Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Czy do zdjęcia skrzyni trzeba wyjmować  
Autor Wiadomość
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2015-02-17, 19:35   [D3 03 4.2MPI/LPG ] Czy do zdjęcia skrzyni trzeba wyjmować

Witam mam pytanie odnośnie wymiany skrzyni w a8 d3 4.2 mpi

pytam pro forma z ciekawości

czy aby zdjąć skrzynie trzeba wyjmować silnik ?

czy po wymianie skrzyni o takim samym kodzie trzeba coś kodować adaptować?

ile kosztuje sama wymiana skrzyni usługa bez oleju filtra i samej skrzyni ?

Pozdrawiam
 
 
hektor 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Hektor
Jeżdzę: D3
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 16
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2015-02-19, 07:26   

Podłączam się pod pytanie tylko ja chciałbym samodzielnie wymienić konwerter, skrzynia pozostanie ta sama. Czy coś powinienem wiedzieć? Podobno trzeba odkręcić sanki i da się wyjąć skrzynie.

Wymieniam konwerter na regenerowany w midparts bo dają 3 lata gwarancji (olej i filtr niedawno wymieniałem) jak ucieknie olej to uzupełniam i ewentualnie resetuje wartości wyuczone, czy coś jeszcze?
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2015-02-19, 11:06   

Ja zadalem to pytanie bo u mnie w toruniu za sama wymiane skrzyni chca 350 zl 0.0 z olejem filtrem i skrzynia po mojej stronie

Nie wydaje mi sie ze trzeba silnik spuszczac bo to masa roboty by byla
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2015-02-20, 23:12   Re: Czy do zdjęcia skrzyni trzeba wyjmować

raftor napisał/a:
(...) czy aby zdjąć skrzynie trzeba wyjmować silnik ?

Nie, silnik się podwiesza.

raftor napisał/a:
(...) czy po wymianie skrzyni o takim samym kodzie trzeba coś kodować adaptować

Ważna jest i sama skrzynia (czyli oznaczenie kodowe - możesz mieć skrzynię np. GCF, GNU, GQF) oraz sterownik elektroniczny tzw. mechatronik. Jeśli którykolwiek z elementów jest wymieniany to trzeba sprawdzić kodowanie. Ogólnie po każdym zabiegu z A8 warto podłączyć komputer diagnostyczny i sprawdzić błędy.

raftor napisał/a:
(...) ile kosztuje sama wymiana skrzyni usługa bez oleju filtra i samej skrzyni ?

Ile zakładów tyle cen - na pewno jest na forum - patrz szukajka.

raftor napisał/a:
Pozdrawiam

Też pozdrawiam.

hektor napisał/a:
Podłączam się pod pytanie tylko ja chciałbym samodzielnie wymienić konwerter, skrzynia pozostanie ta sama. Czy coś powinienem wiedzieć? Podobno trzeba odkręcić sanki i da się wyjąć skrzynie.

Nie trzeba wyjmować sanek.

hektor napisał/a:
Wymieniam konwerter na regenerowany w midparts bo dają 3 lata gwarancji (olej i filtr niedawno wymieniałem)

Jeśli wymieniają cokolwiek w skrzyni to standardem powinna być diagnostyka sterowników.

hektor napisał/a:
jak ucieknie olej to uzupełniam i ewentualnie resetuje wartości wyuczone, czy coś jeszcze?

Raczej rzadko ucieka olej ze skrzyni, ale jeśli już, to koniecznie uzupełnij, a przy okazji zlikwiduj wyciek. Bywa, że wyciek oleju silnikowego i skrzyniowego jest trudny na pierwszy rzut oka do rozróżnienia (zwłaszcza dla silników benzynowych). No i zastanawia mnie to resetowanie wartości wyuczonych - jaki masz typ skrzyni? Czy jest możliwe jej resetowanie?
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
hektor 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Hektor
Jeżdzę: D3
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 16
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2015-02-23, 17:11   

Skrzynie mam GQF czytałem na forum, że warto zrobić reset tych wartości wyuczonych, mam dostęp do VAGa ale nie wiem jak ten reset wartości zrobić. W piątek jadę wyjmować konwerter.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2015-02-23, 20:47   

No to właśnie w GQF nie zrobisz resetu, po prostu trzeba jeździć i douczać skrzynię prawidłowej pracy. Już to przerabialiśmy na forum.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
hektor 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Hektor
Jeżdzę: D3
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 16
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2015-03-11, 08:34   

Wyjmowałem skrzynię w 2003 rok 4.2 quattro trzeba:

Podwiesić silnik i delikatnie opuścić odkręcić sanki zawieszenia (bez tego nie ma szans dostać się do śrub górnych połączenia skrzyni z silnikiem) odkręcić wydech przynajmniej z jednej strony, najlepiej zdemontować wał i trochę męczarni skrzynię mamy wyjętą.

Najważniejsze pamiętać aby zdjąć rozrusznik i odkręcić konwerter od koła silnika bo inaczej skrzynia nie wyjdzie w wersji quattro.

