Autor |
Wiadomość |
olimpus104
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 267 Skąd: Bognor Regis UK
|
Wysłany: 2014-01-23, 11:01 [D3 08 3.0TDI
] air suspension-sport
|
|
|
Witam,na wyswietlaczu MMI przy regulacji zawieszenia poziom ,lift' aktywuje się z opóżnieniem do pozostałych trzech funkcji .mam na myśli podswietlenie.
zawieszenie pracuje normalnie,auto mam 3 miesiące ,wczesnienj tego nie zauważyłem.
Coś sie dzieje?
dystans 001.JPG
|
|
Plik ściągnięto 6017 raz(y) 189,72 KB |
|
_________________ Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
|
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-01-23, 14:10
|
|
|
Powyzej jakiejs predkosci (40km/h) najwyzsze polozenie jest nie dostepne. Moze w czasie jazdy to robiles powyzej jakiejs predkosci? |
|
|
|
|
|
|
|
olimpus104
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 267 Skąd: Bognor Regis UK
|
Wysłany: 2014-01-23, 17:23
|
|
|
Korton napisał/a: | Powyzej jakiejs predkosci (40km/h) najwyzsze polozenie jest nie dostepne. Moze w czasie jazdy to robiles powyzej jakiejs predkosci? |
Właśnie nie,funkcja lift jest nie aktywna przez 30 sek od czasu uruchomienia zapłonu. |
_________________ Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
|
|
|
|
|
Bartek87
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 174 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-01-23, 18:00
|
|
|
coś nie halo masz. U mnie "Lift" jest dostępny od 0-do ok 80-90km/h, po przekroczeniu tej prędkości gaśnie, by ponownie się aktywować jak zwolnię |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-01-24, 01:21
|
|
|
olimpus104 napisał/a: | ... funkcja lift jest nie aktywna przez 30 sek od czasu uruchomienia zapłonu. |
Jeżeli zawieszenie pracuje poprawnie to cały objaw z tym Liftem można uznać raczej za normalny - będzie to zależeć to od stanu powietrza w zasobniku.
Może się tak dziać częściej jeżeli rano wsiadając do samochodu wsiadasz np. z całą rodziną - zanim odpalisz auto poziomuje się automatycznie korzystając z powietrza w zasobniku i jeżeli tego powietrza jest zbyt mało to funkcja Lift pozostaje nieaktywna. Podczas rozruchu kompresor jest wyłączany więc nie może doładować powietrza - robi to dopiero po uruchomieniu auta więc może to chwilę trwać.
Jeżeli czas nieaktywnego Lifta będzie się przedłużał to może to oznaczać usterkę zawieszenia - nieszczelność albo niewydolność kompresora.
Ale jeżeli wszystko jest w porządku to nie szukaj dziury w całym |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2014-01-24, 16:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
olimpus104
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 267 Skąd: Bognor Regis UK
|
Wysłany: 2014-01-24, 13:22
|
|
|
FOSS napisał/a: | olimpus104 napisał/a: | ... funkcja lift jest nie aktywna przez 30 sek od czasu uruchomienia zapłonu. |
Jeżeli zawieszenie pracuje poprawnie to cały objaw z tym Liftem można uznać raczej za normalny - będzie to zależeć to od stanu powietrza w zasobniku.
Może się tak dziać częściej jeżeli rano wsiadając do samochodu wsiadasz np. z całą rodziną - zanim odpalisz auto poziomuje się automatycznie korzystając z powietrza w zasobniku i jeżeli tego powietrza jest zbyt mało to funkcja Lift pozostaje nieaktywna. Podczas rozruchu kompresor jest wyłączany więc nie może doładować powietrza - robi to dopiero po uruchomieniu auta więc może to chwilę trwać.
Jeżeli czas nieaktywnego Lifta będzie się przedłużał to może to oznaczać usterkę zawieszenia - nieszczelność albo niewydolność kompresora.
Ale jeżeli wszystko jest w porządku to nie szukaj dziury w całym |
Ok,uspokoiłeś mnie .Może ma tęż, na to wpływ ze ostatnio jeżdze na bardzo krótkich odcinkach VCDS-nic nie pokazuje,więc spoko i pozdrawiam |
_________________ Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
|
|
|
|
|
|
|
|
olimpus104
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 267 Skąd: Bognor Regis UK
|
Wysłany: 2014-01-25, 18:38
|
|
|
Jednak nie do końca mogę byc spokjny,zrobiłem pomiary wysokości zawieszenia,od osi koła do krawędzi błotnika i tylne lewe ma 378mm a prawe koło 396 u mnie od strony kierowcy.Siedzi niżej prawie 2 cm
Zawieszenie działa normalnie lift-idzie szybko w górę-dynamik schodzi ładnie w dół,ale zawsze jest różnica 2 cm poza tym,dostrzegłem ze te prawe tylne koło jest jakby górną prawą strona bardziej schowane .nie wiem co jest,wczoraj założyłem dystanse przód 15mm tył 20mm więc bardziej przyjrzałem się kołom ,nie wiem czy wcześniej też tak było?
