Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] Cewki, świece, moduły - kontrolka CAT  
Autor Wiadomość
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2009-06-19, 16:07   [D2 96 4.2PB/LPG ] Cewki, świece, moduły - kontrolka CAT

witam.Po zdjeciu pokrywy cewek moje oczy ujrzaly cos przerazajacego,otoz kabelki ktore dochodza do cewek sa popekane a gumki przy kostkach sa pourywane i czasem silnik przestaje pracowac na wszystkie cylindry,zapala sie kat i telepie wozem.Wydaje mi sie ze znalazlem winowajce tego zdarzenia a sa to wlasnie te kable.Pytanie jest nastepujace: gdzie idzie ta wiazka i czy da sie ja wypiac zeby wymienic na druga? Jesli ktos sie orientuje to pisac i ewentualnie jak chodza te wiazki uzywane bo niewiem czy mnie stac przed urlopem czy lepiej ta zaizolowac Pozdrowionka
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-19, 20:32   

Nie chcę cie martwić ale w tym roczniku ( miałem 95r i inne)przyczyną twoich niedomagań jest najczęściej padający jeden z modułów / działa sporadycznie aż pada na amen/........są dwa od strony filtra powietrza,pod plastikowa osłoną zbiornika płynu do spryskiwacza.Aby to zdiagnozowac musisz podłączyć kompa i sprawdzić na których cylindrach zaczyna kuleć silniczek.
Następnie zamieniasz moduły miejscami i robisz tą sama próbę........jeśli kuleje inny cylinderek to masz winowajców :-|
http://moto.allegro.pl/it...y_4d090535.html
tu masz jeden z modułów przykręcony od góry a od dołu jest drugi :->

NAPRAWA NIE JEST aż tak DROGA :-/
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2009-06-19, 22:01   

kolego ja ci powiem o co chodzi. Czasem ale to nie zawsze z rana jak go odpale i rusze i przelaczy sie na gaz (przelacza sie bardzo szybko) to motor przestaje pracowac na wszystkie cylindry i zapala sie KAT. Musze go zgasic chwilke poczekac i dopiero jak sie nagrzeje to przelaczam na gaz i auto jedzie.Na cieplym silniku praktycznie problem nie wystepuje aczkolwiek wczoraj jak lecialem trasa i depnalem w pedal dosyc ostro problem sie pojawil czyli kontrolka KAT i motor zaczal kulec.Chwilka postoju i problem znikl.Mialem bmw e38 v8 i tam objawy mialem podobne lecz byla peknieta cewka,po wymianie problem znikl.Pomyslalem wiec moze tu tez cos z cewka i zaczalem to rozbierac.Cewki na oko zdrowe ale te kabelki sie wysluzyly,sa popekane i do dupy.Moze sprawdze jutro wieczorem czy iskry skacza a jak nie to musze z tymi modulami pokombinowac jak mowisz. Cena nieduza ale przed urlopem kazdy wydatek to nieciekawa sprawa. Jeszcze chce dodac ze ostatnio po odpaleniu jak ruszylem to ledwo jechal i strzelal z rury dosyc ostro, po 100 metrach doszedl do siebie. Co o tym myslisz?
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-19, 22:51   

założyłem z góry,że twoje niedomagania są na paliwie a nie na gazie, PIERWSZA rzeczą musi być sprawny silnik na paliwie.....................a potem zajmij się instalacją gazową.
Dalej jestem zdania,że to moduły................ale to przecież samochód.
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2009-07-01, 19:25   

dzis wybralem sie w trase i zrobilem ponad 600 km auto jechalo mozna powiedziec ok z tym ze podczas wolnej jazdy np 60-80 km/h odczuwalem lekkie poszarpywania lecz nie bylo to uciazliwe natomiast po tych przejechanych 600 km auto zaczelo szarpac,zapalila sie kontrolka CAT i motor przestal pracowac na wszystkie cylindry.Zatrzymalem sie,postalem chwile i ponowny rozruch. CAT zniknal i udalo sie normalnie zrobic kolejne 200 km.Nie wiem czego sie czepic bo pewnie na komputerze nic nie wyjdzie ale wiem ze moze to byc wina cewki ktorejs,swiec,fajek lub modulow zaplonowych. Jak to posprawdzac? Moze ktos sie spotkal z czyms takim? Dodam ze kabelki od cewek sa zaizolowane i raczej nie maja przebicia (sprawdzalem czy kopie i nie kopie heh).Cewki na oko sa ok ale powykrecam wszystkie i zobacze swiece i fajki.Martwi mnie jednak ten modul zaplonowy bo to grubszy wydatek i nie wiadomo czy wymiana cos da.Gdzie sa te dwa moduly? Wiem ze jeden jest pod oslona przy zbiorniczku do spryskiwaczy a drugi?Panowie pomocy bo za tydzien lece na urlop.Dodam ze auto jest z gazem.Pali na dodyk nawet jak stoi kilka dni,po rozruchu chodzi rowno i sie nie dusi.
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2009-07-03, 10:43   

