: COLA
rozrząd wymieniony mam około 10 tyś km temu czy wymieniając termostat muszę się przygotować na jakieś inne koszty dodatkowe oprocz termostatu i ile taka naprawa będzie mniejwięcej kosztować

: 15 paź 2012, 00:16
autor: Buniek4200
Kolego zdejmij lewa kratke w zderzaku i tam bedziesz mial widoczny taki czujnik 4 pinowy na przewodach od klimy i ten czujnik potrafi sie tak jagby zawiesic to wez jakis klucz i popukaj delikatnie w niego powinien sie odwiesic i bedzi ok. Ja tak u siebie mialem i te popukanie w ten czujnik pomoglo juz 2 lata dziala bez zadnych problemow.

: 15 paź 2012, 06:27
autor: Gość
Buniek4200 pisze:Kolego zdejmij lewa kratke w zderzaku i tam bedziesz mial widoczny taki czujnik 4 pinowy na przewodach od klimy i ten czujnik potrafi sie tak jagby zawiesic to wez jakis klucz i popukaj delikatnie w niego powinien sie odwiesic i bedzi ok. Ja tak u siebie mialem i te popukanie w ten czujnik pomoglo juz 2 lata dziala bez zadnych problemow.
Masz tu na mysli problem z działającym non stop wiatrakiem?? TO łatwo sprawdzić czy ten czyjnik czy ten przy chłodnicy bo od tego przy chłodnicy jak wyciągłem wtyczke to wiatrak stanął ;)

: 15 paź 2012, 20:27
autor: COLA
Dzięki za podpowiedzi , jutro sprawdzę i dam znać jaki efekty to dało :-)

: 16 paź 2012, 03:07
autor: tomi26
szeryfisch pisze:nie martw sie jak odblokowac termostat, tylko martw sie jak go wymontowac. Skubaniec siedzi pod rozrzadem...
Ale przecież kolega COLA, ma A8 preFl z silnikiem 3.7 więc tak na dobrą sprawę to prawie identyczny silnik jak mój,a co za tym idzie wymiana termostatu to na spokojnie jakieś pół godzinki (dla laika) :-P

COLA, a że się tak trochę głupio zapytam to silnik faktycznie jest zimny :?: :mrgreen: może to tylko czujnik odpowiedzialny za temperaturę na zegarach szwankuje?

: 16 paź 2012, 20:20
autor: COLA
Powiem tak sprawdzając metodą dotykową to silnik nie jest całkiem zimny ale węże od chłodnicy są ciepłe i spokojnie można je trzymać ręką dłuższą chwilę a wracając do termostatu to jak to jest w tym silniku czyli 3,7 :lol:

: 16 paź 2012, 20:40
autor: tomi26
Obrazek

Zdejmujesz wąż wodny i pod tym króćcem czy jak go tam sobie nazwiemy masz termostat...dwie śruby torx po bokach ;-)

Wymień ten termostat...koszt niewielki,a może to akurat będzie to.

Pamiętaj żeby nowy termostat włożyć tak jak siedzi stary,ta kulka w dół czy w górę?Już nie pamiętam.Powodzenia.