Autor |
Wiadomość |
dawid_oskar
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: -
Zasilanie: ON
Imię: Dawid
Jeżdzę: d3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 101 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-04-30, 07:24 [D3 05 4.0TDI
] Trzęsie kierownicą przy hamowaniu
|
|
|
Krótko opiszę Pacjenta
D3 4.0 TDi na pneumatyce. Myślałem ,że zmiana kół z zimowych na letnie pomoże, wyważone koła, wyczyszczone miesca mocowania felgi.
Przy hamowaniu z większej prędkości jest to wyczuwalne jako bicie na kierownicę (czasem mocniej przyhamuję to na budę się przenosi)
Przy skręcie tak z 15 stopni kierą na oko oczywiście te 15... lekko drży - w sensie przy jeździe po takim łuku, po większym już nie.
Hamowanie na prostej daje takie objawy.
Jakieś pomysły ? Szukać błędów ? |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
dawid_oskar
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: -
Zasilanie: ON
Imię: Dawid
Jeżdzę: d3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 101 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-04-30, 07:39
|
|
|
Kolego uszkodzone - tzn ? Jak to sprawdzić, bo ok. rok temu wymieniałem tarcze..
Czy jak chwyciłem koło przednie i nim ruszam i słyszę delikatne pukanie to .. ???? |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-04-30, 08:25
|
|
|
Wiadomo, że tarcza tarczy nie równa... Dwukrotne różnice w cenach nie są całkiem z sufitu. A hartowanie tarczy w trakcie jazdy nie jest dobre dla żadnej, tylko niektóre to przetrwają
Możesz tarcze wrzucić na jakąś sztywną ośkę i sprawdzić czujnikiem bicia na obrotach.
Łożyska w A8, jak już kiedyś było pisane, nie muszą dawac znać o swoim uszkodzeniu nawet po ich wybiciu bo są dwutorowe. Może je być słychać czasem, czasem nie. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-05-01, 09:53
|
|
|
Sprawdz tuleje na bananach, one jak juz sa zmeczonie a nie koniecznie wybite\, moga powodowac takie drgania. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
Bartek87
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 174 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-05-01, 14:48
|
|
|
zacznij od sprawdzenia tarcz. U mnie na tarczy odcisnął się klocek hamulcowy i mocno biło przy hamowania tak od 100km/h |
|
|
|
|
Peter-s8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: piotr
Jeżdzę: S8
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: mazowiecki
|
Wysłany: 2015-05-01, 17:20
|
|
|
Też bym sprawdził tarcze potem zawieszenie pozdrawiam |
_________________ "Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
dawid_oskar
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: -
Zasilanie: ON
Imię: Dawid
Jeżdzę: d3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 101 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-05-02, 19:46
|
|
|
tomi5 napisał/a: | Sprawdz tuleje na bananach, one jak juz sa zmeczonie a nie koniecznie wybite\, moga powodowac takie drgania. |
Macie może schemat gdzie szukać tych tuleji ????? |
|
|
|
|
|
|
|
dawid_oskar
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: -
Zasilanie: ON
Imię: Dawid
Jeżdzę: d3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 101 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-05-02, 19:50
|
|
|
drago_o napisał/a: | Stawiam na tarcze ale w wielowachaczu D3 wpływ mogą mieć też wyrobione gumy zawieszenia.
Po tym jak dopisałeś pukanie to jeszcze dodaje do listy podejrzanych łożysko |
drago_o --- o które gumy Ci dokładnie chodzi ? Można schemat jakiś ?
Tarcze mam 3 komplety, bicie max 0,10mm ... znajomy Mechanik powiedział,że to żadne bicie..
Z tymi łożyskami ,to źle powiedziałem , bo to przy ruszaniu kierownicą ,jak się trzyma za koło ,jak auto stoi w powietrzu ,to tak puka ,ale podobno to akurat normalne na przekładni kierowniczej.... |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-05-03, 07:26
|
|
|
gumy najczesciej na gornych wachaczach z przodu sie wybijaja i sie ich nie wymienia tylko cale wachacze gorne
Łozyska 50% tak nie sprawdzisz. Moze wcale nie miec luzu a bedzie trzeszczec, szumiec lub stukac. I to moze raz na jakis czas a czasami cisza.
Jezeli pomiar tarcz zeobiony byl ik to jest male bicie. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
|