Jak w temacie, Panowie wiem że są 2 - przy chłodnicy i na podszybiu. Do czego one są i dlaczego 2 a nie 1 jak w niektórych pojazdach. Czy mozna uzupełnic klime używając tylko jeden zawór. Wiem że kiedys było to opisane ale nie moge znależź.
: 09 cze 2013, 11:34
autor: jacek
W większości pojazdów są dwa zawory w układzie klimatyzacji , wysokie i niskie ciśnienie , oczywiście są też sporadycznie układy z jednym zaworem . W sumie dla nowoczesnej maszyny serwisującej AC nie sprawia to problemu w opcjach zaznaczasz jeden zawór i tyle , reszte maszyna robi sama , odsysa stary gaz - robi próżnie osusza układ - napełnia nowym czynnikiem + olej i znacznik UV.
: 10 cze 2013, 09:10
autor: MARCINSOBI
dokladnie u mnie jak napelnialem czynnik to podlanczali tylko jeden zawor i wszystko dziala normalnie
: 10 cze 2013, 13:15
autor: Ara$
dzięki
: 03 maja 2015, 22:33
autor: uszek
A u mnie ten jeden zawor na podszybiu wyglada jakby był na r12. A ten przy chłodnicy normalny na r134a. Tez tak macie?. DOdam ze mam zaslepkę na podszybiu na tym zaworku
: 04 maja 2015, 20:29
autor: meir
tak niesczęsne audi użyło tego 2 korka , na niego nakręca się przejściówkę i dopiero zakłada się zawór od stacji klimatyzacji. Co do tego że nowoczesna maszyna jest stanie zrobić przegląd klimatyzacji przez jeden korek to nie prawda ! bo zdarza się że elektrozawory takie jak w A8 zamkną 2 układ klimy i nie nabijemy wymaganej ilości czynnika dlatego własnie są 2 korki ! rzadko się to zdarza ale się zdarza
: 04 maja 2015, 22:13
autor: beyer28
uszek, u mnie jest dokładnie tak samo. meir, już trzeci sezon dobijam przez 1 korek i zawsze wchodzi 800m.. czynnika klima chodzi bez zarzutu
: 05 maja 2015, 00:19
autor: Peter-s8
To tak samo jak u mnie serwis klimy robię przez jeden zawór i jest wszystko w porządku
: 05 maja 2015, 06:51
autor: meir
U mnie przez jeden korek weszło nie cale 540 g po ppdpieciu drugiego weszla całość dlatego pisze ze nie jest to reguła
: 05 maja 2015, 20:58
autor: uszek
Ten zawór na podszybiu nie jest na przejściówkę z r12. Próbowałem ja wkręcić ale gwint się nie zgadza jakieś dziwne mody audi <jezu>
: 05 maja 2015, 22:01
autor: meir
nie nie to jest zawór na przejściówkę ! a nie na przejściówkę z R12
: 05 maja 2015, 22:07
autor: uszek
jaka przejsciwoke ? Wez mi podaj namiar na taka jaka mam kupic.
: 29 maja 2015, 09:59
autor: koziolek
czy to jest ten zawór serwisowy ? nie powinno tam być jakiegoś czujnika czy zaślepki ?
[/img]
: 29 maja 2015, 11:49
autor: uszek
tez taj mam, tam nie ma czujnika jedynie zaslepka. Generalnie to nie jest zaworek z r12 bo przejsciowka nie działa
: 29 maja 2015, 12:41
autor: koziolek
kurde to dupa szukam usterki mojej klimy... nabita, szczelna, brak błędów, a sprężarka się nie włącza...