Autor |
Wiadomość |
Risto
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 48 Dołączył: 12 Kwi 2014 Posty: 20 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2015-03-18, 00:05 [D4 12 4.2FSI
] Szumy w kierownicy
|
|
|
Od jakiegoś czasu przy kierownicy występują szumy, głównie na zimnym po odpaleniu , efekt jakby zapowietrzonego grzejnika. Było już kilka wizyt w Aso w tym wymiana serwotronica wraz z przewodami. Wymiana zbiorniczków płynu, teraz zamówiona pompa wspomagania. Oczywiście serwotronic wymieniony bez potrzeby , cicho było z 500 km a potem wróciło.
Serwis naprawia to po omacku , pompa ma przyjść za kilka dni ale pytanie czy jeszcze inne elementy mogą to powodować bo serwis mówi że jak nie zadziała wymiana pompy to zapraszają po nowy bo już nie będą mieli pomysłów, a mam coś dziwne przeczucie.
Czy wymiana kompletnego serwo powoduje że zawór zwrotny wysokiego ciśnienia tez był wymieniony? Bo serwis tak twierdzi ale cała sprawa mi już podpada. Nadmienię że na razie płaci "good will" więc teoretycznie nie ma interesu żeby mi kit wciskać i chyba jak trzeba było na nowe wszystko wymienione. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-03-18, 00:15
|
|
|
A maglownica ?
Pewnego czasu chodziły po forum też problemy z syczeniem w tych okolicach, wnioskowało to kończącą się maglownicę która puszczała ciśnienie. Raczej zasada działania układów wspomagania nie mogła się zmienić. Może tu tkwi problem w samym maglu. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Risto
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 48 Dołączył: 12 Kwi 2014 Posty: 20 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2015-03-18, 00:36
|
|
|
No teraz jak czytam co napisałem , to nakaszaniłem.
Cały układ kierowniczy był wymieniony wraz z przewodami wysokiego ciśnienia i zbiornikami płynu. Poza tym auto ma 40 tys km , więc obstawiałem że to nie maglownica. Wiem że były sugestie że może to byc zawór zwrotny wysokiego ciśnienia, i ciekaw jestem czy jak twierdzi serwis jest to integralna część przy wymianie maglownicy , czy może zostawili stary. |
|
|
|
|
Risto
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 48 Dołączył: 12 Kwi 2014 Posty: 20 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2015-04-01, 23:00
|
|
|
Sprawa się chyba wyjaśniła. Wymiana pompy raczej załatwiła sprawę, jest cichutko. No cóż , teraz już wiem że w przynajmniej niektórych ASO wcale nie naciągają na kasę , tylko nie maja pojęcia co wymieniają.
Dobrze że wszystko odbyło się w ramach dobrej woli bo skończyła się gwarancja i poleciałoby ok 20 tyś zł. |
|
|
|
|
|
|
|
Elpolako
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Roland
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 21 Gru 2014 Posty: 13 Skąd: Francja
|
Wysłany: 2015-04-02, 10:09
|
|
|
Przykra sprawa ze nowy samochód a takie usterki występują, pozwolę sobie zadać pytanie na temat przyczyny.
Czy po wymianie stwierdzili przyczynę usterki, wadliwa cześć, zły montaż czy być może wielka niewiadoma |
|
|
|
|
rafalr93
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 153 Skąd: RZuwary
|
Wysłany: 2015-04-02, 18:21
|
|
|
Risto, możesz jeszcze podać jaki masz Przebieg |
|
|
|
|
|
|
|
Elpolako
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Roland
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 21 Gru 2014 Posty: 13 Skąd: Francja
|
Wysłany: 2015-04-02, 22:07
|
|
|
Cytat: | Poza tym auto ma 40 tys km | zobacz trzy posty wyżej |
|
|
|
|
Risto
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 48 Dołączył: 12 Kwi 2014 Posty: 20 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2015-04-02, 23:11
|
|
|
Elpolako napisał/a: | Przykra sprawa ze nowy samochód a takie usterki występują, pozwolę sobie zadać pytanie na temat przyczyny.
