Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 4.2MPI/LPG ] Napęd Quattro jak działa ?  
Autor Wiadomość
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2014-11-14, 16:38   [D3 05 4.2MPI/LPG ] Napęd Quattro jak działa ?

Witam,szukam , ale nie mogę znaleźć tematu odnośnie jak działa napęd Quatro w naszych A8,mianowicie ostatnio podczas zmiany ogumienia miałem podniesione auto na podnośniku (wszystkie koła jednocześnie) i kręcąc np.przednim kołem tylne były nie ruchome i tutaj moje zdziwienie sądziłem że przód z tyłem jest spięty na stałe, jak to jest, jest jeszcze jakieś "sprzęgło" rozdzielacz przód - tył ??
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2014-11-14, 16:43   

mechanizmy róznicowe, torsen itp:D
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2014-11-14, 16:56   

Poczytałem o "torsen" i np.

"w napędzie Quattro działa mechanizm TorSen. Wynika z niego jasno, że aby na oś o lepszej przyczepności został przekazany moment, trzeba najpierw zadać dużą prędkość obrotową osi o słabej przyczepności (tj. wkręcić silnik na duże obroty)."

Wiadomo że mechanizm różnicowy na jednej osi przenosi napęd na koło które ma lżej, a Torsen rozdziela między osiami tył - przód, ale z tego co napisałem wyżej wynika że dołącza drugą oś dopiero jak jest duży uślizg, czyli co Quatro normalnie ciągnie na jedna oś ??
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-11-14, 17:10   

Marcin2013, szukaj o historii Quattro. Bo każda generacja miała swoje wady i zalety.

http://audi-blog.eu/2011_...jednym-miejscu/
Poczytaj, troszkę dowiesz się na temat zasady działania
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-11-14, 20:24   

Dlatego sie nic innego nie krecilo poniewaz wpierw dzialal mech roznicowy i drugie kolo krecilo sie w przeciwna strone.
Co innego jakbys tylko jedno kolo mial w powietrzu.
I teraz roznica w D2 dla 4 i 5 hp.
Wtej pierwszej mozna spowodowac w sytuacji gdy tylko jedno kolo jest w powietrzu a my ja obkrecamy ze auto nam spadnie z lewarka.
Natomiast w 5 hp nic takiego sie nie stanie.
Dadatkowa innoscia jest umiejscowienie blokady P.
4 hp blokuje torsena wiec auto jest zblokowane.
5hp blokuje joz przedni wal napedowy.
 
 
denveco 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 319
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-10-26, 03:35   

Ja też bym chętnie się dowiedział jak działa quattro dokładnie w mojej D3. Czytałem o torsenie ale tych jego generacji trochę było. Bo to nie jest raczej stały napęd z rozdziałem 50/50 i że zblokowanymi mostami?
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-10-26, 06:13   

https://www.youtube.com/watch?v=JEiSTzK-A2A

Bardzo dobry filmik prezentujący działanie torsen'a. Napędzasz obudowę układu różnicowego. W momencie gdy nie występują różnice w oporach między osiami to razem z obudową obracane są obie osie (w przypadku quattro to przedni i tylny wał). W momencie pojawienia się różnic jak w normalnym dyferencjale napęd wędruję w kierunku osi o mniejszym oporze. Wtedy zaczynają pracować tryby wewnątrz aby zróżnicować prędkości obrotowe obu wałów. Z taką różnicą, że w tym przypadku nie mogą się tak dowolnie różnicować jak w przypadku zwykłego dyferencjału. Tryby satelitarne torsena mogą być napędzane przez oś ale nie mogą być odwrotnie bo są to ślimaki. Czyli ślimakiem osi napędzisz zębatkę ale zębatką nie napędzisz ślimaka. Więc jak próbujemy napędzić obudowę to mechanizm się sam blokuje obracając oboma osiami na raz.

Podsumowując, torsen może różnicować prędkość obrotową pomiędzy osiami, z pewnymi granicznymi wartościami, ale nie może pozbawić ich napędu przekazywanego na jego obudowę. Nazywa się to samoblokującym układem różnicowym :) Dokładnie tak ja to rozumiem.



https://www.youtube.com/watch?v=sVD-OZKvgAI

Dokładnie tak to działa pomiędzy osiami jak na tym filmiku. Ale jakby spróbował pociągnąć na obudowę to mechanizm by się zablokował i próbował obrucić oboma osiami :)



https://www.youtube.com/watch?v=osKLMzYxyyw

I na koniec bardzo fajny obrazowy filmik :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.