Autor |
Wiadomość |
cezar88
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: BMW 730 E32
Wiek: 36 Dołączył: 13 Cze 2009 Posty: 114 Skąd: Bełchatów/Pruszków
|
Wysłany: 2010-01-24, 09:50 [D2 ALL
] brak ogrzewania
|
|
|
witam, dzisiaj po zwycięskiej walce z mrozem i odpalaniu z kabli okazało się iż nie działa ogrzewanie, dmucha zimnym powietrzem. Normalnie masakra i to jeszcze przy tych mrozach. Czy czujnik temp. zewnętrznej może mieć z tym związek? Teraz pokazuje niby w miarę poprawną temp ale jak było na "plusie" to średnio mu to szło. Jakieś propozycje? |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-01-24, 10:53
|
|
|
Bardzo możliwe, że klapa zamykająca przepływ powietrza przez nagrzewnicę ci przymarzła albo nie zamyka się bo silniczek od niej padł. A wcześniej ogrzewanie działało?
Najlepiej jak byś podłączył vaga i przetestował klimę to ci może coś pokarze. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
dardzi
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 50 Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 34 Skąd: Iława
|
Wysłany: 2010-01-24, 11:12
|
|
|
a płyn miałeś dobry ? bez dodatków wody ?
może gdzieś w przewodach pozamarzało ? |
|
|
|
|
cezar88
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: BMW 730 E32
Wiek: 36 Dołączył: 13 Cze 2009 Posty: 114 Skąd: Bełchatów/Pruszków
|
Wysłany: 2010-01-24, 15:31
|
|
|
vag mi się nie chce z klima połączyć :-/ a niestety nie mam garażu i tym samym możliwości aby gdziekolwiek zajrzeć. No nic, postaram się jakoś wytrzymać te parę dni, jakby ktoś miał jeszcze jakieś propozycje to piszcie
byłem odpalić kontrolnie autko i po paru minutach gdy silnik się rozgrzał włączyłem nawiewy, przez parę sekund leciało ciepłe powietrze a potem znowu lodówa :-x |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-01-24, 21:43
|
|
|
Prawdopodobnie klapa się nie domyka. Ale również może dołączać do tego termostat. A silnik dobrze ci się rozgrzewa? |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
cezar88
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: BMW 730 E32
Wiek: 36 Dołączył: 13 Cze 2009 Posty: 114 Skąd: Bełchatów/Pruszków
|
Wysłany: 2010-01-24, 21:57
|
|
|
co do grzania silnika nie mam zastrzeżeń, szybko łapie temperature |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-01-24, 22:38
|
|
|
To może być ta klapa która kieruje powietrze na nagrzewnicę. Miałem tak w omedze. Bo nie wiem czy w audi jest jeszcze jakiś zwór odcinający płyn do nagrzewnicy. Wydaje mi się że nie ma żadnego zaworu a płyn przepływa cały czas przez nią. A ciepłem sterują tylko klapy. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
cezar88
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: BMW 730 E32
Wiek: 36 Dołączył: 13 Cze 2009 Posty: 114 Skąd: Bełchatów/Pruszków
|
Wysłany: 2010-01-24, 22:43
|
|
|
a jak się dostać do tej klapki? gdzie ona się w ogóle znajduje? |
|
|
|
|
|
|
|
Ogród-Lca
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2010-01-25, 07:49
|
|
|
Klape masz na podszybiu na samym srodku odkręć tą osonę (kratkę ) i bedziesz widział klapę i zobacz czy się zamyka jak zaczniesz się bawic climatronikiem. |
|
|
|
|
eXecutorR [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-01-25, 17:33
|
|
|
tylko, że ta klapa na samej górze jest od odcinania dopływu powietrza zewnątrz (chyba?). U mnie jest cały czas otwarta i zamyka się tylko jak kliknę, żeby była wewnętrzna recyrkulacja powietrza |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-01-25, 23:38
|
|
|
cezar88 napisał/a: |
vag mi się nie chce z klima połączyć :-/ a niestety nie mam garażu i tym samym możliwości aby gdziekolwiek zajrzeć. |
Kolego, jeżeli latasz tu gdzieś po Pruszkowie to kopsnij się swoją Ósemką do BlueCity - parking podziemny jest tam zawsze ogrzewany i to do tego stopnia, że można śmigać tam bez kurtki.
Ustawisz się w najmniej konfliktowym miejscu i możesz sobie spokojnie w ciepełku coś dłubnąć ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
cezar88
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: BMW 730 E32
Wiek: 36 Dołączył: 13 Cze 2009 Posty: 114 Skąd: Bełchatów/Pruszków
|
Wysłany: 2010-01-26, 14:08
|
|
|
dzisiaj byłem u speca od ogrzewania i takich tam Na początku stwierdził że nagrzewnica jest "zajeb..a" więc ja przeczyścił. dolał płynu do chłodnicy i przy odpowietrzaniu stwierdził obecność oleju silnikowego w zbiorniczku. Auto grzeje kiedy wciska się gaz a gdy leci sobie na "luzie" albo stoi to leci zimne powietrze. Powiedział że to pewnie jakaś uszczelka, chyba olejowa lub pod głowicą ale ekspertem w tej dziedzinie nie jest i powiedział żebym to sprawdził a potem wrócił do niego. Uszczelkę pod głowicą zmieniałem w zeszłym roku
możliwe że gamoń który wymieniał mi tą uszczelkę nie oczyścił układu chłodzenia i teraz ten syf pływa, bo oleju w silniku mi nie ubywa |
|
|
|
|
|
|
|
przemoR888
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 263 Skąd: wielkopolska/ Piła
|
Wysłany: 2010-01-26, 14:43
|
|
|
stary olej może być. ale uszczelka może być uszkodzona. Zagrzej auto do temp. roboczej 90 stopni. otwórz maske i ostrożnie odkręć korek od zbiorniczka płynu. powinno zejść ciśnienie z układu puźniej zakręć zbiorniczek i przejedz się jakieś 5km i powtórz zabieg jak będzie ciśnienie to znaczy że uszczelke szlak trafił. Próbowałeś odpowietrzać nagrzewnice? |
|
|
|
|
cezar88
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: BMW 730 E32
Wiek: 36 Dołączył: 13 Cze 2009 Posty: 114 Skąd: Bełchatów/Pruszków
|
Wysłany: 2010-01-26, 15:19
|
|
|
próbowali odpowietrzyć i mówili żeby sprawdzić bo coś jest z tym ciśnieniem chyba nie tak, ale zrobię wieczorem tak jak mówisz |
|
|
|
|
|
|
|
glinka
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 195 Skąd: morąg
|
Wysłany: 2010-01-26, 16:57
|
|
|
przemoR888 napisał/a: | stary olej może być. ale uszczelka może być uszkodzona. Zagrzej auto do temp. roboczej 90 stopni. otwórz maske i ostrożnie odkręć korek od zbiorniczka płynu. powinno zejść ciśnienie z układu puźniej zakręć zbiorniczek i przejedz się jakieś 5km i powtórz zabieg jak będzie ciśnienie to znaczy że uszczelke szlak trafił. Próbowałeś odpowietrzać nagrzewnice? |
kolego cisnienie tam zawsze bedzie w karzdym aucie tak jest oczywiscie po rozgrzaniu |
|
|
|
|
|