Autor |
Wiadomość |
Zalek976
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Cze 2014 Posty: 7 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 2014-06-30, 16:41 [D2 94
] Skrzynia uślizguje miedzy 1-2 tys obr
|
|
|
Witam. A więc tak jak w temacie auto normalnie jeździ, może dochodzić do czerwonego pola i nic nie szarpie nie skacze wszystko normalnie.. Ale gdy jeździ się po mieście spokojnie w granicach 1-2 tys obr, obroty tak jakby zaczynają falować miedzy np. 1300-1500 obr i czuć delikatne szarpnięcia .. Na LPG i PB objawy takie same bez różnicy..
Jest to lekko denerwujące przy spokojnej jeździe. Prosiłbym o pomoc w zlokalizowaniu gdzie leży problem.. ? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-06-30, 18:45
|
|
|
Osobiście obstawiam kończące się sprzęgło hydrokinetyczne.
Masz tak że dajesz gazu a obroty wzrastają a jak ujmujesz to opadają ?
Na których biegach Ci się to dzieje ? Sprzęgło będzie ślizgać podczas obciążenia. Najczęściej zaczyna to być zauważalne na 3 biegu. Potem dochodzi 4.
Jeśli już na ciepłym ślizga 1 i 2 to nie jest to dobry znak, sprzęgło do wymiany. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Zalek976
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Cze 2014 Posty: 7 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 2014-06-30, 20:52
|
|
|
Nie wlasnie problem w tym ze dzieje sie to jak trzymie równo gaz .. przewaznie od 3 do 5 biegu. Wiem jakie sa objawy gdy sprzegło slizga dlatego raczej to eliminuje przynajmniej w normalnym aucie tzn manual.. I bez roznicy czy auto cieple czy zimne .. Niemam pojecia co to moze byc niewiem czy elektonika zawodzi czy o co chodzi ósemeczce :o ? |
|
|
|
|
monster_1973
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 90 Skąd: DE Hessen
|
Wysłany: 2014-07-02, 22:27
|
|
|
Może szwankować sterownik elektrohydrauliczny, ale tak przez internet trudno coś więcej powiedzieć. Przyczyn może być wiele włącznie z uszkodzeniem mechanicznym skrzyni. Jeśli będzie puszczało ciśnienie na którymś sprzęgle wewnątrz skrzyni to też tak może się dziać.
Może też kończyć się konwerter, jak kolega wyżej napisał. A może stary olej.
Trudno powiedzieć. Podłącz go najpierw pod VAG i sprawdź błędy na skrzyni, silniku i hamulcach.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-07-03, 21:36
|
|
|
Wyglada na konwerter, on tak poszarpuje przy delikatnym jezdzeniu własnie w okolicy 1500-2000rpm - cos jakby autem jechał po tarce.
Jesli masz takie objawy to sie sprezaj z wymiana bo bedziesz remontował skrzynie. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
Zalek976
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Cze 2014 Posty: 7 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 2014-07-04, 12:25
|
|
|
Jedynie jaki blad pokazal komp to modul sterujacy-przerwa o obwodzie czy cos - to blad w silniku ale skasowalem i nie wyskakuje spowrotem.. na skrzyni zero bledow tak samo hamulce.. Auto zachowuje sie razcej jakbys w manualu wciskal sprzeglo do polowy i puszczal.. wiem trudno to wytlumaczyc przez internet.. a jak wygladaja koszta roboty konwertera ? i moze jestescie w stanie polecic kogos ogarnietego w takich sprawach na sląsku ? Idzie jakos sprawdzic na vagu te cisnienie na sprzeglach ? |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2014-07-04, 15:08
|
|
|
Konwerter możesz kupić np w midparts , kosztuje chyba 1350zł . Z tego co patrzyłem wysyłasz swój i dostajesz po regeneracji , 3 lata gwarancji bez limitu kilometrów . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-07-06, 10:55
|
|
|
Zalek976, czy może podesłać mi VIN swojego auta?.... sprawdzę co to tam u ciebie dokładnie siedzi |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
|