Autor |
Wiadomość |
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2015-04-07, 08:54 [D3 ALL
] Śruba górnych wahaczy jaki numer gdzie kupic...?
|
|
|
Panowie słynna śruba ta która się ukręca przy wymianie górnych wahaczy ...
Jaki numer....?
Gdzie kupić....?
Jaka cena..... ? |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2015-04-07, 09:26
|
|
|
W każdym sklepie ze śrubami i zapłacisz 15zl za kg utwardzane porządne śruby 😉 ja juz zużyłem takich śrub bardzo dużo bo idą takie w a4 a6 a8 passatach itd i nigdy problemu nie było 😉 |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2015-04-07, 10:36
|
|
|
Ta, która podał drago, to numer 16, do każdego wahacza po jednej,
tylko mi ETKA podaje jej numer z końcówką 01, choć wymiary się zgadzają.
Jest jeszcze ta przy zwrotnicy, długa, nr 10 na schemacie, M10x105, nr N10576801 |
Ostatnio zmieniony przez Dworek 2015-04-08, 12:17, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-04-07, 11:17
|
|
|
Lukas134 napisał/a: | W każdym sklepie ze śrubami i zapłacisz 15zl za kg utwardzane porządne śruby 😉 ja juz zużyłem takich śrub bardzo dużo bo idą takie w a4 a6 a8 passatach itd i nigdy problemu nie było 😉 |
tez tak robię ale pamiętaj ze oryginalnie są tam nakrętki samo kontrujące sie czy jakoś tak zapobiegają samoistnemu odkręcaniu się . twardość śruby 10.8 takie ładowałem w c5 |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-04-07, 20:28
|
|
|
Śruby i nakrętki najlepiej dać nowe - wydatek niewielki, ale przy następnej wymianie mniej szarpania nerwów. Na kilka dni przed odkręceniem śrub polecam spryskiwać je (i nacięcia w obudowie łożyska koła) na zmianę penetratorem, jakimś smarem (np. WD-40) i ewentualnie naftą. Taki zabieg przez kilka dni spowoduje, że smarowidło przejdzie po śrubie i gwincie i nie będą potrzebne żadne siłowe metody. U mnie wszystkie trzy śruby odkręciły się kluczami, bez użycia palników, przecinaków itp. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2015-04-07, 20:28
|
|
|
Panowie super dzieki za zainteresowanie i pomoc śrubę i nakretkę kupilem w aso cena niecałe 13 pln |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2015-04-07, 21:02
|
|
|
dracus6662, tylko jak będziesz zakładał u siebie nasmaruj na grubo smarem jakimś grafitowym najlepiej bo go woda nie wypłukuje 😉 taki jak do przegubów w każdym sklepie motoryzacyjnym za 4zl kupisz saszetkę 😉
pebo, No ja zawsze nowe daje teraz po roku prawie robiłem gumę na przegubie od razu wyjąłem śrubę wyczyściłem na szczotce drucianej grubo smaru i znowu rok spokoju 😉 |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2015-04-07, 21:14
|
|
|
Dzięki ważna uwaga również bo kiedyś przyjdzie rozpinać to znowu rwanie chociaż słyszałem że sruba robi się w banana to zerwac się moze ale resztę latwiej wyciągnąć będzie |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2015-04-08, 00:07
|
|
|
pebo napisał/a: | ...Na kilka dni przed odkręceniem śrub polecam spryskiwać je (i nacięcia w obudowie łożyska koła) na zmianę penetratorem, jakimś smarem (np. WD-40) i ewentualnie naftą. Taki zabieg przez kilka dni spowoduje, że smarowidło przejdzie po śrubie i gwincie i nie będą potrzebne żadne siłowe metody. U mnie wszystkie trzy śruby odkręciły się kluczami, bez użycia palników, przecinaków itp. |
To niestety nie zawsze pomaga, w D2 FL i D3 (dużo młodsze od D2) zwrotnice już alu, ale w pre-FL żeliwne najlepiej traktować palnikiem, szybsze to i bezpieczniejsze niż wiercenie. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2015-04-08, 06:08
|
|
|
dice111, wyciągałem juz tych śrub może ze 100 sztuk jak nie więcej i nigdy w życiu ani nie wierciłem, ani nie grzałem palnikiem i nigdy nic ze zwrotnica sie nie stało 😄 tylko dobry młotek i umiejętnie wiedzieć gdzie i w co stuknąć 😉 z aluminiowymi gorzej, ale do tego mam ściągacz, sporo zabawy, ale idzie a w żeliwnych tylko młotek i jakiś odrdzewiacza 😉 |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-04-08, 08:41
|
|
|
Przy mocno zapieczonej śrubie w ALU zwrotnicy można delikatnie podgrzać palnikiem, powtarzam delikatnie (max160st C) i kręcenie śrubą. Wcześniej zalecane jest lanie rivoltą, naftą, i terosonem, nie mniej jednak dopiero u mnie pomogło delikatne podgrzanie. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2015-04-08, 11:11
|
|
|
krzychu22.p1i, u mnie zabawa ściągaczem i bez grzania poszło, akurat miałem tylko tulejki do wymiany i nie chciałem całych wahaczy wymieniać więc ściągacz i ogień ruszanie w tą i z powrotem po 1cm ze 20 razy |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
|