Autor |
Wiadomość |
teeree
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 42 Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 72 Skąd: trzebnica
|
Wysłany: 2015-03-30, 19:59 [S8 D2 01
] Klapy nawiewu na podszybiu
|
|
|
Witam,
kiedy klapy od nawiewu w komorze silnika (patrz zdjęcie) powinny się zamknąć?
naciskałem wszystko i nic, cały czas są otwarte,
mam podejrzenie ze coś jest nie tak,
będę wdzięczny za odpowiedzi
naw.jpg
|
|
Plik ściągnięto 9110 raz(y) 209,75 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2015-03-30, 20:06
|
|
|
Myślę że jak włączysz obieg zamknięty powietrza, to powinny się zamknąć. |
|
|
|
|
|
|
|
teeree
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 42 Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 72 Skąd: trzebnica
|
Wysłany: 2015-03-30, 20:08
|
|
|
Gabriel napisał/a: | Myślę że jak włączysz obieg zamknięty powietrza, to powinny się zamknąć. |
właśnie też tak myślałem, i nic, ani drgnie |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2015-03-30, 20:23
|
|
|
a to silniczek mógł zaniemóc albo ośka na której owe klapy są osadzone |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
teeree
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 42 Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 72 Skąd: trzebnica
|
Wysłany: 2015-03-30, 20:52
|
|
|
jest błąd
1274
silnik sterujący klapy przepływu powietrza
V71
zablokowany lub brak napięcia,
Jakieś sugestie co do naprawy?
wymiana na sprawny używany czy reanimacja starego?
Ktoś już to naprawiał ,wymieniał?
jak się do tego dobrać, co porozkręcać? |
|
|
|
|
teeree
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 42 Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 72 Skąd: trzebnica
|
Wysłany: 2015-03-31, 05:59
|
|
|
Panowie
silniczek wymontowany,
demontaż:
wyciągamy osłonę podszybia strona lewa,
następnie śrubokrętem krzyżakowym odkręcamy osłonę silniczka,
do jednej ze śrub kiepski dostęp,
po ściągnięciu osłony, następnie odkręcamy kolejne dwie śruby które trzymają silniczek,
rozebrałem silniczek i podłączyłem silniczek bezpośrednio pod aku plus i minus na silniczku, i kreci w lewo i prawo,
Także mam pytanie czy popsuciu mogła ulec jakaś elektronika w silniczku?
czy może gdzies przecierają się przewody?
A mogłby mi ktoś powiedzieć na jakich pinach w kostce którą podłączam do silniczka powinien pojawić się prąd?
wtedy bym mogł wykluczyć uszkodzenie wiązki/przewodów |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2015-03-31, 08:44
|
|
|
A może dało by się jakiś miernik podłączyć, czy diodę led i poprzyciskać na klimatroniku. Powinno pokazać jakieś napięcie. Wtedy będą przewody ok.
Bo może być tak że złożysz to do kupy i będzie hasać. okaże się że było wcześniej tylko gdzieś mechanicznie przyblokowane.
Albo podłączyć ten silniczek do przewodów, ale nie montować go.
Tak sobie gdybam, bo nie wiem jak to tam wygląda. |
|
|
|
|
teeree
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 42 Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 72 Skąd: trzebnica
|
Wysłany: 2015-03-31, 08:50
|
|
|
Gabriel napisał/a: | A może dało by się jakiś miernik podłączyć, czy diodę led i poprzyciskać na klimatroniku. Powinno pokazać jakieś napięcie. Wtedy będą przewody ok.
Bo może być tak że złożysz to do kupy i będzie hasać. okaże się że było wcześniej tylko gdzieś mechanicznie przyblokowane.
Albo podłączyć ten silniczek do przewodów, ale nie montować go.
Tak sobie gdybam, bo nie wiem jak to tam wygląda. |
z wielką chęcia sprawdził bym wtyczke która wychodzi z instalacji ale nie wiem gdzie dotknąć/gdzie powinien pojawić się prąd, a niechce na czuja żeby nie rozbic zwarcia,
sam silniczek już sprawdziłem, rozebrałem go i dalem mu prad bezpośrednio na plus/minus i się kreci,
klapki chodza luźno, |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-03-31, 18:56
|
|
|
4 i 5 pin to zasilanie. Nie ma znaczenia gdzie podłączysz + a gdzie -, to tylko określa kierunek obrotu silniczka;)
|
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
teeree
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 42 Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 72 Skąd: trzebnica
|
Wysłany: 2015-03-31, 19:05
|
|
|
Dzięki,
jutro sprawdzę wtyczkę, czy na tych pinach pokazuje się prąd,
ale na 99% silniczek jest sprawny (z zasadzie żeby się upewnić dziś zamówilem drugi),
podejrzewam że to wina kabla, gdzieś przetarty, cos nie łączy, czyli będzie problem:) z lokalizacją usterki...... |
|
|
|
|
|
|
|
teeree
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 42 Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 72 Skąd: trzebnica
|
Wysłany: 2015-04-01, 09:08
|
|
|
sprawdziłem,
podłączając próbówkę z żaróweczką do wtyczki
i prąd jest ale , żarówka zapala się i gaśnie,
nie zależnie czy przycisk od obiegu wewnętrznego jest wciśnięty czy tez nie,
w dodatku, nawet jak panel od nawiewu jest wyłączony to żaróweczka również się zapala i gaśnie,
tak ma być? prąd na pinach 4,5 ma pojawiać się impulsowo?
kurcze, dziwne,
sam silniczek po bezpośrednim dodaniu prądu działa,
gdy podłączę do wtyczki to nie działa,
do piątku pewnie dojdzie paczka z drugim silniczkiem i się okaże,
chyba ze ktoś z Was potwierdzi że prąd na tych pinach ma być impulsowy czy ciągły? |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
teeree
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 42 Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 72 Skąd: trzebnica
|
Wysłany: 2015-04-06, 08:51
|
|
|
Już działa,
wymieniłem silniczek(koszt 16zl z wysylką)
i zrobiłem nastawy podstawowe (04) - kanał 001
Podobno, bez wymiany silniczka też by działało po zrobieniu nastaw podstawowych,
Podziękowania dla aktywnych |
|
|
|
|
Monika [Usunięty]
|
|
|
|
|
|
|
|
|