Autor |
Wiadomość |
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-08-22, 14:55 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Problem z błędami silnika.
|
|
|
Witam.
Od kilku dni zaczął zapalac mi sie błąd:
17942 Zespół 2; przestawienie wałka rozrządu (N208)
P1543 - 001 - zwarcie z plusem - Sporadyczny - MIL zapalona
Błąd powodował zapalenie check-a ale nic sie nie działo, tzn obroty w normie jeździła normalnie.
A dzisiaj podczas jazdy zapaliła sie kontrolka silnika, po chwili ESP i trójkąt w kółku, auto przestało reagowac na dodanie gazu, dopiero po kilkukrotnym wcisnięciu pedału gazu zaczynało jechać, ale co dziwne skrzynia bardzo poxno zmieniała biegi jak by w trybie S była.
Po podpięciu vaga:
17800 Czujnik położenia wałka rozrządu zespół 2 (G162)
P1392 001 przerwa lub zwarcie z plusem
17746 Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)
P1338 001 przerwa lub zwarcie z plusem
16486 Miernik masy powietrza (G70)
P0102 002 sygnał za mały
18041 Czujnik 2 położenia pedału przyśpieszenia (G185)
P1633 002 sygnał za niski
Możliwe żeby te 4 rzeczy padły w jednym czasie?? |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2014-08-22, 17:51
|
|
|
Jak juz posiadasz vcds. To ja proponuje zaglebic sie w jego funkcjonalnosc i nie konczyc diagnostyki na odczycie i kasowaniu bledow. Mozna takie rzeczy jak przeplywomierz, potencjometr gazu i inne sprawdzic w blokach 08 pod odpowiednimi adresami. To pozwoli Ci w pewny sposob wyeliminowac usterki i znalezc winowajce.
Pozdrawiam |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-08-23, 08:36
|
|
|
Jak by do VCDSa dawali pełna instrukcje odsługi i opisane każde bloki gdzie co jest za co odpowiada...
Widzisz nie każdy miał tyle szczęścia i urodzil sie ze znajomością obsługi VCDSa. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-08-23, 13:21
|
|
|
Sprawdziłem dzisiaj wtyczki pod podszybiem w tej puszcze po prawej stronie(pasażer)
WQszystko nczyste suche nawet wręcz sterylne.
Jedynie co się okazało to połamana wtyczka przy czujniku Halla (wałka rozrządu).
Poskladalem wszystko odpaliłem kompa wykasowalem błędy i jak na razie żadnych cyrkow z checkiem itd. tylko pokazal sie jeden błąd:
17942 Zespół 2; przestawienie wałka rozrządu (N208)
Ale check sie nie zapalił, silnik pracuje normalnie,
Gdzie sie znajduje ten czujnik N208?? czy to jest może po prostu nieszczęsny napinacz?? |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-08-23, 13:41
|
|
|
Obserwując bloki pomiarowe rozrząd nie jest przestawiony, ani nie zmieniły sie jego wartości od wymiany. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-08-23, 13:44
|
|
|
Tak myśle czy ten czujnik z peknieta wtyczka nie powodowal tych objawów, wtyczka na tyle rozwalona że te 3 kabelki które wchodza w czujnik miały prawo dotykac o obudowę.
Tylko czy jak by to on dawał jakieś zwarcie to błąd nie powinien dotyczyć jego czyli G162. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-08-23, 14:59
|
|
|
No i chyba jedna sprawa sie wyjaśniła:
Z tym że kompa odpaliłem p-rzed zapaleniem auta, w B1 wskoczyło na -24kw a B2 stało na -1KW i po chwili wyrównał sie B1 do -1KW
Zrobiłem logi kanału 93 pod obciążeniem 3 bieg 2tys obr i wychodzi na to że B2 w ogóle nie ,,pracuje''
http://vaglog.rtnet.pl/log_183789.html
Czyli czeka mnie wymiana całego napinacza czy jest opcja zmiany samego czujnika N208
No i to co mnie nurtuje, czy ten błąd mógł mieć wpływ na wysypanie się pozostałej reszty z pierwszego postu?? Rożnica polega na tym że na obecna chwilę błąd 17942 nie powoduje zapalenia kontrolki silnika, a wydaje mi się że jak zapali się kontrolka silnika to po chwili wyskakuje cała reszta...
Zaraz jadę w trasę to się zobaczy...
Podczas logowania check nie wyskoczył....
