Autor |
Wiadomość |
bazzzyl
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 FL '99 4x4 193KM AQD
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Sty 2014 Posty: 328 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-05, 15:54 [D2 98 2.8PB/LPG
] Ubytek płynu chłodniczego
|
|
|
Cześć, borykam się z problemem ubytku płynu chłodniczego.
Pewnego dnia po przejechaniu kilku kilometrów zauważyłem dym unoszący się z lewego przedniego nadkola. Po podniesieniu maski zauważyłem, że dym wydobywa się z miejsca gdzieś między silnikiem a podszybiem.
Mechanik postawił diagnozę, że to najprawdopodobniej wyciek z instalacji gazowej i płyn kapie na wydech i dlatego tak dymi.
Podjechałem więc do mojego gazownika, który wymienił przewody gumowe oraz trójniki.
Niestety nic to nie dało i nadal jest to samo...
Macie jakieś sugestie? |
|
|
|
|
|
|
|
wilku
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adam
Jeżdzę: Szukam S8
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 10 Lip 2014 Posty: 96 Skąd: Leszno/Oslo
|
Wysłany: 2014-09-05, 15:58
|
|
|
Sprawc zbiorniczek wyrownawczy albo korek |
_________________ Byłe ze stajni audi
A6 C5 2.4 w Quattro
A6 C5 2.5 TDI w Ośce
A6 C5 2.5 TDI w Quattro
S4 C4 2.2 Turbo 300+ w Quattro
A8 D2 2.5 TDI w Quattro
Teraz
Szukam A/S8 4.2 ????jak coś to pisać pw |
|
|
|
|
|
|
|
bazzzyl
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 FL '99 4x4 193KM AQD
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Sty 2014 Posty: 328 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-05, 16:14
|
|
|
Wydaje mi się, że to nie to.
Widać by było jakiś wyciek lub para by leciała z korka.
A ten dym te ewidentna "spalenizna" płynu chłodniczego.
PS. Na obrazku poglądowym zaznaczyłem miejsce, skąd dymi:
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-09-05, 19:24
|
|
|
Bartek, zdejmij osłony rano i na zimnym silniku przeleć pomału paluszkami po przewodach. Jeśli coś się takiego dzieje to na bank na przewodach lub łączeniach będzie jakiś ślad płynu. Miejsca będzie mało ale dokładnie popatrz. Płyn tak szybko nie odparuje i na pewno zostawi ślad. Ewentualnie postaw auto w garażu nad jakimś kartonem lub kawałkiem białego prześcieradła.
Tylko najlepiej jest zdjąć osłonę. Po nocy jak silnik będzie stygł ukarze mniej więcej miejsce gdzie masz szukać wycieku. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-09-05, 20:12
|
|
|
Kolega ta osłona już miała zostać zdjęta. Co chcesz sprawdzać jak wszystko zakryte. Zdejmij ją i jestem pewien że sam zlokalizujesz wyciek. |
|
|
|
|
bazzzyl
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 FL '99 4x4 193KM AQD
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Sty 2014 Posty: 328 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-06, 12:06
|
|
|
Dzisiaj rano popatrzyłem sobie pod maską i zaobserwowałem ślady płynu w zaznaczonych miejscach:
Dodatkowo widać, że płyn ściekał po lewym przednim nadkolu (od strony zderzaka).
Na asfalcie niewielkie plamy po płynie.
Chyba faktycznie poszcza zbiornik/nakrętka.
Doleję wody zdemineralizowanej i jakoś dotoczę się do warsztatu. |
Ostatnio zmieniony przez bazzzyl 2014-09-07, 15:46, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|
|
|
wilku
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adam
Jeżdzę: Szukam S8
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 10 Lip 2014 Posty: 96 Skąd: Leszno/Oslo
|
Wysłany: 2014-09-06, 13:02
|
|
|
<okioki> |
_________________ Byłe ze stajni audi
A6 C5 2.4 w Quattro
A6 C5 2.5 TDI w Ośce
A6 C5 2.5 TDI w Quattro
S4 C4 2.2 Turbo 300+ w Quattro
A8 D2 2.5 TDI w Quattro
Teraz
Szukam A/S8 4.2 ????jak coś to pisać pw |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-09-06, 13:21
|
|
|
Bartek sprawdź jeszcze czy zbiorniczek jest cały, czy przypadkiem gdzieś nie pękł. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
bazzzyl
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 FL '99 4x4 193KM AQD
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Sty 2014 Posty: 328 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-06, 13:45
|
|
|
A tak z ciekawości, ile kosztuje nowy? |
_________________
|
|
|
|
|
wilku
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adam
Jeżdzę: Szukam S8
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 10 Lip 2014 Posty: 96 Skąd: Leszno/Oslo
|
Wysłany: 2014-09-06, 14:16
|
|
|
Korek kolo 20 zl a zbiorniczek 150 zl |
_________________ Byłe ze stajni audi
A6 C5 2.4 w Quattro
A6 C5 2.5 TDI w Ośce
A6 C5 2.5 TDI w Quattro
S4 C4 2.2 Turbo 300+ w Quattro
A8 D2 2.5 TDI w Quattro
Teraz
Szukam A/S8 4.2 ????jak coś to pisać pw |
|
|
|
|
|
|
|
bazzzyl
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 FL '99 4x4 193KM AQD
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Sty 2014 Posty: 328 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-06, 16:16
|
|
|
4D0121403D czy 4D0121403C? |
_________________
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-06, 17:25
|
|
|
Korek za 20zł to się nadaje do śmietnika co najwyżej. Już 2 takie korki wymieniłem i po kilku miesiącach robi się to samo-zatkany. Jak chcesz zmienić korek to kupuj ori, jakieś 80zł kosztuje. Najlepsza metoda na sprawdzenie to odkręć go delikatnie, tak aby uchodziło ciśnienie i pojeździj trochę, u siebie tak robiłem. Jak nie wywala to korek, jak wywala to coś innego. Choć Z tego co zaznaczyłeś-tył silnika to równie dobrze może być przewód wodny łączący głowice |
|
|
|
|
|
|
|
bazzzyl
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 FL '99 4x4 193KM AQD
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Sty 2014 Posty: 328 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-08, 06:26
|
|
|
Zlokalizowałem dziada "na oko". Czyli chyba znowu nie korek ani zbiornik
Link do Youtube
Na samym początku widać jeden strumień, dalej widać drugi.
Jakieś ścierwo chyba pogryzło mi kable... |
|
|
|
|
wilku
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adam
Jeżdzę: Szukam S8
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 10 Lip 2014 Posty: 96 Skąd: Leszno/Oslo
|
Wysłany: 2014-09-08, 07:37
|
|
|
Aaa... Tu cos sika problem raczej rozwiazany |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-09-08, 08:37
|
|
|
Bartek albo po prostu się rozwulkanizowały przewody. Choć to troszkę podejrzane że nagle w dwóch miejscach. Mi jak kiedyś gryzoń wpadł do A4 to pożarł kable od centralki gazowej.
Dobrze że zlokalizowałeś wyciek. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|