Strona 1 z 2

[D2 99 4.2PB/LPG ] czujnik temperatury G2

: 09 mar 2013, 10:15
autor: Danio
Jadąc czy to przez miasto czy na trasie zawsze wacha mi się temperatura, od odpalenia auta osiągnie 90* ale po ok 10 min spada na 50* i tak sobie skacze nie raz trzyma na 70* a nie raz na 35* panel klimatronika na kanale 102 pokazuje to samo co na zegarze. termostat sprawdzony, od odpalenia zimnego auta chłodnica robi się ciepła dopiero przy 85*. Podłączyłem vcds-a i wykryło błąd 01039,Czujnik temperatury dla wskaźnika temp. płynu chłodzącego (G2). Czy ktoś z kolegów wie gdzie ten czujnik sie znajduje? i ewentualnie jak on wygląda?.

: 09 mar 2013, 14:21
autor: daro72
A ogrzewanie masz w porządku? Grzeje cały czas dobrze?

: 09 mar 2013, 16:35
autor: LUKAS
czujnik od temperatury płynu masz bodajże pod rurą dolotową powietrza
u mnie tez ostatnio wyskakuje bład sporadyczny czujnika temperatury silnika że niskie napięcie ale żadnych cudów z temperaturą na liczniku nie zauważyłem

może jutro rozbiore przeczyszcze kostkę a jak nic nie da do wymiany

czujniczek ostatnio pytałem w sklepie coś ok 60zl

: 09 mar 2013, 19:48
autor: Danio
daro72 pisze:A ogrzewanie masz w porządku? Grzeje cały czas dobrze?
Grzeje dobrze choc zauważyłem że ten środkowy nadmuch z regulacją ciepła jest mniej wydajny, ale to też nie wiem czy nie zapowietrzony bo płyn zmieniałem i troche mi na wężach bulgota

: 09 mar 2013, 19:53
autor: Danio
lukas28 pod rurą z tyłu silnika, bardziej po stronie pasażera? na grubym kruccu? czy w bloku silnika?, bo ten na kruccu chyba dobry bo odpiełem z niego wtyczkę i na vagu pokazał sie inny błąd więc tego wykluczyłem.

: 09 mar 2013, 19:57
autor: LUKAS
jutro pogrzebie przy swoim zobacze właśnie gdzieś tam jest ale czy na kruccu czy w bloku to sam bede patrzyl i odpinal

: 10 mar 2013, 10:42
autor: daro72
Danio pisze:ale to też nie wiem czy nie zapowietrzony bo płyn zmieniałem i troche mi na wężach bulgota
Jeśli bulgotała to może być tak jak piszesz zapowietrzony układ. Ale także może być tak że uszczelka pod głowicą kończy swój żywot. Przerabiałem to w innym aucie. Też podejrzewałem zapowietrzenie, a okazało się coś innego.

: 10 mar 2013, 12:24
autor: Danio
daro72 pisze:
Danio pisze:ale to też nie wiem czy nie zapowietrzony bo płyn zmieniałem i troche mi na wężach bulgota
Jeśli bulgotała to może być tak jak piszesz zapowietrzony układ. Ale także może być tak że uszczelka pod głowicą kończy swój żywot. Przerabiałem to w innym aucie. Też podejrzewałem zapowietrzenie, a okazało się coś innego.
Uszczelkę mam nową, płyn zmieniałem w listopadzie a z tą temperaturą to mam od ok wrzesnia, tylko że nie wiem czy wcześniej też bulgotało na wężach czy nie, (bulgotki nie są strasznie duże, ręką wyczuwam raz na powiedzmy 15 sekund) no ale jak napisałem wyżej vag wywalił błąd 01039,ide zaraz z lapkiem do auta i bede odpinał po kolei wszystkie czujniki.
Narazie dzięki za podpowiedzi.

: 11 mar 2013, 21:08
autor: Danio
Danio pisze:
daro72 pisze:
Danio pisze:ale to też nie wiem czy nie zapowietrzony bo płyn zmieniałem i troche mi na wężach bulgota
Jeśli bulgotała to może być tak jak piszesz zapowietrzony układ. Ale także może być tak że uszczelka pod głowicą kończy swój żywot. Przerabiałem to w innym aucie. Też podejrzewałem zapowietrzenie, a okazało się coś innego.
Uszczelkę mam nową, płyn zmieniałem w listopadzie a z tą temperaturą to mam od ok wrzesnia, tylko że nie wiem czy wcześniej też bulgotało na wężach czy nie, (bulgotki nie są strasznie duże, ręką wyczuwam raz na powiedzmy 15 sekund) no ale jak napisałem wyżej vag wywalił błąd 01039,ide zaraz z lapkiem do auta i bede odpinał po kolei wszystkie czujniki.
Narazie dzięki za podpowiedzi.
Mógłby ktoś wrzucic jakiś rysunek z rozmieszczeniem czujników temperatury w silniku 4.2, bo nie bardzo mi idzie to szukanie, ile w ogóle jest tych czujniczków?

