|
Autor |
Wiadomość |
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2010-02-02, 12:37 [A8 D2 2,8 QUATTRO] Moje cztery łapy ;)
|
|
|
Witam!
Audi A8 D2 1995 rok, 2,8 AAH QUATTRO manual
Autka w takiej konfiguracji szukałem jakieś pół roku. Zależało mi na ACK, jednak naprawdę wyboru jest mizerny. Na pewno pojawią się komentarze, że auto nie jedzie :-P jednak wybór był świadomy. Rocznie robię około 25 tys km i spalania między 2,8 a 4,2 było jak dla mnie nie do zaakceptowania. Owszem, gdybym przemieszczał się po co najmniej drogach ekspresowych to bym się zastanowił, jednak rzeczywistość jest inna i muszę tłuc się po zatłoczonych międzymiastowych, na których często jadę równo z polonezami i lanosami bo po prostu nie ma gdzie się rwać... Autko oczywiście zasilane jest sekwencyjnym LPG ;-)
Wyposażenie:
- QUATTRO :lol:
- dwie poduchy
- BOSE + zmieniarka na 6 CD
- WEBASTO
- elektryczne szyby, lusterka + podgrzewane
- ABS + EDS
- servotronic
- XENON + spryski
- fotele Recaro
- elektryczna roleta tylnej szyby
- czujniki parkowania (made by allegro)
- AVUS II 18’’
W tej chwili zostało zrobione :
- praktycznie wszystkie wahacze przedniego zawieszenia
- tuleje z tyłu oraz wahacz do nastawiania zbieżności
- kompletny rozrząd (pompa, rolki, termostat, pasek Conti)
- wymienione zostały płyny i oleje eksploatacyjne
- WEBASTO po przeglądzie
- wymieniony czujnik temperatury ASO
- nowe tarcze przód Zimmermann oraz klocki TRW
- nowe żarniki xenonowe PHILIPSA
- alternator i rozrusznik po regeneracji
- nowa szyba NordGlass (stara miała bliskie spotkanie z kamieniem)
- radio CB President Walker + Sirio Triflex
- instalacja gazowa po dużym przeglądzie
W lipcu zakupiłem całe jasne wnętrze z fotelami recaro z anglika. Przekłada zajęła mi ponad tydzień. Wszystko robiłem sam, dzięki temu wiem, że wszystkie wkręty, plastyczki, śrubki są na swoim miejscu. W trakcie jazdy nic nie trzeszczy, nie skrzypi. Przy okazji wszystko zostało porządnie wysprzątane. Auto po takim zabiegu wygląda naprawdę świeżo. Wymienione zostało: podsufitka z wszystkimi plastikami słupków, tylna półka, boczki drzwi, fotele przednie, tylna kanapa, uszczelki drzwi, pasy i inne drobne duperele. Nie był wymieniany dywan. Zastanawiałem się nad tym długo co z nim zrobić, z różnych względów na razie został oryginalny i powiem szczerze, że dla mnie podoba się. Resztę pozostawiam do oceny innych. Przy okazji zostały poprowadzone przewody CB (zasilanie z akumulatora oraz antena) w niewidocznych miejscach. Tak na marginesie, raczej nigdy nie podejmę się już takiej zabawy trzeba mieć na to dużo czasu, wiedzę i cierpliwość bo łatwo coś połamać. Plus tego jeszcze taki, że widziałem blachy od wewnątrz i wiem czym jeżdżę
Do zrobienia zawsze coś się znajdzie, jeden temat ogarnę zrodzi się kolejny
Kilka nowych fotek:
|
Ostatnio zmieniony przez sebos17 2010-08-26, 08:48, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
|
|
|
|
cezar88
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: BMW 730 E32
Wiek: 36 Dołączył: 13 Cze 2009 Posty: 114 Skąd: Bełchatów/Pruszków
|
Wysłany: 2010-02-02, 14:11
|
|
|
no widzę że sie jednak na nią zdecydowałeś. Fajna kombinacja 2.8 Q i w manualu :mrgreen: powodzenia przy odchwaszczaniu :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2010-02-02, 14:31
|
|
|
cezar88 napisał/a: | no widzę że sie jednak na nią zdecydowałeś. Fajna kombinacja 2.8 Q i w manualu :mrgreen: powodzenia przy odchwaszczaniu :mrgreen: |
Jak widać zdecydowałem się, nie ukrywam, że cena odegrała tutaj dużą rolę, na całkowite odchwaszczenie nie starczy z tego co urwałem ale i nie dołożę za dużo. W efekcie końcowym za przyzwoitą cenę będę miał auto przygotowane na kilka tysięcy kilometrów :mrgreen:
teraz dowiedziałem się, nie jest tanie te zawieszenie tylne w quattro... ponoć tuleje występują tylko w oryginale i cena to jakieś 90 zł szt a trzeba 8 szt :roll: |
|
|
|