PISAŁEM już ci wczesniej jak to zdiagnozować i gdzie są więc moduł drugi jest przykręcony od spodu tam gdzie pierwszy a więc są przykręcone spodami do siebie przez blachę celem chłodzenia :!: :!:
ps
jeśli przerywasz jazdę bo świeci ci się CAT i po chwili jedziesz i jest przez chwile spoko to moduł po prostu stygnie i znów na jakiś czas działa :-| / to są moje doświadczenia pod warunkiem ,że LPG masz sprawne a diagnoza odbywa się na paliwie./
Daj znać czy dałeś sobie radę.
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2009-07-03, 11:42   

ok kolego dziekuje bardzo jutro sie za to zabieram z rana i dam znac. A czy gaz mialby cos z tym wspolnego? Jesli tak to co i dlaczego? Mam jeszcze jedno pytanie- wentylator dmuchawy mi raz dziala a raz nie,niewiem dlaczego ale musze jakos to sprawdzic wiec moze wiesz gdzie znajduje sie wiatrak od tej dmuchawy? W ktorym miejscu jest i czy da sie go wyjac?Pozdrawiam
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2009-07-03, 20:08   

Proszę cię bardzo , wszystko wraz z obrazkami masz tutaj ...........tylko trzeba poszukać http://www.audipages.com/...fanreplace.html
8-)
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2009-07-04, 11:13   

dzis odczytalem bledy z silnika i wyglada to tak: za niskie napiecie sterownika silnika30,czujnik temperatury silnika,blad sporadyczny na 1,2,3,4 cylindrze i dodatkowo silnik wentylatora dmuchawy. Po skasowaniu bledow pozostaje tylko czujnik temperatury silnika. Teraz pytanie co z tym napieciem sterownika? Czy cylindry 1,2,3,4 ida rzedowo czy na przemian bo jesli rzedowo to cos z jakiegos powodu rozpina mi jedna strone silnika.Czy ten czujnik temp silnika moze miec wplyw na to wszystko? Zauwazylem ze czasem podczas trasy spada wskazowka temperatury ponizej 90. Prosze o porade co robic.Dzieki
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2009-07-09, 12:35   

jak pisałem już wcześniej ...ZAMIEŃ .....miejscami moduły i potem sprawdź które ci wywala cylindry...........jeśli te same to MODUŁY SA DOBRE.Naprawiaj droga eliminacji a nie na chybił trafił bo to zawsze częściej chybił. :-|
 
 
grusz2305 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 1
Skąd: Będzin
Wysłany: 2009-08-26, 20:09   

Mam pytanie jakie powinny być świece w A8 3.7 KAT rok95??albo jakie macie??stożki czy zwykłe z podkładką?kupiłem NGK takie jak podano w katalogu w sklepie,czyli podobno stożkowe??
 
 
giwera44 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 63
Skąd: Olszyna
Wysłany: 2009-10-14, 18:48   

witam serdeczne, podepne sie pod temat.ja takze mam problem z wypadaniem zaplonow i chce sprawdzic zewki,ale nie mam pojecia jak sie za to zabrac.jezdze na gazie i ogolnie jest ok,ale jak sie przelacza z rana na gaz to zarpie i oczywiscie kontrolka ''cat''.silnik nawet na bezynie nie pracuje rowno,wymienilem swiece na nowe i nadal to samo.jeszcze jeden problem,mysle ze zwiazany takze z wypadaniem zaplonow, w momencie gdy wcisne gaz do dechy i go pozniej puszcze to mam strzaly jak z inastalacji zwyklej,czy ktos wie cos na ten temat?
_________________
giwera44
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2009-10-14, 19:08   

kolego musisz wpiac sie w vagine i zobaczyc bledy,pozniej wejsc w bloki wartosci a konkretnie w spalanie na poszczegulnych cylindrach i zobaczyc gdzie sa braki w spalaniu,nastepnie pozamieniac cewki z cylindrow gdzie sa braki spalania z cylindrami ktore sa ok i przeprowadzic zabieg jeszcze raz- gdy braki spalania sie powtorza na tych samych cylindrach to znaczy ze cewki prawdopodobie sa do d.. a ewentualnie jeszcze pozamieniac moduly zeby je wykluczyc.Nic innego kolego pod warunkiem ze auto nie chodzi tez na benzynie bo jesli chodzi na benzynie a na gazie nie zabardzo to inna historia.Jesli chcesz to zadzwon do mnie na 721 336 045 to pomoge
 
 
giwera44 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 63
Skąd: Olszyna
Wysłany: 2009-10-15, 10:15   

czesc, dzieki za rady,postaram sie zrobic wszystkowedlug wskazowek ale mam pytanko,posiadam program POLSKI VAG OBD II DIAGNOSTEG SOFTWARE 2.5 ,czy on wystarczy do przeprowadzenia calej operacji?
_________________
giwera44
 
 
wojti_sopot 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 152
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2009-10-15, 20:54   

Witam
Tak.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.