: 11 mar 2013, 21:28
autor: daro72
Są dwa czujniki. Jeden podaje temperaturę na blat, a drugi daje temperaturę do ecu silnika. Ten drugi właśnie Cię interesuje. Najlepiej byłoby jak byś podpiął auto pod kompa i sprawdził jaką temperaturę pokazuje licznik a jaką komp. To sporo wyjaśni i możliwe uchroni cię przed zbędnym rozbieraniem. Nie chodzi mi etka na lapku więc nie mogę wstawić umiejscowienia tych czujników. Może ktoś jeszcze wstawi.

: 18 mar 2013, 23:33
autor: Danio
daro72 pisze:Są dwa czujniki. Jeden podaje temperaturę na blat, a drugi daje temperaturę do ecu silnika. Ten drugi właśnie Cię interesuje. Najlepiej byłoby jak byś podpiął auto pod kompa i sprawdził jaką temperaturę pokazuje licznik a jaką komp. To sporo wyjaśni i możliwe uchroni cię przed zbędnym rozbieraniem. Nie chodzi mi etka na lapku więc nie mogę wstawić umiejscowienia tych czujników. Może ktoś jeszcze wstawi.
Prawie naprawione! W silniku AQF ( nie wiem jak w innych) czujnik temperatury G2 i G62 są razem, jest to czujnik 4 pinowy umieszczony w tej rurce z tyłu silnika łączącej dwa bloki. (przed wyjęciem czujnika popuścić powietrze na korku w zbiorniku :mrgreen: Ja zapomniałem i... hluus :mrgreen: )
Jest jedno ale z początku temp. na zegarze dochodziła max do 80*C (długo się nagrzewa), na klimatroniku osiągneło max 73*C. Po dłuższej jeździe zaczeło się wyrównywać do 90*C (na zegarze i na vagu) choć czasem zejdzie do 80-85*C. Czytałem kiedyś na forum a6 właśnie o niby oryginalnych kiczowatych czujnikach że dopiero 4 kupiony czujnik był dobry (wszystkie nowe) więc chyba jeszcze kopsnę się do ASO (105zł)dodam jeszcze że musiałem spiłować go trochę na obwodzie bo miał 25,8mm i nie mogłem go wcisnąć (nawet bez oringa) wlazł dopiero przy 25,5mm średnicy.
Pytanie 1: Ile jest i gdzie są odpowietrzniki w układzie chłodzenia. (te przy zbiorniczku hamulcowym mam zapieczone i urwane te łebki
Pytanie 2: czy odkręcając co jakiś czas korek odpowietrze układ i czy ten korek ma być szczelny i trzymać cisnienie bo mi się zdaje że u mnie troche jest ono za duże)

: 19 mar 2013, 00:05
autor: Simone331
Danio pisze:Pytanie 1: Ile jest i gdzie są odpowietrzniki w układzie chłodzenia. (te przy zbiorniczku hamulcowym mam zapieczone i urwane te łebki
Zalej płyn do zbiorniczka i odpal auto. Ogrzewanie ustaw na maxa i czekaj aż temperatura podejdzie pod 90 i wentylator się załączy, potem uzupełnij ewentualne braki płynu. Jeśli nie odkręcisz tych odpowietrzników przy ścianie grodziowej to jeździj, ale co jakiś czas kontroluj poziom płynu. A gdy po paru kontrolach będzie oki to znak, że układ odpowietrzony. ;)
Danio pisze:Pytanie 2: czy odkręcając co jakiś czas korek odpowietrze układ i czy ten korek ma być szczelny i trzymać cisnienie bo mi się zdaje że u mnie troche jest ono za duże)
Jak to wywnioskowałeś, że jest za duże? Korek ma w sobie zaworek, który wyrównuje ciśnienie w układzie, gdy ono jest zbyt wysokie.

: 19 mar 2013, 00:13
autor: Danio
Czyli że bankowo się samo odpowietrzy? ok!
a co do ciśnienia to mam wrażenie że jest tak jak w moim służbowym MAN-ie dość duże cssyyyy, Może jestem przeczulony!. A co do korka to kupiłem taki że po odkręceniu wogóle nic nie sykneło, więc założyłem z powrotem stary

: 19 mar 2013, 07:22
autor: gtfan
Sprawny zawór w korku zbiorniczka wyrównawczego powinien się otwierać przy ciśnieniu 1.2-1.5bara, więc "cssyyyy" po jego odkręceniu będzie wyraźne ;-)

: 20 mar 2013, 10:40
autor: pepi
tylko nie wolno tego robić na gorącym silniku
to ja się spytam nie padają wam viskozy czy akoś tak to się pisze bo u mnie już 3 powiedziała pa pa :mrgreen:
fakt że brałem za 100 zł
ale po 2 tygodniach zblokowana i wyje przy gazie i mam zimno w aucie
wie ktoś może