Zrobiłem test zawieszenia '
sobota 005.JPG
|
|
Plik ściągnięto 5999 raz(y) 178,26 KB |
sobota 013.JPG
|
|
Plik ściągnięto 5991 raz(y) 229,84 KB |
sobota 008.JPG
|
|
Plik ściągnięto 6014 raz(y) 187,77 KB |
sobota 012.JPG
|
|
Plik ściągnięto 6014 raz(y) 103,42 KB |
|
_________________ Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
|
Ostatnio zmieniony przez olimpus104 2014-01-25, 20:51, w całości zmieniany 9 razy |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
|
|
|
|
|
|
|
olimpus104
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 267 Skąd: Bognor Regis UK
|
Wysłany: 2014-01-25, 19:35
|
|
|
błędów nie ma,fakt ale co jest?koło jakby stało inaczej i ta różnica 2cm
miałem zrobic kalibracje ale zobacz fotki z testów czy tak ma byc ze w przednim zawieszeniu jest wieksze cisnienie jak w tylnych? |
_________________ Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-01-25, 19:49
|
|
|
Ciśnienia masz podane na klapce wlewu paliwa i z tego co pamiętam, to z przodu będzie wyższe ciśnienie, bo ta jest większe obciążenie - silnik i skrzynia, na tył zostaje niewiele. Według mojej skromnej opinii, skoro nadwozie unosi się i opada prawidłowo, to system działa dobrze, tyle że trzeba mu podać odpowiednie wartości odniesienia - od tego jest kalibracja. Tak się zdarza, gdy np. ktoś wymieni amortyzator i nie dokona kalibracji zawieszenia. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
olimpus104
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 267 Skąd: Bognor Regis UK
|
Wysłany: 2014-01-25, 19:57
|
|
|
pebo.miałem namyśli ciśnienie w amortyzorach,widac na fotkach tylne 2,28-przednie 5.86 bara |
_________________ Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-01-25, 20:07
|
|
|
Wydaje mi się, że ciśnienie w amorach też będzie inne, ale nie znalazłem nigdzie danych, jakie prawidłowo powinno być. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-01-26, 00:01
|
|
|
Może źle patrzę ale nie widzę tu 2cm różnicy....... może 2mm tak ale nie 2cm a to spora różnica
Ponadto pomiarów zawieszenia należy dokonywać na idealnie poziomym podłożu - wtedy można się przyczepić do wartości podawanych przez VCDS czy pomiarów miarką...... jeżeli podłoże nie jest odpowiednie to pomiary nie mają większego sensu, tak jak i kalibracja.
Jeżeli masz odpowiednie podłoże a wartości pomiędzy kołami są różne to warto przeprowadzić kalibrację. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
olimpus104
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 267 Skąd: Bognor Regis UK
|
Wysłany: 2014-01-26, 00:50
|
|
|
FOSS napisał/a: | Może źle patrzę ale nie widzę tu 2cm różnicy....... może 2mm tak ale nie 2cm a to spora różnica
Ponadto pomiarów zawieszenia należy dokonywać na idealnie poziomym podłożu - wtedy można się przyczepić do wartości podawanych przez VCDS czy pomiarów miarką...... jeżeli podłoże nie jest odpowiednie to pomiary nie mają większego sensu, tak jak i kalibracja.
Jeżeli masz odpowiednie podłoże a wartości pomiędzy kołami są różne to warto przeprowadzić kalibrację. |
Foss te dwa zdjęcia wstawiłem zeby pokazac ze tylne koło to które siedzi niżej ,jest też bardziej schowane patrz na fotke po lewej stronie. poza tym dzisiaj te pomiary robiłem w różnych miejscach,parkingi, podłoże raczej równe i uwierz jak nic 2 cm różnicy.
a czy takie powinno byc ciśnienie w amorach jak na moich fotkach? jutro zrobię tą kalibracje ,chyba bardziej nie spier... |
_________________ Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-02-16, 12:39
|
|
|
Na równa nawierzchnie to warto jechac na jakaś galerię z parkingiem poziomowym, tam raczej powierzchnia jest równa :-) |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|