|
PEPOL D2
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2010-02-02, 21:44
|
|
|
Ładne autko.Tylko czy silniczek nie jest ciut za słaby do tej kasty.Jak sprawuje się na gazie? :-D |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
cezar88
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: BMW 730 E32
Wiek: 36 Dołączył: 13 Cze 2009 Posty: 114 Skąd: Bełchatów/Pruszków
|
Wysłany: 2010-02-02, 22:04
|
|
|
prawie 200KM do jazdy po mieście w zupełności mu wystarczy :mrgreen: |
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2010-02-03, 11:02
|
|
|
PEPOL D2 napisał/a: | Ładne autko.Tylko czy silniczek nie jest ciut za słaby do tej kasty.Jak sprawuje się na gazie? :-D |
zawsze po jakimś czasie mocy brakuje :-P mam jeszcze A6 C4 z tym samym silnikiem, więc wiedziałem co kupuję. Na gazie sprawuję się tak samo jak reszta silników audi, tj 1,6 1,8 1,8T 2,0 2,4 2,6 2,7 BiT 2,8 3,0 3,7 4,2 :mrgreen: Pomijając koncerny i budowy silników, najważniejszym przy gazowaniu są odpowiednio dobrane graty i baaaardzo doświadczony gazownik, aby to później raz dobrze zamontować a dwa bardzo dobrze wystroić pod obciążeniem.
cezar88 napisał/a: | prawie 200KM do jazdy po mieście w zupełności mu wystarczy :mrgreen: |
tak dla sprecyzowania, jest to silnik AAH czyli tylko 174 KM, ACK którego tak szukałem ma właśnie 193 KM. Nie jest to rakieta, ale tak jak piszesz, do jazdy po zatłoczonych ulicach i tak jest duży zapas, a na trasie nie raz ważniejsze są umiejętności niż dużo pary pod pedałem, co nie znaczy, że nie ciągnie mnie do 4,2. Znam ten silnik, mój kolega ma też A8 z tym silnikiem ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-04, 19:35
|
|
|
sebos17 ja tez mam auto 2.8 AAH manual z tym ze nie quattro :-/
przygotuj sie ze autko bedzie bralo wiecej oleju silnikowego tzn bedziesz musial dolewac bo zazwyczaj te silniki tak maja, GAZ bym wyrzucil na smietnik tak jak ja to zrobilem, bo spadek mocy odczuwalny a to tylko 174km...podejzrewam ze na gazie nie pojdzie ci wiecej jak 210km/h(u mnie do 200 bylo) a jak wsiadzie kilka osob to juz wogle zapomnij o sciganiu. Jak usunolem gaz to jak reka odjol na prostej lece ok225km na godz, z gorki mozna rozpedzic potwora do 240ok no i elastycznosc tez jest lepsza....
chcesz ze poczytaj moja opinie na allego
http://allegro.autocentru...890128____.html
no i oczywiscie zycze bezawaryjnosci i milej jazdy :lol: |
|
|
|
|
martab99
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 157 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-02-04, 21:03
|
|
|
klon_84 napisał/a: | GAZ bym wyrzucil na smietnik tak jak ja to zrobilem, bo spadek mocy odczuwalny a to tylko 174km...podejzrewam ze na gazie nie pojdzie ci wiecej jak 210km/h(u mnie do 200 bylo) a jak wsiadzie kilka osob to juz wogle zapomnij o sciganiu. Jak usunolem gaz to jak reka odjol na prostej lece ok225km na godz, z gorki mozna rozpedzic potwora do 240ok no i elastycznosc tez jest lepsza....
|
Wystarczy żeby instalację dobrał, poskładał i zestroił ktoś z doświadczeniem a nie partacz i różnicy nie ma |
_________________ Marcin
4WD + 1WD |
|
|
|
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-04, 21:17
|
|
|
:-) aj tam ja moze pzrezto ze niemam dobrych doswadczen z gazem nadal uwazam ze gaz to tylko do kuchenek, do 6.0 bym teg gazu nie zamontowal, przebolabym spalanie niz malbym kaleczyc autko, taka moja jest opina, ale to jest moja opinia, ktos moze miec inne zdanie ktore tez uszanuje :-> |
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2010-02-12, 17:38
|
|
|
Powoli wyprowadzam auto na dobrą drogę :-P Mechanicznie zostało do zrobienia skrzynia i webasto. Znajomy co zajmuje się rozkręcaniem samochodów ma się rozejrzeć za czymś godnym i sprawnym, może trochę się to przeciągnąć, jednak jeździć się da bez problemu. Z webastem chyba sam z kolegą mechanikiem nie poradzę, trzeba będzie wybrać się do serwisu.