Ja niestety będę walczył z tym drugi raz bo konwerter po regeneracji przez midparts chodzi dużo gorzej niż chodził przed regeneracją (ślizga się na wyższych biegach czego przed regeneracją nie było)
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-03-11, 13:14   

hektor napisał/a:
Ja niestety będę walczył z tym drugi raz bo konwerter po regeneracji przez midparts chodzi dużo gorzej niż chodził przed regeneracją (ślizga się na wyższych biegach czego przed regeneracją nie było)

Napisz coś więcej bo miałem do nich oddać konwerter do regeneracji..
_________________
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2015-03-11, 21:56   

Ślizga się na wyższych biegach czy na wyższych obrotach silnika? Może to nie konwerter tylko lock-up źle spina?
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
hektor 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Hektor
Jeżdzę: D3
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 16
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2015-03-12, 14:51   

Po regeneracji na zimnym ustało falowanie obrotów na wyższych biegach ale teraz (tego wcześniej nie było) mam falowanie na 5,6 biegu na ciepłym oleju i dodatkowo wpada coś w wibracje. Gość od ASB mówi, że to konwerter w środę zakładam inny (nie stać mnie kilka razy płacić po 800zł za wymianę i rozciągać to w czasie czekać kilka dni aż odeślą i znowu będzie coś nie tak).

Dam znać za tydzień jak założę nowy konwerter (koszt 2tyś zł) czy jest ok jeśli będzie dobrze będę się domagał zwrotu poniesionych przez złą regenerację kosztów. Dam znać jak się sytuacja rozwinęła i co na to Midparts bo ta ich gwarancja to trochę kpina, Pan wyjmie sprzęgło wyśle do nas to sprawdzimy (czyli co kilka razy mam wyjmować i płacić po 800zł i może kiedyś uda się je zrobić tak żeby działało jak należy). Trochę to przesada i naciąganie mnie na duże koszta przerastające znacznie koszt regeneracji w sumie wyszło by mi w tej kasie nowe sprzęgło gdzie gość od ASB od razu mówił, że z regeneracją zawsze są jakieś problemy a jak zakładał nowe to zawsze wszystko było ok.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-03-12, 15:53   

Ale przecież w midparts nikt by nie popełnił błędu. Ta firma ma nie skazitelną renomę. <niewiem>
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
hektor 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Hektor
Jeżdzę: D3
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 16
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2015-03-12, 19:49   

Po tym jak działa to sprzęgło póki co nic dobrego powiedzieć nie mogę. Dam znać jak się sytuacja zakończy jutro jadę odstawić samochód musi odczekać parę dni w kolejce u gościa od ASB
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2015-03-13, 10:07   

hektor napisał/a:
Dam znać jak się sytuacja rozwinęła i co na to Midparts bo ta ich gwarancja to trochę kpina


taa juz o tym pisałem ogólnie takie gwarancje to kupa

ja midparts bym nie polecił byłem u nich sprawdzić stan oleju to nawet nie podłączyli auta pod kompa :)

Cytat:
Ślizga się na wyższych biegach czy na wyższych obrotach silnika? Może to nie konwerter tylko lock-up źle spina?


a czy lock-up nie jest własnie w konwerterze?
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2015-03-13, 21:53   

Lock-up jest w konwerterze, ale przyczyna może być natury elektrycznej lub sterowania.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
hektor 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Hektor
Jeżdzę: D3
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 16
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2015-03-14, 09:51   

Gość z DecAutomat (robiłem u niego już kiedyś 2 samochody i byłem mega zadowolony) aby wsiadł i się uśmiechnął, że to właśnie jest regeneracja. A ostrzegał mnie, żeby nie robić regeneracji. Lockup zwalony w konwerterze na 100% zapina, rozpina głupieje.

Diagnoza konwerter do wymiany i nie zamierzam go kolejny raz wysyłać do midparts bo wyjęcie i włożenie słono kosztuje. Pan stwierdził, że załatwi nowe sprzęgło sachs za 1700-1800zł (czytaj regenerowane przez sachs) i na 100% będzie dobrze.

Gość konkretny nie zawiodłem się na nim ani razu więc mu wierzę, co będzie dam znać za kilka dni jak odbiorę auto po wymianie konwertera.

No i dam znać co na to midparts bo przez nich straciłem 1100zł za regeneracje i 800zł za wymianę (+ 100zł na zalanie konwertera nowym olejem bo ze starego nie zlewałem mimo, że był wymieniany), którą trzeba teraz powtórzyć czyli jestem przez nich 2tysiące w plecy a robotę trzeba robić od nowa.

Ta gwarancja to naciąganie ludzi moim zdaniem wydaje się, że skoro dają tyle gwarancji to robią lepiej niż inni a to chyba tylko wabik marketingowy.


EDIT 19.03.2015
Nowy konwerter założony śmiga aż miło. Na zimnym/ciepłym wszystko chodzi elegancko nie ma żadnego falowania obrotów ani wpadania w wibrację tak więc regeneracja to lipa.

Odsyłam go jutro do midparts zobaczymy jak się zachowają normalnie (dogadamy się jakoś) czy skończy się sądem starciłem 2tys i kupę czasu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.