Autor |
Wiadomość |
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-08-18, 16:09 [D2 01 4.2PB
] Sterownik hydrauliczny skrzyni TIP
|
|
|
Witam, przepatrzyłem forum i nie znalazłem takiej informacji. W chwili obecnej nie mam dostępu do etki/aesis aby porównać te sterowniki.
Do sedna :-P Mam skrzynię jak w podpisie o oznaczeniu "FBE" (z lewarkiem PRND432) i czy sterownik hydrauliczny (ten w skrzyni) jest taki sam jak w skrzyniach o innych oznaczeniach? Czy warto kupić używany ten sterownik czy spróbować z regeneracją swojego? Będę wymieniał olej i filtr w ASB i chciałem przy okazji podmienić ten sterownik bo podobno on może powodować delikatne szarpnięcia R-N-D jak i późniejsze wybieranie biegu 4,5 albo spróbować wyczyścić swój na myjce ultradźwiękowej. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-08-18, 17:37
|
|
|
Jesli chodzi CI o tę palete elektrozaworów to je się czyści i zwykle one działają ale jesli są wyjątkowo zasyfione to juz im woda z Wisły nie pomoże. Jednak ja miałem straszny syf i jakos czyszczenie pomogło choc ideału to nie ma. |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2013-08-18, 21:39
|
|
|
Owszem czyści się, ale też regeneruje. Wymieniają tam jakieś sprężynki, kuleczki i co tam jeszcze jest.
Miałem robioną taką regenerację u siebie jak miałem automat jeszcze. |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-08-19, 06:30
|
|
|
Tez mialem regenerowana ten sterownik, jakies elektrozawory w nim siedziały, Koszt regeneracji 1800zł
Przed regeneracja strasznie walilo przy R-N-D
Co do szarpnięcia z 4,5 winien był konwerter(szprzęgło hydrokinetyczne) PO wymianie na uzywkę przeszły bolączki:
szarpania z 4 na 5
falowania obrotów w przedziale 80km/h
i nawet trzesienie buda w przedziale 80-100km |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
emre
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 60 Skąd: Tomaszów Lub
|
Wysłany: 2013-08-20, 20:19
|
|
|
krzychu22.p1i, też jestem zainteresowany rozwiązaniem tego problemu i szukam informacji ponieważ mam mocniejsze wbijanie "R".
Wiesz czy trudno jest się do tego dostać? |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-08-22, 14:58
|
|
|
Ogólnie to 3-4 na 10 przypadków mocniej mi przyszarpie na R-N-D a tak to jest gładko. Jednak jak będę miskę zwalał to i sterownik bym wytargał i go wyczyścił. Mam w planach 2 wymiany statyczne w odstępach 500km. Na razie się zastanawiam czy:
1: przy pierwszej wymianie wytargać sterownik i wymienić olej, filtr, uszczelkę, oring a przy drugiej wymienić już tylko sam olej.
2: przy pierwszej wymianie wymienić sam olej a przy drugiej już full czyli, wyczyścić sterownik, wymienić filtr, uszczelkę i oring. |
_________________
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-08-22, 16:16
|
|
|
Krzysiek, zanim wyprujesz z niej flaki ,sprawdź poduszki zawieszenia WSZYSTKIE .
Sprawdź zarówno przód jak i tył . |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2013-08-22, 19:08
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Jednak jak będę miskę zwalał to i sterownik bym wytargał i go wyczyścił. |
A jak to chcesz czyścić. Bo to się czyści ale w ultradzwiękach. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-08-22, 20:34
|
|
|
krzychu22.p1i, FIlter wymień przy pierwszej wymianie bo wlewanie świeżego oleju przy starym filtrze mija się z celem. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-08-22, 21:14
|
|
|
Gabriel napisał/a: | A jak to chcesz czyścić. Bo to się czyści ale w ultradzwiękach. |
Tak wyczyściłbym go w myjce ultradźwiękowej, zgodnie z z tym co pisałem w 1 moim poście. :mrgreen:
Pepeka, zawieszenie, i wszystkie poduszki mam ok (oprócz jednej od silnika co jest z kabelkiem).
Apophis, tak też myślałem i tak zrobię. |
_________________
|
|
|
|
|
|