Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 4.2PB/LPG ] Wybity korek od płynu chłodniczego  
Autor Wiadomość
gonias 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 208
Skąd: Turek (WLKP)
Wysłany: 2014-04-21, 21:14   [D2 94 4.2PB/LPG ] Wybity korek od płynu chłodniczego

Witam, byłem dzisiaj na przejażdżce moim A8 dość krótka ok 15-20km (miasto) i podjechałem na chwilę do sklepu, wysiadłem z auta było wszystko w porządku, kiedy wróciłem oczy mi wyszły na wierzch. Pod autem obok lewego koła przedniego była mała kałuża płynu chłodniczego po otworzeniu maski korek był odkręcony (leżał obok) a wokół zbiorniczka pełno płynu. Pierwsza myśl uszczelka pod głowicą... W zbiorniczku nie było oleju, auto też nie kopci w żaden sposób i temperatura nigdy nie przekroczyła 90(ok 87C) zauważyłem że również układ był zapowietrzony bo nie chciał się przerzucić na LPG przez chwile - więc to najgorsza z możliwości. Termostat lubił się ostatnio zacinać, ten element miałem wymienić w niekrótkim czasie. Taki sam problem miałem w Roverze 827, najlepsza z możliwości była wtedy gdy skończyło się tylko na wymianie korka z odpowietrznikiem w tym aucie. Zrobiłem mały test zalałem płynem do max odpowietrzyłem układ i tak w miarę luźno przykręciłem korek i znów przejeździłem parę km po mieście, po powrocie płyn "nie gulgotał" było wszystko ok nic się nie wylało temperatura poniżej 90 korek na swoim miejscu, ciepło z nawiewów leciało normalnie, gaz wskoczył od razu. Pompa wody była niedawno wymieniana z całym rozrządem więc to raczej wykluczam, komputer też nie wywalił żadnych błędów. Już sam nie wiem co to może być czytałem podobny temat na innym z forum audi też a8 4.2 i pomogło wymiana termostatu i korka.
Mam nadzieję że pomożecie mi wyjaśnić co to mogło być i na co mogę jeszcze spojrzeć Ew. wymienić.
Serdecznie Dziękuje z góry za wszystkie odpowiedzi.
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2014-04-21, 22:43   

Mógł nie być dobrze odpowietrzonego układu, jeśli coś ostatnio przy tym robiłeś, lub po prostu termostat nie puścił i zagotowałeś płyn w małym obiegu. W zasadzie gdybyś nie zgasił auta i dałbyś pompie wody popracować, to na pewno by do tego nie doszło, ale skąd można było to wiedzieć. Moja rada. Wymień termostat, to pół godziny roboty. Potem odpowietrz dobrze układ i jeździj, a jeśli po tym wszystkim zacznie się dziać coś niepokojącego, to wtedy dopiero zacząłbym się martwić.
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-04-22, 05:17   

Jak zapewne wszyscy wiedza każdy silnik by normalnie pracował potrzebuje optymalnej temperatury pracy, która wynosi 90 stopni.
Układ chłodzenia powinien być zalewany płynem z tego względu że posiada właściwości anty korozyjne, które dodatkowo zabezpieczają silnik przed jego degradacja. Nie należy stosować wody. Woda powoduje korozje i w późniejszym czasie przysparza mase problemów użytkownikom. Wystarczy raz zalać układ woda i występują nieodwracalne w skutkach reakcje chemiczna i skorodowanie całego bloku silnika. Zasada działanie układu chłodzenia polega na tym, iż silnik posiada dwa obiegi. Mały i duży.Mały obieg obejmuje silnik i jego osprzęt, czyli nagrzewnice,zbiornik wyrównawczy. Duży obieg zawiera wcześniejsze elementy i dodatkowo do niego dochodzi chłodnica. Rozdziela je termostat. Rola termostatu jest utrzymywanie stałej temperatury pracy silnika. Gdy silnik się zagrzeje termostat otwiera się zestudza płyn w układzie, po czym się zamyka. I tak do czasu, gdy płyn całkowicie się zagrzeje w całym układzie. Wtedy termostat otwiera się całkowicie i po pewnym czasie załącza się wentylator chłodnicy.
Układ chłodzenia jest ciśnieniowy to oznacza ze wytwarza ciśnienie, które jest regulowane zaworem na korku od zbiorniczka wyrównawczego. Płyn znajdujący się w układzie ciśnieniowym wrze w wyższej temperaturze. dlatego zawsze musi być zakręcony korek. Przy odkręconym korku wentylator się nie załączy a płyn się zagotuje.

