[D2 96 4.2PB/LPG
] Chłodnica oleju skrzyni czy wspomagania
: 25 mar 2013, 11:10
autor: robsonik4
Witam
ta rurka w kształcie litery U na chłodnicy z przodu to jest chłodnica oleju skrzyni biegów czy od wspomagania. Czytam i różnie to jest opisywane :-?
: 25 mar 2013, 11:26
autor: krzychu22.p1i
Na przodzie chłodnicy taka rurka w kształcie U lub bardziej poskręcana jest od chłodzenia płynu wspomagania. Z resztą idź po przewodach od niej a na pewno będziesz wiedział do czego jest.
: 25 mar 2013, 11:28
autor: 123mielony
Do wspomagania.
: 25 mar 2013, 11:29
autor: foxik33
warto też dodać że chłodnica oleju skrzyni automatycznej znajduje sie w chłodnicy cieczy.. taki pakiet 2w1
Demontaż przedniego pasa może wiązać się z lekkim ubytkiem oleju w skrzyni, dlatego proponuje po montażu sprawdzić stan, i ew braki uzupełnić ;-)
: 25 mar 2013, 13:14
autor: robsonik4
A mógłbym prosić o sprecyzowanie gdzie dokładnie jest chłodnica od skrzyni biegów - które to przewody ?
: 25 mar 2013, 13:24
autor: adrian949
Zaznaczyłem ci na fotce podłączenie przewodów od skrzyni!
: 25 mar 2013, 13:35
autor: robsonik4
Kiepsko - pytam dlatego, że chciałem dolać olej i pomyślałem, że uda mi się to zrobić od strony chłodnicy. Warsztat na dolewkę mam umówiony (podnośnik) dopiero na piątek a mam niedaleki wyjazd :-/
: 25 mar 2013, 16:08
autor: foxik33
robsonik4 pisze:Kiepsko - pytam dlatego, że chciałem dolać olej i pomyślałem, że uda mi się to zrobić od strony chłodnicy. Warsztat na dolewkę mam umówiony (podnośnik) dopiero na piątek a mam niedaleki wyjazd :-/
Skrzynie masz tiptronic 4 biegowy?
Kanał i wlew masz z boku..
Oleju nie moze byc ani za duzo, ani za mało.
: 25 mar 2013, 16:16
autor: robsonik4
Właśnie problem z kanałem czy tez podnośnikiem - z boku wlew ? Z tego co czytałem to od spodu się wlewa przez jakiś tam korek takim specjalnym ustrojstwem zrobionym z butelki i wężyka ?!
: 25 mar 2013, 16:40
autor: foxik33
robsonik4 pisze:Właśnie problem z kanałem czy tez podnośnikiem - z boku wlew ? Z tego co czytałem to od spodu się wlewa przez jakiś tam korek takim specjalnym ustrojstwem zrobionym z butelki i wężyka ?!
literówka.. Ale uzupełnisz go normalnie..
U mnie skrzynia poszarpywala, po uzupelnieniu braku w postaci 200-300ml - problem zniknął ;-)
: 27 mar 2013, 07:42
autor: pepi
głupoty
olej dolewamy przy temperaturze 30-35 według wskazania vag
i kanałem przelewowym w pionie na taki duży ampul 17 mm chyba :-P
a inne metody dla kowali
: 27 mar 2013, 11:58
autor: robsonik4
Byłem na warsztacie - zadzwonili, że podnośnik wolny, a więc do rzeczy:
Foxik33 miał rację, że napełnia się z boku. Rysunki na forum (link, który dostałem) dotyczą wymiany w nowszych skrzyniach a nie w starszej 4HP24 bez A. W tej skrzyni wlew oleju jest z boku (korek fi 22), który też służy jako kontrolka poziomu oleju.
Napełnianie takiej skrzyni robi się na włączonym silniku po odkręceniu korka dolewamy aż zacznie wyciekać - u mnie weszło 2.1 l !!!.
Po dolewce autko( skrzynia) odżyła :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: - po prostu nie ten samochód i co najważniejsze przestało w końcu szarpać przy przejściu z 3 na 4 bieg.
Wsteczny czuć i słychać, że wchodzi (kliknięcie)
pozdrawiam
: 27 mar 2013, 13:09
autor: pepi
spoko
tylko olej się zmienia nie dolewa :-D
: 27 mar 2013, 13:43
autor: robsonik4
Wymianę oleju z filtrem mam umówioną po świętach, teraz mam krótki wyjazd więc musiałem dolać - lepsze to niż jeździć na sucho :-?
W tych starszych skrzyniach nie trzeba kombinować z VAG-iem i temp. oleju oraz z własnej konstrukcji sprzętem do nalewania - można jakby się kto uparł nalać z pojemnika 8-)
: 27 mar 2013, 22:15
autor: foxik33
2.1 braku.. piknie.. :shock:
U mnie odrobinka zniknęła przy demontażu pasa przedniego, i już praca skrzyni była inna..
Warto też spróbować z resetem sterownika ASB
Włączyć zapłon bez odpalania auta, wcisnąć kickdown i trzymać min 30s, puścić, odpalić auto, wbić " D " i jechać " swoim stylem " dłuższy odcinek - ok 50km było by wskazane.
Ja u siebie to ostatnio zrobiłem przy powrocie z krakowa.. ale nie było jak pomykać bo jednak ruch za duży.. :-x