Autor |
Wiadomość |
kriss77
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 Quattro
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Kwi 2014 Posty: 56 Skąd: PL
|
Wysłany: 2014-11-19, 22:04 [D2 98 4.2PB/LPG
] Jaka ASB pod silnik ABZ?
|
|
|
Witam.
Jak w temacie, czy ktoś z Kolegów może mi powiedzieć, jakie oznaczenie kodowe ASB można oprócz mojego (oryginalnie mam 5HP24 kod: DTD) do tego silnika jeszcze dopasować? Z góry dziękuję za odpowiedź. |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-11-19, 22:56
|
|
|
Ja mam u siebie 4hp24a |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
kriss77
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 Quattro
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Kwi 2014 Posty: 56 Skąd: PL
|
Wysłany: 2014-11-19, 23:18
|
|
|
karol208 napisał/a: | Ja mam u siebie 4hp24a |
Tylko to jest skrzynia Kolego 4 biegowa i wymagana w tym wypadku jest wymiana sterownika (w ogóle inne bebechy w środku i sterowanie). Masz A8 z 1994 i 4HP24 wychodziły do A8 do końca 1997. Szukam alternatywy dla 5HP24. Wiem, że mając okrągłą kostkę sterowania można coś więcej pokombinować z kodami ASB. |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-11-19, 23:25
|
|
|
CUE ma takie same przełożenia jak DTD. Przy innych musiałbyś w komplecie ze skrzynią wymienić tylny most. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
kriss77
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 Quattro
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Kwi 2014 Posty: 56 Skąd: PL
|
Wysłany: 2014-11-19, 23:55
|
|
|
gtfan napisał/a: | CUE ma takie same przełożenia jak DTD. Przy innych musiałbyś w komplecie ze skrzynią wymienić tylny most. |
Dzięki za pomoc w temacie Pytanie tylko która trwalsza? DTD czy CUE? |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-11-20, 00:04
|
|
|
Obstawiam, że DTD - była montowana w późniejszych rocznikach niż CUE, więc pewnie ma wprowadzone jakieś poprawki. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2014-11-20, 05:41
|
|
|
CUE byly od 96r (ale jako modelowy juz 97r) |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
kriss77
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 Quattro
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Kwi 2014 Posty: 56 Skąd: PL
|
Wysłany: 2014-11-20, 08:35
|
|
|
Skrzynia 5HP24A CUE:
przełożenie dyfra przedniego: 2,909 2,727 2,909
przełozenie centralnego na przód: 1:1
przełożenie centralnego na tył: 0,784 0,737 0,784
przełozenie dyfra tylnego: 3,7
Skrzynia 5HP24A DTD:
przełożenie dyfra przedniego: 2,727 2,909 2,727
przełozenie centralnego na przód: 1:1
przełożenie centralnego na tył: 0,737 0,784 0,737
przełozenie dyfra tylnego: 3,7
alternatywa dla potomnych:
A8 D2
pre-LIFT (1997-1998) ZF 5HP24A QT kody ASB:
CUE, DPZ, DSL, DSM, DTD, DTE, ELZ, EDG, FBE, FBF, FUM,FUN, GLA
Przy ewentualnej wymianie ASB, powyższe kody ASB podejdą plug & play, tj bez zmiany sterownika i dyfra. |
|
|
|
|
|
|
|
Pszendza
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8/S8
Wiek: 41 Dołączył: 04 Lip 2010 Posty: 167 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2016-02-22, 09:36
|
|
|
nie chce zakładać nowego tematu a jest to troche powiązane z tym.
Kolega ma audi s8 1997 r. Kupił ją z rzężącą skrzynią. Biegi chodziły wmiare dobrze ale nie było tez wstecznego. po zdjęciu miski było pełno opiłków.
W między trafił rozbita a8 300 PS z 1998r. z tego co wygooglowałem to w niej była skrzynia z przełożeniem 3,7.
Do s8 trafiła skrzynia i konwerter ze zwykłej 300 KM. Ze względu na przełożenie zmieniony został też dyfer z a8.
Sterowanie po wyczyszczeniu przez skrzyniarza poszło oryginalne z s8 do tego nowy olej.
Auto jeździ, ma moc płynnie zmienia biegi ale z 3 na 4 bieg strasznie opornie przechodzi, można jechać na 3 biegu z obrotami 2000-2800 obr/min przez godzinę i nie zmieni biegu. ok 3000 tys obr już normalnie włącza 4 a 5 już normalnie ok 2000.
Tip tronickiem od 2000 obr można 4 wrzucić.
Próbowałem zrobić reset wartości wyuczonych ale nic to nie zmieniło.
Teraz pytanie od czego zależy to że automat sam zmienia bieg, jeśli od obciążenia to biorąc pod uwagę że przepustnica jest na lince to najbardziej przepływomierz okresla obciążenie chyba że w przepustnicy jest potencjometr.
Może to kwestia płyty wyczyszczonej, albo trzeba gdzies wprowadzić przełożenie, bo inne przełożenie oznacza chyba inną prędkość przy tych samych obrotach ale największy problem jest na 3 biegu.
Może ktoś ma jakiś pomysł. Najgorsze jest to że skrzynia była kupiona w ciemno, sterowanie było rozbierane no i różni sie to przełożenie. |
_________________ A8- nie dla idiotów !! |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-02-22, 13:56
|
|
|
Przemku jak sprawna skrzynia to 5hp z cywila bedzie jechało z 5hp z eSki. Oczywiście obie to 5hp24a. Eskowa ma inne przełożenia i konwerter bodajże mocniejszy ale wytrzymałośc mechaniczna obu jest taka sama.
Jedyne co się może jakoś gryźc to elektronika pomiedzy ecu z A8 i Ecu silnika z S8. Najprościej to sprawdzić jak się zachowa na sterze z S8 i jak z A8 jesli sa problemy być może trza się wgłebić w kodowania.
Zrob loga i sprawdź czy wychodzi sygnał do zmiany biegu wczesniej niz zmienia bieg. Jesli go nie ma to wiadomo że skrzynia nie zmieni. |
|
|
|
|
|
|
|
Pszendza
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8/S8
Wiek: 41 Dołączył: 04 Lip 2010 Posty: 167 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2016-02-22, 13:58
|
|
|
Gdzie i jak sprawdzi czy wychodzi sygnal |
_________________ A8- nie dla idiotów !! |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-02-22, 14:02
|
|
|
Wchodzisz Vagiem w ASB i musisz znaleźć ten kanał gdzie masz pokazane kiedy wychodzi sygnał do mechatroniki i czy zbiega się ze zmiana biegu. Niestety nie pomoge ci ktory to kanał jest bo robiłem to w CMLu dawno.... |
|
|
|
|
|
|
|
Kondek25
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Paź 2015 Posty: 24 Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany: 2017-01-01, 13:49
|
|
|
Siema, a jak wygląda sytuacja ze zmianą skrzyni w prefl 97rok 5HP24 DSL na skrzynię z 2000rok 3.3 TDI o ile dobrze pamiętam ESX? Też wymienić komplet z tylnym dyfrem i zagra to wszystko? |
|
|
|
|
Lajosz77
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 9 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-06-19, 23:33
|
|
|
witam mam podobne pytanie czy jesli mialem skrzynie 5hp24 dtd to musze szukac identycznej tez dtd czy np te skrzynie podejda co wymienil kolega kriss 77 w poscie i czy wtedy wystarczy wymienic sama skrzynie czy trzeba tez sterownik i dyfer ?? |
_________________ lajosz |
|
|
|
|
|
|
|
|