Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 3.7PB/LPG ] Wymiana chłodnicy  
Autor Wiadomość
karols 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2014-05-20, 20:26   [D2 01 3.7PB/LPG ] Wymiana chłodnicy

Witam. Jestem zsmuszony do wymiany chłodnicy w swojej a8. Z racji tego że koszty nowych chłodnic wachają się w granicach 2 tys zł ,to udało mi się zdobyć używaną. Lecz mam problem z jej montażem ponieważ w obecnej chłodnicy mam 2 grube węże po jednej stronie i 1 mały po drugiej. W nowej chłodnicy natomiast mam możliwość podłączenia tylko 2 grubych węży .
Załączam zdjęcie starej i nowej. W związku z tym mam pytanie czy da rade to w jakiś sposób podłączyć ?

Dodam tylko że ten króciec jest wkręcany.

Z góry dzięki za odpowiedzi

https://drive.google.com/file/d/0BykW2uqs3NSGUEtqLWpIWG14Qk0/edit?usp=sharing
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2014-05-20, 20:42   

Króciec w ASO kosztuje jak dobrze pamiętam 25zł. Ty masz swój ze starej chłodnicy więc wystarczy nawiercenie otworu i nagwintowanie zgodnie z rozmiarem króćca. Ja dorobiłem sobie aluminiową końcówkę ze skośnym gwintem. Otwór został rozwiercony i w jego miejsce została wkręcona owa końcówka.

Różnica w chłodnicach jest taka, że polifty miały dodatkowy cienki króciec na chłodnicy, natomiast przedlifty tego nie miały.

Znajomy do dzisiaj ma w polifcie założoną przedliftową chłodnicę, a na koniec tego węża wkręcił śrubę i zacisnął opaską i odziwo to rozwiązanie u niego działa i nie wykazuje żadnych negatywnych skutków.
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
karols 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2014-05-21, 18:03   

A wiesz może za co odpowiada ten wężyk ? Boje się trochę, żeby podczas gwintowania albo wiercenia coś nie pękło.
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2014-05-21, 20:13   

Podejrzewam, że do szybkiego odpowietrzania układu. Taki jakby przelew.

Dopasuj odpowiednie wiertło do gwintu na króćcu, oraz odpowiedni gwintownik i jazda. Jeśli nie będziesz robił niczego na siłę to nic się nie stanie. Warto także gwint uszczelnić przed wkręceniem. ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.