Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] rozłożenie momentu  
Autor Wiadomość
shultz 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 49
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-01-28, 10:24   [D2 ALL ] rozłożenie momentu

mam pre FL, wcześniej jeździłem s6 2,2t
powiedzcie mi proszę jak wygląda tutaj rozłożenie momentu ile na przód ile na tył?
w tamtym aucie miałem elektroniczną szperę do ok 40 km/h przy mocnym starcie był spięty dyfer. jak to wygląda w a8..?

pozdrawiam
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-01-28, 10:41   

IV generacja Quattro

Rozłożenie mocy jest w stosunku 40% przód i 60% tył


Gdy Audi wprowadziło kolejną generację Quattro, system rozświetnił napęd i markę jeszcze bardziej w oczach całego świata. System był produkowany od 1995 roku w A4, S4, RS4, A6, A6 Allroad, S6, RS6, A8, S8 i był niezastąpiony aż do 2005 roku. W kolejnych latach powoli był wypierany przez kolejną generacje.

System posiadał:

Dyferencjał centralny: TorSen typ 1,
Dyferencjał tylnej osi: Otwarty z elektroniczną blokadą, z ang. Electronic Differential Lock (EDL),
Dyferencjał przedniej osi: Otwarty z elektroniczną blokadą, z ang. Electronic Differential Lock (EDL),
Tak to działa w praktyce:

samochód nie będzie w stanie ruszyć, jeżeli wszystkie cztery koła stracą przyczepność do podłoża. Jednakże w warunkach lekkich tras off-road’owych samochody Audi się nie sprawdzą. TorSen i EDL po prostu nie dają sobie rady z przeniesieniem momentu na koła posiadające lepszą przyczepność w cięższych warunkach drogowych,

Czwarta generacja „wypchnęła” centralny dyferencjał Torsen T-1 który został zastąpiony Torsen’em II generacji. Natomiast w tylnej osi zastosowano system EDL czyli elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego. Taki system współdziała z układem ABS i hamulcami przyhamowując koła ,które zaczyna buksować. System ten pracuje do 40 km/h a w sportowych modelach S nawet do 80 km/h. Czasy świetności quattro IV przypadają na lata 1994-2001r.



http://www.a8team.pl/d2-f...alu-vt11218.htm
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
shultz 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 49
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-01-28, 10:50   

wielkie dzięki!

nie znalazłem jednak informacji o procentowym rozłożeniu napędu. tam miałem 30% przód, 70 tył. czy tutaj nie mozna mówić o czymś takim, bo w zależności od warunków każde koło może mieć inny?

czy spięcie dyfrów działą zawsze do 40 km/h czy tylko przy mocnym starcie?

EDL - przy starcie, ESP - różnicuje moment podczas jazdy. dobrze rozumuję?

pozdrawiam
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-01-28, 11:01   

miłej lektury :)

http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
shultz 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 49
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-01-28, 15:28   

jesteś moim idolem na ten tydzień!

najbardziej podobała mi się tabelka: wady, a w niej wyłącznie zapis o większym zuzyciu paliwa:) genialne w swojej prostocie:)

masz jeszcze podobną lekturę odnośnie automatycznych skrzyń biegów? to moje pierwsze auto z taką skrzynią, więc doświadczenie zerowe:/

pozdr
 
 
pytlar 
Moje A8



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 274
Skąd: Prabuty
Wysłany: 2015-01-28, 15:45   

u mnie w S8 w manualu znaczny napęd idzie na tył :) w na ślizgim asfalcie wciśniecie gazu w podłoge na niskim biegu skutkuje tym, że mimo wszystko tył próbuje wyprzedzić przód :P ale za to bardzo fajnie bokami lata... <amasz> na suchym zabawy nie ma, za bardzo sie trzyma...
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-01-28, 16:00   

shultz napisał/a:
czy spięcie dyfrów działą zawsze do 40 km/h czy tylko przy mocnym starcie?

eSka ma do 60 albo 80km/h
_________________
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-01-28, 18:47   

shultz napisał/a:
czy spięcie dyfrów działą zawsze do 40 km/h czy tylko przy mocnym starcie?


(...) W tylnej osi zastosowano system EDL czyli elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego. Taki system współdziała z układem ABS i hamulcami przyhamowując koła ,które zaczyna buksować. System ten pracuje do 40 km/h a w sportowych modelach S nawet do 80 km/h. (...)
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.