Autor |
Wiadomość |
gotman25
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D4, A8 D3 3.0TDI
Wiek: 46 Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 69 Skąd: Mansfield
|
Wysłany: 2015-03-22, 12:45 [D4 11 3.0TDI
] Błąd 4698
|
|
|
Witam.
W sterowniku silnika mam taki blad:
4698 - function restriction due to received malfunction value
U1113 00 [039]
Moze mi ktos powiedziec co on oznacza?
Probowalem wykasowac blad ale powraca od razu.
Nawet nie odpalajac silnika.
Z tego co sie zorientowalem moge silnik wprowadzic na max okolo 2.5k obrotow |
|
|
|
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2015-03-22, 13:14
|
|
|
Sprawdź błędy we wszystkich sterownikach. |
|
|
|
|
|
|
|
Pafnucy
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Zbyszek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42 Dołączył: 06 Paź 2014 Posty: 34 Skąd: Aberdeen
|
Wysłany: 2015-03-22, 21:54 Re: Błąd 4698
|
|
|
gotman25 napisał/a: | Witam.
Z tego co sie zorientowalem moge silnik wprowadzic na max okolo 2.5k obrotow |
Ale czy tylko na postoju (to jest na P lub N) osiągasz takie obroty czy również w czasie jazdy max 2.5 tys obrotów i nie kręci się dalej? |
_________________
|
|
|
|
|
vwserwis
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: multitronic
Zasilanie: ON
Imię: rafał
Jeżdzę: a8 D3
Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 1 Skąd: zielona GORA
|
Wysłany: 2015-03-24, 11:07
|
|
|
Coś dokładałeś, jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe, błąd występuje od kiedy ? |
|
|
|
|
|
|
|
gotman25
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D4, A8 D3 3.0TDI
Wiek: 46 Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 69 Skąd: Mansfield
|
Wysłany: 2015-03-24, 11:32
|
|
|
Dziekuje za odpowiedzi.
W odpowiedzi na pytanie Pafnucego. Sprawdzalem tylko na postoju(P) samochod w tej chwili nie jezdzi:) tzn nie powinnien jezdzic.
W odpowiedzi na pytanie vwserwis. Nic nie dokladalem. Na ta chwile mozna powiedziec ze wiecej jest wyjetego.
Krotki opis sytuacji.
Samochod kupilem 3 tyg temu po malej stluczce(zbita lampa, wgieta maska, wystrzelone 2 poduszki pasazera i kierowcy, wywalily tez pasy). Niestety zaraz pod lampa, troche z tylu jest czujnik uderzeniowy. Samochod ma przejechane 70tys km.
Na ta chwile
Jest wlozony nowy sterownik(ECU) poduszek. Nie jest zaprogramowany. Jak samochod bedzie zlozony jade na zaprogramowanie steronika.
Pasy, poduszki sa wyjete z samochodu. Czekam na nowe.
Konsole musialem wyciagnac wiec teoretycznie caly przod jest wyjety.
Podlaczylem spowrotem licznik, MMI, climatronic, wyswietlacz, ale rzeczy takie jak wlacznik swiatel, przelaczniki w konsoli poodlaczane(ASR, Airbag, auto start stop, schowek z wylacznikem poduszki pasazera itp) nie sa podlaczone
Lampy przednie sa wyjete. Rowniez zawieszenie automatyczne nie chcialo dzialac, znalazlem ulamana dzwigienke do regulacji swiatel, odczytu poziomy zawieszenia przy wahaczu - zamowione czekam.
Przyciski przy kierownicy przestaly dzialac po wyjeciu poduszki, nie wiem czy musi byc poduszka zeby dzialaly.
Ok wyglada na to ze najlepiej poskladac wszystko do kupy i wtedy trzeba zaczac patrzec co sie zmienilo i co ma jakis problem. |
|
|
|
|
Pafnucy
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Zbyszek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42 Dołączył: 06 Paź 2014 Posty: 34 Skąd: Aberdeen
|
Wysłany: 2015-03-25, 00:43
|
|
|
OK, więc spróbuję Ci odpowiedzieć na Twoje pytanie- Czemu silnik nie wkręca się dalej niż 2.5 tys obrotów. Oczywiście mogę się mylić, ale w D4 tak jest że na postoju tylko tyle się kręci <okioki> Tak samo jest w nowych A6 C7 i innych nowszych silnikach w Audi, że kręcą się max do 2.5 tys na postoju. U mnie np. w D3 kręci się do końca.
A próbowałeś na podniesionym aucie, np na podnośniku? Wydaje mi się, że powinno być OK.
PS.
Wydaje mi się, że widziałem Twoje auto na ebayu parę tygodni temu. Właśnie lewy róg lekko stuknięty, zawieszenie z przodu padło i poduchy wywalone. Ogólnie same obrażenia wcale nie aż takie wielkie jednak jak na A8 będzie trochę zabawy żeby to ogarnąć. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
gotman25
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D4, A8 D3 3.0TDI
Wiek: 46 Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 69 Skąd: Mansfield
|
Wysłany: 2015-03-25, 08:16
|
|
|
No to bylo to na ebayu:)
Przod juz ogarniety i pomalowany gotowy.
Teraz zostalo tylko srodek poskladac.
Czekam jeszcze na deske i pasy.
Przod byl opadniety ale jak podpompowalem recznie(VCDS) to sie podniosl i cisnienie trzyma.
Czujnik zawieszenia/pozomu lamp z lewej strony dzwigienka ulamana.
No tez mam d3 w dieslu i mi sie kreci do konca na postoju. |
|
|
|
|
emdzej
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 373 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2015-03-25, 21:41
|
|
|
W nowych samochodach jest ograniczników obrotów na luzie lun neutralu. Jeżdżę służbową Skodą Octavią z manualną skrzynią i tam też tylko do 2,5 tyś obr. na postoju wkręcisz. |
|
|
|
|
|
|
|
gotman25
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D4, A8 D3 3.0TDI
Wiek: 46 Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 69 Skąd: Mansfield
|
Wysłany: 2015-04-24, 16:17
|
|
|
Witam. Panowie
Samochod poskladany i wszystko gotowe.
Potwierdzam.
Samochod na postoju wkreca sie do max 2.5 obrotow.
Przy normalnej jedzie nawet z tym bledem wkrecal sie normalnie.
Po poskladaniu samochdu blad udalo sie wykasowac i nie ma juz zadnych.
Temat do zamkniecia |
|
|
|
|
|