Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] stukajace zawory  
Autor Wiadomość
Mjölnir 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 39
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-01-29, 20:41   [D3 03 4.2MPI ] stukajace zawory

Witam!Problem wyglada nastepujaco audica stala pod wiata dobre 5 dni w czasie najwiekszych mrozow kiedy ja odpalilem zaczely stukac zawory wiec dzis mialem trosze czasu i troche ja pogonilem myslalem ze przejdzie ale nadal stuka czy ktos ma pomysl czemu nie chca sie same wyregulowac ?Czy mozna z tym jezdzic ?Pozdrawiam
A8 03' 4.2 benzyna
 
 
PEPOL D2 
Moje A8



Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 276
Skąd: wlkp
Wysłany: 2010-01-29, 21:55   

Najprawdopodobniej wina leży po stronie popychaczy które stały się za krótkie.Jeśli stukają tylko przy zimnym silniku jest żle.Natomiast jeśli stukają przy rozgrzanym motorze to dupa zbita. A wymieniałeś olej czy coś w tym stylu? Miałem ten problem w moim Bmw i nie patrząc na opinie znajomych dolewałem środki do uciszenia tych stuków (nic nie kupuj) I chyba to wiesz że na zimnym silniku nie wstawiaj jej w obroty :mrgreen:
_________________

 
 
Mjölnir 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 39
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-01-29, 23:24   

stukaja przy zimnym i cieplym jak go odstawilem bylo wszystko ok 5 dni pozniej po odpaleniu zaczely stukac moze olej wyciek z regulatorow :-?
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2010-02-02, 13:23   

Czy to nie jest wina zaworka olejowego w głowicy? Za szybko upuszcza olej i będzie stukać. Na zimnym to jeszcze po tylu dniach ma prawo stuknąć, ale po chwili powinno w miarę pracy pompy i wzrostu ciśnienia stukanie ustać. Jeśli tak się nie dzieje, to w pierwszej kolejności sprawdź poziom oleju. Poźniej można wymienić olej, sprawdzić zaworek a na koniec zostaje wymiana popychaczy. Stukanie oznacza, że wałki rozrządu też chodzą prawie na sucho. Pozdro.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Pers 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Wiek: 43
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 177
Skąd: Poznań/Suchy Las
Wysłany: 2010-02-02, 22:55   

Oto kawałek tekstu z instrukcji obsługi


Po rozruchu zimnego silnika może chwilowo wystepować praca głośniejsza niż zwykle, ponieważ najpierw musi zostac wytworzone ciśnienie oleju w hudraulicznym układzie kompensacji luzu zaworów. Jest to normalne i nie powinno wywoływac obaw.
_________________
Miłość od pierwszego kontaktu :-)
 
 
PEPOL D2 
Moje A8



Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 276
Skąd: wlkp
Wysłany: 2010-02-03, 15:08   

Pers napisał/a:
Oto kawałek tekstu z instrukcji obsługi


Po rozruchu zimnego silnika może chwilowo wystepować praca głośniejsza niż zwykle, ponieważ najpierw musi zostac wytworzone ciśnienie oleju w hudraulicznym układzie kompensacji luzu zaworów. Jest to normalne i nie powinno wywoływac obaw.


Zgadzam się z Tym Pers.Praca silnika np zimą przy uruchomieniu auta zawsze będzie głośniejsza ( mogą występować jakieś świsty itp) ale nie wieże w to że jak mu kolebocą zawory jest ok zwłaszcza przy D3.
_________________

 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2010-02-08, 23:43   

PEPOL D2 napisał/a:
Pers napisał/a:
Oto kawałek tekstu z instrukcji obsługi


Po rozruchu zimnego silnika może chwilowo wystepować praca głośniejsza niż zwykle, ponieważ najpierw musi zostac wytworzone ciśnienie oleju w hudraulicznym układzie kompensacji luzu zaworów. Jest to normalne i nie powinno wywoływac obaw.


