Autor |
Wiadomość |
Elpolako
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Roland
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 21 Gru 2014 Posty: 13 Skąd: Francja
|
Wysłany: 2015-03-30, 11:08 [D3 ALL
] Jakie nowe laczki na 20 cali
|
|
|
Witam zgromadzonych,
Mam aktualnie 4 opony 255/35/R20, muszę niestety (albo stety) kupić nowe laczki ponieważ dwie są już zmęczone. Fajnie mieć felgi dwudziestki, ładnie wyglądają, opony wyglądają na bardzo szerokie tylko troszkę odbierają komfortu, ale i tak nie jest tak źle pomimo tak dużych kol, wiec zostanę przy minimum 255.
Zastanawiam się czy zostać przy szerokości 255, czy być może istnieje jakaś alternatywa na przykład 295/30/20, szukam przyczepności i jakości kapcia. Wiem ze na koleinach może nosić ale mieszkam poza granicami polski i mam ogólnie równe drogi (Francja)
Jeszcze jedna sprawa, zmieniać od razu 4 opony na nowe czy mogę zmienić tylko dwie, te które są zmęczone?
Ciekawostka Czy jeśli dam nowe szersze na tył to zmieni się prowadzenie? czy będzie lepiej czy gorzej, może zaburzy prace całego systemu? wydaje mi się ze powinny mieć taka sama szerokość przy quattro.
Jaka markę wybrać? cena jest ważna ale zależy mi na jakości wiec wolałbym dodać trochę grosza aby było bezpieczniej.
To będzie pierwsza zmiana opon przy tej bestii wiec proszę was o wasze opinie które są bogatsze |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-30, 11:14
|
|
|
Przy quattro liczy sie obwód koła. Więc żonglować szerokościa możesz byle by fizycznie oba koła miały tę samą średnice.
295 to juz trochę hardcore,Francja nie Polska ale idealnie gładka i bez kolein to nie jest nawet autostrada do nieba |
|
|
|
|
|
|
|
Bartek87
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 174 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-03-30, 12:24
|
|
|
Lepiej nie kombinuj kup np 265/35/20 - ori rozmiar s8. Jak masz podmęczone opoony to wymień wszystkie 4. Quatrro nie lubi sporych róźnic w bieżniku |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-03-30, 12:47
|
|
|
Ja kupiłem do siebie 255 i szczezre jak patrze z tyłu na auto to delikatnie wolałbym szersze 275-295 będzie wyglądać bosko
A słowa kolegi wyżej potwierdzam w 100% i tak mi tez w ASO powiedzieli. Obwód powinien być taki sam a szerokość nie ma większego znaczenia. Podali przy tym jakieś tolerancje między osiami i pomiędzy kołami na osi ale lepiej mieć takie same |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2015-03-30, 13:04
|
|
|
Ja używam dwa komplety 275/35/20 wygląda świetnie polecam. |
|
|
|
|
olimpus104
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 267 Skąd: Bognor Regis UK
|
Wysłany: 2015-03-30, 14:45
|
|
|
275/35/20 + dystans+lekka gleba = zaj...sty wygląd i dobre prowadzenie. Michelin primacy sport-tak właśnie jeżdżę |
_________________ Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-03-30, 14:53
|
|
|
Na 9j max 275/35 aby to miało wygląd. |
_________________
|
|
|
|
|
Elpolako
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Roland
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 21 Gru 2014 Posty: 13 Skąd: Francja
|
Wysłany: 2015-03-30, 16:11
|
|
|
Zastanawiam się czy na 20 calach będzie duza różnica pod względem przyczepności na suchym i mokrym miedzy 255 , 265 a 275.
Czym szersza na suchym tym lepsza tak?
Na mokrym im szersza tym więcej wody potrafi odprowadzić ale tym bardziej wrażliwa na aquaplaning? |
|
|
|
|
|
|
|
Heveliusz
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 03 Lis 2014 Posty: 19 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2015-03-31, 22:44
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Na 9j max 275/35 aby to miało wygląd. |
Na 9J to max 245. Reszta to już wygląda jak koza.
Ale zależy jaki kto styl lubi. Może od tyłu wygląda szeroko, ale z boku jakby ktoś baletnicy sukienkę zakasał |
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2015-04-01, 05:31
|
|
|
Heveliusz napisał/a: | Na 9J to max 245 |
Na 9J 20 " oryginalny rozmiar to 265 lub 275 |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-04-01, 15:18
|
|
|
Heveliusz napisał/a: | Ale zależy jaki kto styl lubi. Może od tyłu wygląda szeroko, ale z boku jakby ktoś baletnicy sukienkę zakasał |
Ale za to guma ochroni rant przed krawężnikiem W dobrej cenie miałem kpl opon więc nie wybrzydzałem bo nówki to kosmos |
_________________
|
|
|
|
|
Risto
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 48 Dołączył: 12 Kwi 2014 Posty: 20 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2015-04-01, 23:37
|
|
|
Heveliusz napisał/a: | Na 9J to max 245. Reszta to już wygląda jak koza.
Ale zależy jaki kto styl lubi. Może od tyłu wygląda szeroko, ale z boku jakby ktoś baletnicy sukienkę zakasał |
Nie zgodzę się. W D4 auto fabrycznie wyjeżdża na feldze 9Jx20 na oponie 265/40 . Nie ma absolutnie milimetra naciągu. |
|
|
|
|
|
|
|
Heveliusz
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 03 Lis 2014 Posty: 19 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2015-04-02, 20:21
|
|
|
Z rantami fakt, ale trzeba po prostu uważać. Nie ważne ile podaje rozmiarówka. Fabryczne rozmiary to zawsze balon, bo tak bezpieczniej i bardziej komfortowo (wg producenta).
NA 9J 265 to już bez naciągu, a on poprawia wygląd nadając autu szerokiego wyglądu.
Ja przeszedłem na 245 na 10J (takie się opony trafiły) i pomimo naciągu jest bardziej i to podkreślam, znacznie bardziej komfortowo niż na 245/45/18 runflat.
A auto wygląda, jak powinno
Ale jak mówiłem, kto co lubi. Niemieckie auto, stara niemiecka szkoła czyli gleba i naciąg, to jest to, dla mnie Reszta w tych autach broni się sama... |
|
|
|
|
Risto
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 48 Dołączył: 12 Kwi 2014 Posty: 20 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2015-04-02, 23:24
|
|
|
Heveliusz napisał/a: | Ja przeszedłem na 245 na 10J (takie się opony trafiły) i pomimo naciągu jest bardziej i to podkreślam, znacznie bardziej komfortowo niż na 245/45/18 runflat.
A auto wygląda, jak powinno |
A czy jest szansa na jakieś foto?
Pytanie dlatego że mam na oku felgi mbdesign kv1 , ale fajnie wyglądają tylko deep coccave , a żeby minęły zacisk przedniego koła to zaproponowali 10,5 i musiałbym dac im oponę 265 które mam. Opony oczywiście wieczne nie są , ale własnie założone nówki pirelli p zero więc szkoda byłoby stracić tyle kasy. |
|
|
|
|
|
|
|
|