Typowe problemy z układem chłodzenia to wycieki płynu. Są one spowodowane różnymi przyczynami. Pękaniem przewodów, poluzowaniem obejm, korozja zaślepek w głowicy czy tez bloku silnika zwane brokami.

Wycieki i ubytki płynu powodują zapowietrzanie się układu. Typowymi objawami zapowietrzania się układu jest skacząca wskazówka na wskaźnikach, napęczniałe przewody, zacinanie się termostatu, rozsadzanie węży układu, zanik ogrzewania.
Nie musi to od razu być pęknięta głowica czy uszczelka pod głowicą.

Sposób sprawdzenia i zlokalizowania wycieku jest prosty. Wystarczy rozłożyć jakąś tekturę czy białą szmatę pod silnikiem i jego osprzętem. Po kilku godzinach w miejscu wycieku zacznie pojawiać się na niej krople. Dokładnie trzeba obejrzeć wszelkie połączenia przewodów a także ich stan. Trzeba wszelkie wycieki lokalizować na zimnym silniku z tego względu, iż rozgrzany powoduje, że płyn zacznie parować, co nam utrudni poszukiwania...
Podstawową rzeczą jest nie stosowanie żadnych środków do uszczelniania układu chłodzenia. Nigdy prze nigdy. Powoduje on zaklejenie nagrzewnicy i chłodnicy układu i może spowodować nam w przyszłości wiele nieprzyjemnych komplikacji.
Gdy podczas jazdy wskazówka stoi na niskim poziomie i nie chce się podnieść, nie oznacza to od razu, że jest popsuty termostat. Przyczyna może tez być błędny sygnał podawany od czujnika temperatury


Pojeździj troszkę na zakręconym korku i zobacz co się dzieje
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
gonias 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 208
Skąd: Turek (WLKP)
Wysłany: 2014-04-22, 12:27   

Witam ponownie, dziękuje wam za wyczerpujące wypowiedzi, to na pewno bardzo dużo mi pomogło. Dziś rano od razu skoczyłem do sklepu z częściami, kupiłem koreczek i termostat. Zmieniłem od razu koreczek i test 15-20 km temp cały czas ok 90 i powrót pod dom, zgasiłem silnik otwieram maskę i wszystko w porządku, po odkręceniu koreczka płyn też nie był zagotowany, więc niby wszystko w porządku, ale termostat wymienię dla świętego spokoju.
W sklepie dali mi termostat firmy WAHLER, co myślicie o tej firmie ? zakładać czy lepiej zamówić z ASO ?.
Simone331 napisał/a:
W zasadzie gdybyś nie zgasił auta i dałbyś pompie wody popracować, to na pewno by do tego nie doszło, ale skąd można było to wiedzieć.

To samo powiedział mi znajomy, tylko nikt się takiego czegoś nie spodziewa :) i przy każdym zgaszeniu nie otwiera maski. Ale mam nadzieję że wymiana termostatu załatwi sprawę i sytuacja już się nie powtórzy.
Simone331 napisał/a:
Wymień termostat, to pół godziny roboty. Potem odpowietrz dobrze układ i jeździj

Właśnie nie wiem jak się do tego zabrać, bo wiem że w a8 jest dość mały dostęp niektórzy ściągali nawet cały pas z przodu, a u mnie jest jeszcze mniej miejsca przez gaz.
Otrzymam jakiś schemat, lub tutorial ? jak mniej więcej się dostać ?. Bo jeżeli nie dam radę to na Poniedziałek/Wtorek znajomy mechanik powiedział że wymieni mi ten termostat.
Serdecznie Dziękuje wszystkim za udzielenie mi informacji i rad.
Pozdrawiam Mateusz.
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2014-04-22, 13:11   

gonias napisał/a:
W sklepie dali mi termostat firmy WAHLER,


Zakładaj <okioki>

gonias napisał/a:
Otrzymam jakiś schemat, lub tutorial ? jak mniej więcej się dostać ?


Poczytaj:

http://www.a8team.pl/d2-9...7.htm?highlight
http://www.a8team.pl/d2-9...4.htm?highlight
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
gonias 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 208
Skąd: Turek (WLKP)
Wysłany: 2014-04-22, 18:09   

Byłem właśnie w garażu zlokalizować gdzie to się znajduje. Po wyjęciu węża od chłodnicy był by lepszy dostęp. Już dziś sobie odpuszczę, ale jutro po walczę z tym termostatem :) .
Simone331 napisał/a:
Zakładaj <okioki>

Bo jestem zwolennikiem by robić na dobrych częściach albo wcale i dlatego było moje pytanie, bo jak ktoś "zakosztował" zamienników, nie koniecznie jest do końca zadowolony.
Dziękuje za linki, były bardzo pomocne.
Oczywiście leci "pomógł" .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.