Dzisiaj byłem na ustawieniu zbieżności - auto proste jak drut ;-)
W między czasie zaopatrzyłem się w felgi AVUS II 18'' z oponami Pierelli 245/45, nie mogę już doczekać się wiosny :-D
Kolego klon_84, silnik ten znam bo mam jeszcze A6 C4 z tym samym silnikiem, W C4 od wymiany do wymiany dolewam max 1l ale to jazda taka dynamiczna, w tym egzemplarzu zobaczymy, na razie jestem świeżo po wymianie oleju więc będę obserwował. Innego napędu niż QUATTRO nie kupuję :mrgreen: w A6 C4 też jest QUATTRO...
Odnośnie gazu, tak się składa, że jakąś tam wiedzę mam w tym temacie. Problemem w naszym kraju jest brak doświadczenia i dokładności w śród gazowników. Źle założone instalacje często dobierane na najtańszych podzespołach odbijają się ciężką eksploatacją, co później przedkłada się na złe opinie w śród użytkowników. Gaz w rzeczywistości jest lepszym paliwem niż PB ponieważ ma większą liczbę oktanową. Ważnym jest dobranie odpowiednich gratów oraz precyzyjnego wystrojenia pod obciążeniem. Przy bogatych dawkach paliwa LPG na super wydajnych podzespołach można wyciągnąć więcej mocy o kilka KM w porównaniu do mocy osiągniętej na PB. Auto nie jechało więcej niż 200 prawdopodobnie dla tego, iż wtryskiwacze nie wyrabiały czasowo oraz reduktor zapewne był za słaby ciśnieniowo oraz termicznie.
Jak tylko mrozy opuszczą nasz kraj, wybieram się do Mławy na wymianę wtryskiwaczy oraz strojenie kompa. Zakładam MATRIXY HSy. Jak wystroi się ładnie to będę :-D jak nie to trzeba będzie zmieniać sterownik, cały czas obawiam się co można wycisnąć z tego LECHO SEQUEL
dziękuję Wszystkim za zainteresowanie tematem,
pozdrawiam
sg |
|
|
|
|
|
|
|
eXecutorR [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-12, 19:13
|
|
|
sebos17 napisał/a: | Gaz w rzeczywistości jest lepszym paliwem niż PB ponieważ ma większą liczbę oktanową |
To też słyszałem, ale czy nie jest tak, że LPG w fazie ciekłej ma ponad 100 oktanów (na angielskiej wikipedii piszą, że 108 RON), ale w fazie lotnej ma już dużo mniej (koło 90)? Bo coś obiło mi się o uszy... |
|
|
|
|
pet3r
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Octavia II RS
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 246 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2010-02-12, 20:40
|
|
|
sebos17 napisał/a: | Gaz w rzeczywistości jest lepszym paliwem niż PB ponieważ ma większą liczbę oktanową. |
przy stopniu sprężania w naszych cylindrach nie ma to absolutnie żadnego znaczenia. |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2010-03-28, 01:55
|
|
|
AAH nadaje się do gazowania i jeśli dobierzesz graty i zestroisz tak jak powinno być, to będzie śmigać jak ta lala. Ja w B4 miałem jeszcze na mieszalniku i nie odczuwałem żadnej różnicy w mocy czy obrotach. Jak mama fabryka podaje B4 leciała 239 km/h (trochę było strach).
A tak przy okazji, bo chyba często śmigasz do białego, może znasz jakiegoś speca od skrzyń automatycznych? |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2010-04-07, 16:26
|
|
|
Jakoś zaniedbałem swój wątek :roll: :-P
18" już założone, autko wygląda nareszcie jak trzeba. Wymieniałem jeszcze przednie tarcze (zimmermann) oraz klocki (TRW) Nie miałem niestety czasu na podróż do Mławy na wymianę wtrysków i strojenie gazu.... Ale wszystko w swoim czasie ;-)
Jakiś czas temu miałem problemy z czujnikiem temperatury, wymieniałem go na nowy, jednak okazało się, że ktoś wcześniej założył od wersji ACK i ja kupiłem taki sam. Po sprawdzeniu po nr VIN zakupiłem w ASO taki jaki trzeba i już wszystko wróciło do normy. Tak się bałem, że coś jest nie tak z układem chłodzenia, że autko na lawecie przywiozłem pod dom swoją A6 C4 :-P zdjęcie z "podróży"
[ Dodano: 2010-08-26, 09:49 ]
opis został zaktualizowany |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|