Kolego stach.., TAGów nie piszemy "z palca", tylko wybieramy odpowiedni z rozwijanej listy.
Pozdrawiam
Simone331
: 02 kwie 2013, 14:13
autor: mdamian
stach.., A robiłeś test klimy pojedynczy ??
Sprawdzasz wszystko po kolei , będziesz słyszał mniej więcej gdzie szukać , co działa , a co nie .
: 02 kwie 2013, 15:49
autor: stach..
No nie robiłem a mozesz mi objaśnić jak to zrobić ? :-)
: 02 kwie 2013, 15:53
autor: Marecki
Jest coś takiego jak,,test pojedynczy,,Klikasz i dmuchawa daje test na każde wyjście po kolei.Możesz wysłuchać lub wyczuć gdzie dmucha a gdzie nie.
: 02 kwie 2013, 16:45
autor: mdamian
stach.., włącz zapłon , Wejdź Wagiem w klimatyzacje , zjedź na dół , tam będziesz miał Test Pojedynczy (czy jakoś tak) . Potem strzałkami dajesz dalej i dalej .
Sprawdzisz w klimie podświetlenie , potem nadmuch , potem wszystkie klapy po kolei sprawdzisz , musisz poczekać z 3-5 sek i usłyszysz czy klapy jakieś się otwierają , czy nie .
Jeśli nie to na wagu będziesz widział która to klapa .
: 03 kwie 2013, 14:02
autor: stach..
Aha no to bede próbował i napisze co i jak ;-) a jak któraś klapka nie domyka się lub nie otwiera na full to silniczek do wymiany tak ?
: 03 kwie 2013, 18:11
autor: hipcio
Podaj mi adres mejlowy to Ci wysle w PDFie wszystko o klimie w A8 tylko że po Niemiecku ale będziesz dokładnie wiedział gdzie się co znajduje a nie na słuch łapał, a jak nie zadziała to i tak nie znajdziesz.
: 03 kwie 2013, 18:45
autor: mdamian
hipcio, Nie chodzi o to by łapał na słuch , chodzi o to że jak będzie przeprowadzać test to usłyszy ( lub nie usłyszy ) co działa , a co nie .
Na Vagu pokazuje co obecnie jest testowane , ale jak wyślesz koledze schemat to będzie wiedział jak mniej więcej się dostać do uszkodzonego elementu .
Kolego nie wiem dokładnie czy chodzi o silniczek w tych klapach czy o zębatki które są plastykowe i lubią się wycierać .
Nie rozbierałem tego ( nie miałem takiego powodu )
: 03 kwie 2013, 19:43
autor: hipcio
Damian ja rozumie doskonale o co chodzi w teście wyjśc w Vagu. To nie zmienia faktu że np.
Czujnik temperatury powietrza za dmuchawą - V42
w ten sposób nie znajdzie.
: 04 kwie 2013, 10:49
autor: stach..
Hipcio wysłałem pw. przyda sie to bardzo
jw
: 03 gru 2013, 16:00
autor: Rycho124
hipcio zapodałeś b.dobry materiał. Sporo sobie uświadomiłem o klimie. Ustaliłem miejsce usterki, które wykazał VAG. Jednakże nie mogę znaleźć miejsca usterki: 00728 Potencjometr w silniku nastawczym lewej dyszy nawiewu środkowego (G136). Zleciłem wymianę silniczka jw /9 bm/ i nie chcę być osobą, która nie wie czy to spora robota rozbebeszając cały panel środkowy, czy taka niewielka jak zdjąć osłony z komory silnika i podłączyć nowy silniczek pod cięgna klapy nawiewu. Ponieważ nie wiedziałem czy do wymiany jest duży czy mały, kupiłem obydwa silniczki. Z postów orientuję się, że jesteś oblatany w te klocki i nie sprawię Ci kłopotu prosząc o opisowe zlokalizowanie miejsca opisanej operacji, a ja będę miał pogląd czy płacę za adekwatną robotę.
Z góry dziękuję RA
Re: jw
: 03 gru 2013, 17:54
autor: gtfan
Rycho124 pisze:hJednakże nie mogę znaleźć miejsca usterki: 00728 Potencjometr w silniku nastawczym lewej dyszy nawiewu środkowego (G136). Zleciłem wymianę silniczka jw /9 bm/ i nie chcę być osobą, która nie wie czy to spora robota rozbebeszając cały panel środkowy, czy taka niewielka jak zdjąć osłony z komory silnika i podłączyć nowy silniczek pod cięgna klapy nawiewu.
Masa roboty, trzeba całą deskę rozdzielczą ściągać. To ten silniczek na górze w czerwonym kółku.
jw
: 03 gru 2013, 22:25
autor: Rycho124
gtfan duże dzięki. Wiem, że na klubowiczów można liczyć.
[ Dodano: 2013-12-12, 16:29 ]
Jak tyle roboty, to w warsztacie audi będzie mnie kosztować majątek.
Może inni koledzy znają jakieś rozwiązanie na tzw. "skróty" np po wymontowaniu kratki przedniej i zegarów, albo jeszcze radio, a może boczek panelu?. Jeżeli nie ma takiej obcji to proszę o informacje jak /chociaż w skrócie/ dobrać się do tej deski? A może ktoś podrzuci link do wcześniejszych postów/tematów n/t temat / po cichu liczę na modelatora/.
Koledzy liczę na Was. Dopytuje o to, bo stołuję się w warsztacie BMW i mój zaufany mechanik w przypadku S8 nie zna szczegółów. zatem, liczę na pomoc.
[ Dodano: 2013-12-20, 18:43 ] gtfan, proszę cię o zweryfikowanie diagnozy mojego przypadku awarii ogrzewania. Objawami awarii jest całkowity brak ciepłego nawiewu w otworze pod szybą tam gdzie mieści się czujnik napromieniowania słonecznego i frontowych kratkach nawiewu nad radiem plus. Dokładnie chodzi o brak ciepła bo zimne leci z siłą sterowaną automatycznie albo manualnie.Diagnoza kompa brzmi: błąd 00728; potencjometr w silniku nastawczym lewej dyszy nawiewu środkowego /G136/.
W odpowiedzi sugerowałeś, że chodzi o silniczek najwyżej usytuowany na panelu nagrzewnicy i dalej, że chyba bez demontażu deski nie da się podejść.
Z kolei w warsztacie /co prawda bmw/ po obejrzeniu twojego zdjęcia sugerują, że za brak ciepłego powietrza szczególnie pod szybą odpowiada trzeci silniczek licząc od dołu, bowiem ten czwarty u samej góry za pomocą długiej dźwigienki odpowiada za boczne nawiewy /te bliżej drzwi/. Napisz proszę na podstawie jakich przesłanek oceniłeś, że do wymiany są właśnie te zaznaczone kółkiem na foto. Stary jest to dla mnie b.ważne, a innym też się przyda, bo okazuje się że te silniczki to częsta sprawa.
Z góry dziękuję za odpowiedź.