A za tydz. tj 30 sierpnia wyjazd do Chorwacji <niewiem>
DODANO:
Aj zapomniałem dopytać, zasilanie na wtyczce do tego napinacza powinno byc 12V |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-08-24, 06:38
|
|
|
Nie, ta wtyczka jest na B1 i dotyczy czujnika G162, i na obecna chwilę nic sie z nia nie dzieje tzn wczoraj zrobilem ponad 100km i jedynie co wyskoczyło to błąd 17942 Zespół 2 przestawienie wałka rozrządu (N208) zwarcie z plusem.
I ten błąd jest cały czas tzn po wykasowaniu od razu wraca, tylko czasami podczas jazdy potrafi zapalić checka.
i dotyczy on naopinacza łańcuszka a dokładnie N208 to jest ta cześc elektryczna przy napinaczu do której wpinamy wtyczkę.
Teraz jakie powinno być npięcie na tej kostce?? |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-08-24, 22:46
|
|
|
To może zamień stronami czujniki Halla i od razu zobaczysz czy ten na drugiej głowicy jest sprawny czy nie. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-08-25, 06:06
|
|
|
Ale to nie jest czujnik halla
Nasze napinacze łańcuszków mają elektryczne ustrojstwo i to to ustrojstwo powoduje błąd>
Wczoraj pomierzyłem wtyczkę a tam zasilanie 8.8V więc wziąłem + z wtyczki - ze śrubki przy silniku i od razu zasilanie 12,4.
Czyli tak jak by słaba masa. Jeżeli to by było to, to gdzie szukać drugiego końca tej wtyczki??
I od razu chciałbym się dowiedzieć jak by czekała mnie wymiana napinacza... czy to jakieś skomplikowane, wymagające specjalistycznych narzędzi?? Jakieś blokady na rozrząd?? Nic się nie poprzestawia??
DODANO:
To zaznaczone na napinaczu to jest ten czujnik N208
I jeszcze jedno jakiś tydzień przed tymi cyrkami, byłem umyć spód auta, może tam gdzieś wtyczki pozalewali, tylko tak jak mowie stało się to gdzieś po tygodniu od mycia :-) |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-08-25, 09:25
|
|
|
tomi5 napisał/a: | Ale to nie jest czujnik halla
Nasze napinacze łancuszków mają elektryczne ustrojstwo i to to ustrojstwo powoduje błąd |
Tak, tak, masz rację, myślałem o jednym a pisałem o czymś innym <jezu>
N208 to oczywiście nastawnik rozrządu sam w sobie i to z nim jest problem.
tomi5 napisał/a: | I od razu chciałbym sie dowiedziec jak by czekala mnie wymiana napinacza... czy to jakieś skomplikowane, wymagające specjalistycznych narzędzi?? jakies blokady na rozrząd?? nic sie nie poprzestawia?? |
Jeżeli wymiana napinacza to masz sporo roboty - na tej głowicy jest on z przodu silnika więc niestety jego wymiana wiąże się z rozpięciem rozrządu a więc i jego ponownym ustawieniem.
Ze specjalistycznych narzędzi, jeżeli robić to zgodnie ze sztuką to oczywiście blokady rozrządu, ściągacze, klucze dynamometryczne i to właściwie wszystko.
Robota na 1-2 dni w zależności tego ile godzin dziennie chcesz na to poświęcić - robiłem to niedawno w jednej D3.
Ale zanim go wymienisz warto prześledzić czy to nie problem elektryczny gdzieś poza nastawnikiem bo koszty jego wymiany są spore - nastawnik nowy w ASO ca. 2300pln, chińczyk ca. 600pln ale o chińczykach było już tu sporo napisane i ja do swojego auta bym się raczej nie zdecydował. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-08-25, 11:13
|
|
|
Damian da radę na tej głowicy wymienić nastawnik bez rozpinania rozrzadu. Przetestowane na swojej d3.
Najpierw jednak można odkręcić ten zaworek i go przeczyscic . Dwie małe srubeczki na torx. Trzeba uważać żeby nie pogubić tego co jest tam w środku. Działanie tych zaworów można sprawdzić nie odpalajac silnika, vcdsem w output test. Powinny pukac. Ewentualnie podmienić sam zaworek z innego napinacza np z takiego co ma wywalone slizgi. |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-08-25, 11:22
|
|
|
Sprawa rozjaśniona, zmieniłem ten elektrozawory miejscami i jak błąd był na B2 to teraz jest na B1. Nr części C271300702, jutro zakładam nowy.
aha uszkodzona cewka jest z napinacza chińskiego ma niecały rok wiec jest jeszcze gwarancja. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|