Autor |
Wiadomość |
bazzzyl
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 FL '99 4x4 193KM AQD
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Sty 2014 Posty: 328 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-05-07, 15:25 [D2 99 2.8PB/LPG
] Czasami tryb awaryjny
|
|
|
Cześć.
Od wczoraj zacząłem mieć problemy ze skrzynią biegów.
A wszystko zaczęło się tak:
- po przejechaniu kilku kilometrów zatrzymałem się na postój (P) i załączył się tryb awaryjny;
- wyłączyłem zapłon, tryb awaryjny znikł;
- pojechałem z Wawy do Łodzi bez problemów, zmiana biegów bez żadnych objawów usterki;
- już podczas drogi powrotnej w Łodzi gdzieś na któryś światłach wrzuciłem wsteczny, a następnie ruszyłem do przodu (D). Po chwili zorientowałem się, że skrzynia nie wrzuca wyżej jak "jedynka".
- zatrzymałem się w zatoczce, znowu wyłączenie zapłonu, ruszyłem i skrzynia już do Wawy dojechała bez problemów.
- na parkingu już w Wawie włączyłem P, odczekałem chwilę, żeby zobaczyć, czy włączy się awaryjny - nie włączył się.
- dzisiaj rano dojazd do pracy - zapłon, włączyłem R, następnie D i do pracy dojazd bez problemu.
- powrót do domu: włączyłem R, następnie D i znowu tylko "jedynka". Wyłączenie zapłonu i dojazd do domu bez problemu.
Proszę o pomoc, od czego zacząć sprawdzanie. Na moje oko coś z elektroniką, bo podczas jazdy normalnie wybiera biegi (góra i dół), ale oczywiście mogę się mylić. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-05-07, 15:43
|
|
|
bazzzyl napisał/a: | Proszę o pomoc, od czego zacząć sprawdzanie. |
Od podpięcia naszego maga czyli tutejszego VAGa :-D
Oby to nie był kosz lub tłok wstecznego. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-05-07, 15:46
|
|
|
Bartek zobacz pod podszybiem czy nie stoi woda. Widzę że masz tlenek gazotu. U mnie skrzynia wpadła w tryb awaryjny jak utitrał się kabelek odpowiadający za położenie przepustnicy do ECU. Posprawdzaj kable, może gdzieś na połączeniach zimne luty się zrobiły.
A komp? Podpinałeś? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
bazzzyl
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 FL '99 4x4 193KM AQD
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Sty 2014 Posty: 328 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-05-07, 15:55
|
|
|
Na razie nie było potrzeby podłączać VAG, chociaż kabelek mam zakupionym, nowiuśki w opakowaniu.
Jutro przygotowuję laptopa i sprawdzam. Pod windowsem 8 odpali się?
Co do wilgoci, to rzeczywiście majówką sporo padało w Wawie, będę sprawdzał.
Dzięki za szybką reakcję! |
|
|
|
|
|
|
|
kosovo
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35 Dołączył: 22 Cze 2012 Posty: 39 Skąd: Zakopane/Bad Honnef
|
Wysłany: 2014-05-08, 23:51
|
|
|
Mojemu znajomemu włączał się tryb awaryjny z powodu zbyt niskiego stanu oleju, też można by to sprawdzić |
|
|
|
|
bazzzyl
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 FL '99 4x4 193KM AQD
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Sty 2014 Posty: 328 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-05-09, 12:16
|
|
|
Vagina podpięta, błąd:
17090 - Transmission Range Sensor (F125) Implausible Signal
P0706 - 35-10- -- Intermittent
Dodatkowo sprawdziłem sobie inne komponenty i przy ABS/ESP znalazłem:
01119 - Gear Recognition Signal
35-10- -- Intermittent |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2014-05-09, 21:00
|
|
|
Miałem bardzo podobne objawy, też zdarzyło się ze 2 - 3 razy, że skrzynia została na 1-ce, czasami tryb awaryjny. Problem rozwiązany i do dnia dzisiejszego nie powrócił:
http://www.a8team.pl/d2-9...?highlight=f125 |
|
|
|
|
bazzzyl
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 FL '99 4x4 193KM AQD
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Sty 2014 Posty: 328 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-05-16, 20:03
|
|
|
Po dwóch dniach cyrków do tej pory odpukać wszystko OK. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
bazzzyl
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 FL '99 4x4 193KM AQD
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Sty 2014 Posty: 328 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-02-05, 10:24
|
|
|
Problem niestety powraca jak bumerang (raz na 1-2 miesiące).
Czy wymiana tego F125 to zwykłe wpięcie i wypięcie? |
_________________
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
mmd317
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 57 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 2015-02-06, 20:06
|
|
|
Moim zdaniem to prawie na 99% F125 .Spróbuj np. jeżeli musisz cofnąć nie wrzucać na D tylko przejchać cała skale aż do 2 i wrzucić na R, to samo tyczy się pozycji D ,Jeżeli skrzynia nie wejdzie w tryb awaryjny to na pewno ten czujnik, badz instalacja zwiazana z nim, przerabiałem ten temat kilka lat temu, niestety zainstalowałem uzywke i ostatnio problem zdazyl sie kilka razy powtórzyć |
_________________
|
|
|
|
|
|