Potrzebuję schematy, fotki, rysunki poprowadzenia węży wodnych do webasto tak jak powinno być to fabrycznie zrobione przy silniku 4.2. Wiem, że są odcinki metalowe i gumowe. Chciałbym, żeby mi ktoś to przedstawił jakie i jak są one doprowadzone do pieca. Na jakim wężu i w jakim miejscu fabrycznie jest zamontowany zaworek zwrotny.
Na wężu zasilającym nagrzewnicę jest zawór zwrotny, za którym podpięte jest webasto, tak, żeby wymusić prawidłowy obieg wody - najpierw przez nagrzewnicę.
: 30 gru 2012, 20:46
autor: Simone331
gtfan pisze:
Simone331 pisze:
To mi bardzo pomogło. Tylko o co tu chodzi...?
Na wężu zasilającym nagrzewnicę jest zawór zwrotny, za którym podpięte jest webasto, tak, żeby wymusić prawidłowy obieg wody - najpierw przez nagrzewnicę.
To jeden krok do przodu.
Teraz drugie pytanie.
Według schematu zasilanie pieca jest powrotem z nagrzewnicy, a powrót pieca jest wpięty za zaworkiem zwrotnym w zasilanie nagrzewnicy. Teraz pytanie, którego nie mogę się dopatrzeć na schemacie. Skoro powrót z nagrzewnicy jest wpięty bezposrednio pod zasilanie do pieca to gdzie jest wąż, który gdyby nie było pieca byłby podłączony pod powrót nagrzewnicy, bo żadnego trójnika ja tam nie widzę.
: 30 gru 2012, 21:46
autor: gtfan
Zależy który schemat ma zastosowanie u Ciebie - ten prostszy czy bardziej skomplikowany. Zobacz tutaj: http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/A ... 20842006/2
Powrót z nagrzewnicy jest wpięty w metalową, pokręconą rurę za silnikiem i dopiero z niej wychodzi króciec na zasilanie pieca.
: 30 gru 2012, 22:13
autor: Simone331
gtfan pisze:Zależy który schemat ma zastosowanie u Ciebie - ten prostszy czy bardziej skomplikowany. Zobacz tutaj: http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/A ... 20842006/2
Powrót z nagrzewnicy jest wpięty w metalową pokręconą rurę za silnikiem, i dopiero z niej wychodzi króciec na zasilanie pieca.
No ten prostszy akurat.
No to już wszystko wiem z tym podłączeniem. A dysponujesz może fotkami jak to wszystko wygląda na samochodzie?
: 30 gru 2012, 22:22
autor: gtfan
Niestety fotek nie mam i u siebie nie zrobię, bo przez podłączenie reduktora węże wodne są pocięte i sam nie mam pewności czy dobrze popodpinane :-/
: 30 gru 2012, 22:28
autor: Simone331
Oki i tak mi dużo pomogłeś.
A w jakim miejscu masz wpięty reduktor? Jeden na powrocie z nagrzewnicy a drugi?
Ja mam u siebie trochę dziwnie podłączone i robiłem to na szybkiego. Powrót z pieca jest pod reduktory, a wyjście z reduktorów na nagrzewnicę puściłem. Masakra jaka plątanina węży, dlatego chciałbym to uporządkować. Pomimo tego podłączenia, piec chodzi jakieś 20 minut i reduktory i środek auta cieplutki.
: 30 gru 2012, 22:38
autor: gtfan
Reduktor wpięty mam w przewody przy ścianie grodziowej. Zasilanie zaraz za zaworem zwrotnym, a powrót w powrót z nagrzewnicy. Wąż z webasto wchodzi do 3 króćca w zaworze zwrotnym, więc raczej tak, jak to fabryka zrobiła.
: 30 gru 2012, 23:02
autor: Simone331
gtfan pisze:Reduktor wpięty mam w przewody przy ścianie grodziowej. Zasilanie zaraz za zaworem zwrotnym, a powrót w powrót z nagrzewnicy. Wąż z webasto wchodzi do 3 króćca w zaworze zwrotnym, więc raczej tak, jak to fabryka zrobiła.
No właśnie ja mam zaworek który ma tylko wejście i wyjście, więc za zaworkiem zastosuję trójnik do powrotu z pieca. A reduktor wpiąć pomiędzy zaworkiem a tym trójnikiem czy lepiej zastosować jakić czwórnik?
: 30 gru 2012, 23:09
autor: gtfan
Simone331 pisze:A reduktor wpiąć pomiędzy zaworkiem a tym trójnikiem czy lepiej zastosować jakić czwórnik?
Estetyczniej powinno być z czwórnikiem niż z dwoma trójnikami.. ale czy to w jakiś sposób nie zaburzy obiegu płynu, to nie wiem.
: 30 gru 2012, 23:20
autor: Simone331
gtfan pisze:Estetyczniej powinno być z czwórnikiem niż z dwoma trójnikami.. ale czy to w jakiś sposób nie zaburzy obiegu płynu, to nie wiem.
Założę na próbę czwórnik i zobaczymy co się będzie działo. A jeśli będę zmuszony założyć dwa trójniki to rozumiem, że w kolejności zaworek, powrót z pieca, zasilanie reduktora i nagrzewnica?
: 30 gru 2012, 23:33
autor: Gość
Nie wiem czy dobrze rozumiem ale jesli masz reduktor ktory grzejesz webastem to jest źle. Reduktor powinien osiągac temperature nie szybciej niż silnik. Takie info mam od gazownika. Dlatego przed montażem pytali czy mam webasto bo to troszke komplikuje sprawe własnie w kwestii tego podłaczenia.