Czy po wymianie stwierdzili przyczynę usterki, wadliwa cześć, zły montaż czy być może wielka niewiadoma
|
Nic nie stwierdzili, ponieważ był wymieniony cały komplet a więc maglownica z serwo , przewody, zawory a nawet zbiorniki płynu to w zasadzie została tylko pompa. I po jej wymianie jest cicho. Szkoda tylko że musiałem odbyć trzy wizyty zanim łaskawie stwierdzono że to nie chodzi o białe tworki w mojej wyobraźni , tylko szum faktycznie występuje. No bo niestety czasem cichł. Na pomiar ciśnienia zdecydowali się za trzecim podejściem które od razu było za niskie. Niestety tylko dlatego że naświetliłem im jak lubię jeździć na autostradach i pytając czy mam w razie czego wpisać notatkę w portfel " skoro to czytasz to znaczy że miałem dzwona a winne jest ASO w .... " . Śmieszne ale zadziałało. Co ciekawe strona Niemiecka , bo tam w salonie kupowałem swoją ósemkę, od razu zaproponowała że mam auto podstawiać i mimo skończonej gwarancji biorą to na siebie. Ale importer też od razu zaakceptował "dobrą wolę" więc zostało tutaj. Wyobraź sobie natomiast że Aso przy wymianie maglownicy powiedziało że będzie wyciągało silnik, zasugerowałem że to zbędne:) Więc sprawdzili dokładniej i wycofali się z pomysłu. Szkoda tylko że porysowali mi klapę bagażnika i zderzak. |
|
|
|
|
|
|
|
Risto
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 48 Dołączył: 12 Kwi 2014 Posty: 20 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2015-04-02, 23:13
|
|
|
rafalr93 napisał/a: | Risto, możesz jeszcze podać jaki masz Przebieg |
Jak kolega wyżej zacytował 40 kkm, ale problem zaczął się przy ok 30 kkm. |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-04-03, 19:52
|
|
|
Ręce opadają, auto za setki tysięcy złotych i po 40k km wysiada pompa wspomy. Co za pomyłka ..... |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-04-03, 20:35
|
|
|
Bo taka jest prawda, ze auta z obecnej "epoki techonolgii zaawansowanej" robione są juz przede wszystkim w Chinach, jak najtańszym kosztem, wszędzie gdzie można szuka się oszczędności nawet w autach klasy premium. Przykre to jest ale niestety prawdziwe...
Historia podobna do tej z TVN Turbo gdzie kobieta miala problem w Mercedesie za ponad 600tysi a ASO mimo stwierdzonej usterki i tak nie chcialo brać winy na siebie...
Jak to mówią taki mamy klimat |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-03, 23:30
|
|
|
Panowie ale to jest wiadome nie od dziś.
Wczoraj ( czytaj, rozum ) 20 lat temu auto było robione na lata i miało służyć i miało się nie psuć
Dziś auta są robione po to by skończył się okres gwarancyjny i klient nie przyszedł po nowe klocki czy też sprzęgło tylko kupił nowe auto.
Sztab ludzi nad tym pracuje a czasami coś im nie wychodzi. Dlaczego ? Ponieważ nie wszystkie auta są użytkowane w jednakowych warunkach laboratoryjnych.
Ktoś kupił D2 i był zadowolony, 20 lat później ktoś kupił to samo D2 i też jest zadowolony
A co będzie za 15 lat z D3 a co gorsza z D4 jak niektóre sprawy są jeszcze nie wyjaśnione z D3 ( wielkie niewiadome )
Ludzie oddają auto do naprawy, serwis się głowi jak to naprawić. A to miało się posuć i już. A że popsuło się za wcześnie czy też użytkownik/właściciel żąda naprawy to już jest zmartwienie.
Servis <niewiem> my nie znaju ale pan iść w drzwi obok i tam panu sprzedać noje afto a my to odkupić. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-04, 08:59
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | Historia podobna do tej z TVN Turbo gdzie kobieta miala problem w Mercedesie za ponad 600tysi a ASO mimo stwierdzonej usterki i tak nie chcialo brać winy na siebie... |
SLR za 200k euro. 3 razy wymieniali skrzynie i dalej nie jeździło jak trzeba. Od dwóch lat stoi bo kobieta chce wymiany auta a ci sie nie zgadzają i naliczaja opłaty za parking. |
|
|
|
|
rafalr93
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 153 Skąd: RZuwary
|
Wysłany: 2015-04-04, 10:39
|
|
|
XXI wiek i nic na to nie poradzimy . Ostatnio kupiłem krajalnice ZELMER ta z lepszych koło 5 stów . Tylko raz ucieła i podziękowała najlepsze to że paragon gdzieś zapodziałem . A co do aut znajomy kupił nowego MB G320 cdi i po8 000 km rozleciał się tylny most <lipa> (wymiana na gwarancji) Także dziś niczego nie można być pewnym , z drugiej strony znajomy ma też A8 D4 z 2011 i już 180k nalotu i żadnych problemów , zero usterek jedynie co to szybę czołową wymieniał bo już była popękana . Także na to nie ma reguły co komu wyleci . |
|
|
|
|
|
|
|
|