|
Autor |
Wiadomość |
tomaskarol
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2013 Posty: 20 Skąd: Chełm / Lubelskie
|
Wysłany: 2014-01-14, 07:13 [D2 95 4.2PB/LPG
] Wypadanie cewki na cylidrze 1,4,6,7
|
|
|
Witam wszystkich klubowiczów,
Panowie otóż mam wielki problem,
wymieniałem ostatnio olej w silniku i uszczelniałem miskę olejową, do miski olejowej jest przekręcona masa silnika, po skończeniu wszystkiego co miałem zrobić przy osemeczce, okazało się że auto nie chodzi na jeden cylinder, i wyskoczył na tablicy komunikat czerwony CAT i mruga,trochę mniej mocy miał i podczas jazdy jak wszedł na 4 bieg to telepało, nie przełączał na gaz a jak uruchamiałem sekwencję w trybie awaryjnym to nie pobierało mi gazu tylko benzynę a pokazywało że jest na gazie, pojechałem na komputer pokazało mi parę błędów,
1)przerwa lub zanik napięcia na którymś z zapłonów,
2)wypadania cewki na 1 cylindrze,
no kasuje błędy chwile go nie ma i z powrotem wraca, wymieniam więc cewkę zapłonową z 1 cylindra na nową i okazuje się że dalej na nic, to przemieniam cewkę z dobrego cylindra sugerując się że nowa może być zepsuta, i okazuje się że cały czas wypada cewka na 1 cylindrze, wykręcam świece okazuje się że jest zalana, więc wymieniam wszystkie świece skręcam z powrotem i jest niby ok, wyjeżdżam z warsztatu i samochód normalnie padaka nie ma mocy, jakby nie dawał rady jeździć i znowu błąd CAT, więc myślę tryb awaryjny się załączył wracam z powrotem na warsztat podłączam pod komputer okazuje się że wyskakuje 5 błędów,
1) przerwa lub zanik napięcia na którymś z zapłonów
2) i 4 błędy przerwa w zasilaniu na cylindrze 1, 4 ,6 ,7
nie wiem sam co to może być czy to wina emulatora gazowego? czy może czujnika położenia wału korbowego?
pomóżcie może numer do jakiegoś specjalisty od A8, lub Wy którzy jesteście bardziej doświadczeni bo mi już na myśl nic nie przychodzi,
aha jeszcze dzisiaj spróbuję odłączyć gaz całkowicie, bo chcę zobaczyć czy to wina tego emulatora, |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-01-14, 07:50 Re: Wypadanie cewki na cylidrze 1,4,6,7
|
|
|
tomaskarol napisał/a: |
2) i 4 błędy przerwa w zasilaniu na cylindrze 1, 4 ,6 ,7 |
Zamień moduły miejscami i zobacz czy problem przeskoczy..
Moduły odpowiadające za cewki:
Cytat: |
1 moduł (czarna wtyczka) 1 4 6 7
2 moduł (brązowa wtyczka) 2 3 5 8 |
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
emdzej
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 373 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2014-01-14, 10:20
|
|
|
Już masz odpowiedź, na 99% modułu. |
|
|
|
|
tomaskarol
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2013 Posty: 20 Skąd: Chełm / Lubelskie
|
Wysłany: 2014-01-14, 15:51
|
|
|
hm szczerze to nie mam pojęcia gdzie te moduły się znajdują,
powinny być mniej więcej na środku z tyłu za silnikiem prawda?
chyba że coś pomyliło mi się, bo nie widzę ich, a może szukam nie tam gdzie trzeba.
pomóżcie zdjęciem które to jak można |
|
|
|
|
|
|
|
emdzej
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 373 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2014-01-14, 16:01
|
|
|
Moduły są pod osłona przy zbiorniczku płynu do spryskiwaczy, przykręcone do siebie plecami- 2szt, Zamień je miejscami. |
|
|
|
|
tomaskarol
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2013 Posty: 20 Skąd: Chełm / Lubelskie
|
Wysłany: 2014-01-14, 16:42
|
|
|
ok zaraz sprawdzę
a to nie ma znaczenia że macie nowsze roczniki audi? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-01-14, 18:11
|
|
|
Spokojnie zamieniaj. Dobrze Ci chłopaki piszą. Wykasuj błędy i odpal. Jeśli pokaże 2,3,4,8 to na 100% będzie to moduł. Daj znać z postępów prac. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-01-14, 19:13
|
|
|
Przed FL miały moduły sterujące pracą cewek, w po FL tą czynność wykonuje ECU. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
tomaskarol
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2013 Posty: 20 Skąd: Chełm / Lubelskie
|
Wysłany: 2014-01-18, 23:29
|
|
|
Witam Koledzy, i potwierdzam to była racja
to były moduły
mam jakieś kijowe wsadzone nie oryginalne i zaśniedział podeszły rdzą
po oczyszczeniu wszystko wróciło do normy,
jednakże trzeba wymienić na oryginał
dzięki za pomoc |
|
|
|
|
|
|
|
brother
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51 Dołączył: 12 Wrz 2013 Posty: 30 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 2014-01-19, 16:32
|
|
|
Odpowiednie moduły ,nowe kupisz już za 95 zł.sztuka,więc odpuść używane. |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
tomaskarol
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2013 Posty: 20 Skąd: Chełm / Lubelskie
|
Wysłany: 2014-01-19, 22:29
|
|
|
hm, a oryginały co? na nic? |
|
|
|
|
Hjeniu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-01-19, 22:45
|
|
|
Nowy oryginał kosztuje 1095.98 brutto |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-01-20, 05:19
|
|
|
Ja mam kolego moduły na sprzedaż oryginał. Wyciągam dziś silnik to mogę je sprzedać. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi
Prywatność. |
|
|