Zgadzam się z Tym Pers.Praca silnika np zimą przy uruchomieniu auta zawsze będzie głośniejsza ( mogą występować jakieś świsty itp) ale nie wieże w to że jak mu kolebocą zawory jest ok zwłaszcza przy D3.


Mój postał kilka miesięcy od nieszczęsnego stycznia, ale po wymianie paska i rolek rozrządu i odpaleniu lekki klekot na zaworach był może przez pół minuty. Normalnie to wtryski robią więcej hałasu niż zawory - piszę o BFM.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
soundwawe 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3
Wiek: 39
Dołączył: 03 Cze 2017
Posty: 7
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2017-06-03, 20:31   

Witam. Dołączę do tematu.
Jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem A8 D3 z 2003 roku.
Ostatnio zauważyłem, że przy odpalaniu na zimnym silniku przez kilka sekund silnik trochę inaczej chodzi słychać delikatny klelot. Po chwili ustaje. Zasięgnąłem opinii dwóch mechaników. Wstępna diagnoza to hydro regulatory. Jeżdżę na oleju 5w40 przebieg raczej oryginalny 266tkm. Jeden z mechaników polecił zalać olej 10w40. Może pomóc tak na 70%. Z kolei drugi przeciwnie. Zostawić olej tylko wymienić regulatory...
Zdaje sobie sprawę z przedsięwzięcia i czasu przy wyborze drugiej opcji i nie szukam kompromisu tylko chcę pozbyć się tego problemu. Dodam również, że nie chcę pchać się w zbędne koszty. Czy któryś z kolegów miał podobne objawy? Jakieś porady, sugestie... itp... <bezradny>
_________________
quattro
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2017-06-03, 21:12   

soundwawe - proponuje poczytać o nastawnikach :

http://www.a8team.pl/d2-f...uchu-vt9642.htm
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
soundwawe 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3
Wiek: 39
Dołączył: 03 Cze 2017
Posty: 7
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2017-06-04, 19:02   

Temat zgrubnie zgłębiony, ale w dalszym ciągu nie znam odpowiedzi czy wymiana oleju z 5w40 na 10w40 dała by odpowiedź czy to stukanie to naprawę te zaworki olejowe (regulatory) czy nastawnik?
_________________
quattro
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-06-04, 19:19   

soundwawe napisał/a:
... ale w dalszym ciągu nie znam odpowiedzi czy wymiana oleju z 5w40 na 10w40 dała by odpowiedź czy to stukanie to naprawę te zaworki olejowe (regulatory) czy nastawnik?

Moim zdaniem - nie.
Zmiana oleju na półsyntetyk, bo chyba to miał na myśli ów mechanik radząc 10W40, nie jest ani metodą naprawy ani diagnostyki.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
soundwawe 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3
Wiek: 39
Dołączył: 03 Cze 2017
Posty: 7
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2017-06-05, 05:55   

Rozumiem. Tak na marginesie to przy tym przebiegu 266 tkm może warto było by wymienic już olej na 10w40?
_________________
quattro
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-06-05, 06:10   

Nie ma takiej potrzeby - no może jeśli chcesz przyspieszyć zgon nastawników to tak
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-06-05, 06:46   

FOSS napisał/a:
Zmiana oleju na półsyntetyk, bo chyba to miał na myśli ów mechanik radząc 10W40, nie jest ani metodą naprawy ani diagnostyki.


ale potwierdzone jest, że zalanie gęstszego oleju dodatkowo z preparatem LM ucisza zaworki / popychacze / wkładki regulacyjne, jak zawał tak zwał..

Zalanie oleju 10W40, nie ma natomiast żadnego pozytywnego bądź negatywnego wpływu na nastawniki.

michalwruszak napisał/a:
jeśli chcesz przyspieszyć zgon nastawników to tak


tak z ciekawości czemu ? Bo ja leje 10W40 od prawie 5 lat i raczej nic niepokojącego się nie dzieje a silnik mam czyściutki <hmm>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-06-05, 07:03   

Marcin - moim zdaniem w zimę ten olej nie daje rady ze względu na swoją ogarniaczoną szybkość docierania do głowic i poprawnego smarowania .
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.