Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Dodatkowa chłodnica do ZF5HP24A  
Autor Wiadomość
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2014-10-19, 09:26   [D2 ALL ] Dodatkowa chłodnica do ZF5HP24A

Dodatkowa chłodnica oleju do automatycznych skrzyń biegów:
- wydłuża żywotność skrzyni biegów
- obniża temperaturę skrzyni biegów

Materiały:
- chłodnica np http://usaolkusz.istore.p...320-oc-403.html
- wąż do oleju fi 14mm ok 1m
- wąż hydrauliczny 1m
- przewód chłodnicy oleju np z Audi A6 http://images69.fotosik.p...6a3c9999b0e.png nr 7 na rysunku
- listwa
- śrubki/nakrętki
- 3 opaski ślimakowe fi do 22mm
- dużo trytytek

Montaż:
Wg instrukcji max 30 minut, w rzeczywistości bawiłem się trzy dni, w sumie ponad 7 godzin, ale to głównie ze względu na brak pomysłu jak to wszystko połączyć i zamontować. Oprócz tego wyszło parę innych tematów, które trzeba było rozwiązać. Przede wszystkim jednak chodziło o to, żeby w razie czego można było bezproblemowo powrócić do chłodzenia fabrycznego.
Sama chłodnica dodatkowa wpięta jest w szereg z fabryczną, ale jako druga, czyli na wyjściu („dochładza” to czego nie dała rady zrobić fabryczna).
W pierwszej kolejności trzeba namierzyć, który przewód jest dopływem, a który odpływem. Dzięki info z forum, dzięki SenatorS8, (strzałki wybite na skrzyni w dość niedostępnym miejscu) dopływem okazał się przewód dolny. To znacznie ułatwiło robotę, bo przeniosła się ona w dostępniejszy rejon góry silnika. Kolejno trzeba odkręcić imbusy mocujące przewód odpływowy od chłodnicy. Są dwa: jeden blokujący króciec i drugi przytrzymujący rurkę. Niestety ten przytrzymujący nie chciał puścić, obrobił się na okrągło, a że miejsca tam nie ma to jedynym wyjściem było przyspawanie do niego śrubki M6 pod zwykły klucz (a i tak z biedą puścił). Po odłączeniu górnego przewodu od chłodnicy w jego miejsce podłączyłem wąż z A6.
Kolejnym krokiem był demontaż lewego reflektora. Nie jest to konieczne, ale ułatwia schludne poprowadzenie węża. Na początku myślałem żeby oba węże dodatkowej chłodnicy puścić górą obok przewodów chłodnicy wspomagania, ale całe szczęście ten pomysł uniemożliwił przewód z A6 - nie dało się nim zrobić nawrotu 180o tak żeby go nie złamać. Patrząc na to teraz wiem, że te dwa węże ni cholery by się tam nie zmieściły. Od węża hydraulicznego odciąłem jedną złączkę, skręciłem go z wężem z A6 i puściłem całość pod okularem reflektora.
Wąż powrotny puściłem otworem obok przewodów chłodnicy wspomagania, który to wyciąłem lut lampą w plastykowej maskownicy pasa przedniego. Z oryginalnego przewodu powrotnego ściągnąłem oring, nasunąłem wąż 14mm i ściągnąłem go opaską ślimakową. Oryginalną część przewodu odpływowego przymocowałem z powrotem do chłodnicy poprzez płaskownik o rozstawie otworów 8cm (cały wąż poszedł w górę, więc otwory fabryczne przestały względem siebie pasować).
Oryginalnie chłodnicę tego typu montuje się na dołączone w zestawie trytytki, które przewleka się przez jedną z chłodnic w samochodzie i dodatkową chłodnicę ASB. Pomysł słaby, w związku z czym dla chłodnicy wykonałem stelaż z aluminiowego progu. Tu też nie obyło się bez wpadek, bo chłodnicę chciałem umieścić jak najwyżej, żeby leciało na nią powietrze z atrapy. Po montażu okazało się, że nie mogę domknąć maski i koniecznym było obniżenie chłodnicy praktycznie za zderzak, przy czym gdzieś 1/3 jej powierzchni stanowiąca część odpływową do skrzyni nadal wystaje ponad niego. Sam stelaż jest jakby wpleciony w chłodnicę wspomagania co niestety wiązało się z demontażem jej z prawej strony by przełożyć go i skręcić do kupy. Dodam, że węże olejowe w miejscu styku z nadwoziem czy mocowania do niego biegną w peszlu. Na koniec pozostało założenie węży na chłodnicę, wsunięcie chłodnicy w stelaż, uzupełnienie oleju no i poskładanie całości.

Koszty:
- chłodnica 260zł
- węże 60zł
- wąż z Audi A6 45zł
Cała reszta walała się po graciarni ;-)
http://images69.fotosik.p...2feb577643e.jpg
_________________
Black Cars Matters
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2014-10-19, 10:29   

daj zdjęcie jak to wygląda na aucie
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2014-10-20, 10:24   

Na dole posta jest LINK do grupy zdjęć (na samym dole fotka przodu)
_________________
Black Cars Matters
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-10-20, 11:39   

Sprawdzałeś ile °C zbija ta dodatkowa chłodnica?
_________________
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-10-20, 11:41   

Tak szczerze to krtoś wgl sprawdzał temp oleju w skrzyni? ile w ori zestawieniu wynosi?
_________________

 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-10-20, 11:42   

Kiedyś widziałem na nagrzanej okolice 90°C, tylko nie jestem tego pewien do końca.
_________________
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2014-10-25, 11:07   

Dokładnie ~90. Teraz 20 mniej. Szykuje się jednak przy okazji na kolejną wymianę oleju bowiem podejrzewam ze Febi traci swe właściwości w wyższych temperaturach.

Nowy olej zalany - Mobil (dawne ESSO) i od razu lepiej. Skrzynia przy mocnym obciążeniu dobrze pracuje, nie przegrzewa się, nie występuje problem z tematu.

Ciężko powiedzieć, czy to FEBI po przegrzaniu stracił właściwości, czy po prostu jest do d..... w każdym razie montaż dodatkowej chłodnicy ASB dobrze jej służy.
_________________
Black Cars Matters
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-10-25, 11:14   

Podobnie jest z FEBI do wspomagania.. Coś musiało podupaść na jakości.
_________________
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-10-25, 11:24   

Jeszcze zanim A8 nabyłem już widziałem typa co montował dodatkowe chłodnice w swoich terenówkach oraz w A8. Szczegółów montażu nie znałem ale wspominał że dośc dobrze to służy skrzyni jak pracuje w nieco niższej niż silnik temperaturze.
Mamy też z głowy zmartwienie jeśli chcemy przelecieć dłuższa trasę z wiekszymi predkościami
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.