Autor |
Wiadomość |
Pawex7x
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2015 Posty: 34 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-06-07, 09:38 [D3 02 4.2MPI/LPG
] Wymiana Zatartej sprezarki
|
|
|
Witam
Zatarła mi się sprężarka zamierzam sam wymienić i wyczyścić układ i mam kilka pytań
1 kupię używany kompresor zaleje nowym olejem i czy mogę dojechać 40km żeby nabić gazu nie zatrze się bez gazu???
2 Gdzie kupić osuszacz 4e0820189G tylko serwis ??? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-07, 13:06
|
|
|
No ale musisz dokładnie oczyścic z opiłków cały układ. Spręzarka w D2 jak sprawna nie zaskoczy bez czynnika. |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-07, 15:09
|
|
|
aro51 napisał/a: | No ale to d3. | Sorry zasugerowałem sie rocznikiem
W D3 jak chodzi ona cały czas to ryzykowne jest jechanie bez czynnika. Nie ma smarowania a sie kreci to ja szlag trafi... |
|
|
|
|
|
|
|
Pawex7x
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2015 Posty: 34 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-06-07, 17:07
|
|
|
chyba najlepiej kupie krótszy pasek i założę bez sprężarki będzie pewniej |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-07, 17:30
|
|
|
Jesli tak możesz to było by idealnie |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2015-06-07, 21:29
|
|
|
Kolego odkrec ta srobke ktora jest na kole pasowym(chyba na klucz 10) i wyciag ta czarna obudowe ze srodka wtedy kolo pasowe sie kreci ale nie napedza sprezarki.Dojedziesz na miejsce wkladasz ja spowrotem i przykrecasz.Wszystko w tym temacie |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
Pawex7x
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2015 Posty: 34 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-06-08, 08:04
|
|
|
Dziękuje kolego za pomoc. Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-06-10, 10:39
|
|
|
Tylko uklad musi byc bardzo dobrze wyczyszczony, sa specjalne plyny do tego, plus nowy skraplacz, osuszacz i dysza rozprezna |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-06-30, 19:32
|
|
|
Ktoś wymieniał olej w sprężarce klimy w D3? Pytam o typ DENSO 7SEU16C - gdzie jest otwór zalewowy do oleju, bo w tym typie nie ma go na dole sprężarki. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-06-30, 20:17
|
|
|
Przy napełnianiu klimy można zalać olej . |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-06-30, 20:28
|
|
|
Marcinie, właśnie chcę to zrobić. Sprężarka będzie wyjęta bo układ jest opróżniony i chciałbym wymienić w niej olej (PAG 46). W większości sprężarek Denso jest na dole sprężarki śruba (czasem pomalowana na czerwono) i przez tę śrubę uzupełnia się olej. W moim typie są śruby tylko na górze. Z tego co wiem, to prócz obiegu z czynnikiem chłodniczym jest jeszcze obieg z olejem, wchodzi tam 200 cm sześć. oleju (180 ml), ponieważ jest to typ 805 F. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-06-30, 20:43
|
|
|
Trochę mnie zaskoczyłeś ,pierwszy raz słyszę o takim podziale oleju w sprężarce klimy. |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-06-30, 20:49
|
|
|
Zerknij np. na stronę Denso.. Wychodzi mi na to, że to ta śruba na górze, ale jest też tam taka z zaworkiem więc jedna z dwóch. Olej chciałbym wymienić, bo ta sprężarka trochę poleżała i nie wiadomo kto ją obracał - być może oleju nie ma wcale. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-06-30, 22:56
|
|
|
Z tego co zauważyłem na zdjęciach ,olej jest wylewany z wysokiej i niskiej strony,więc według mnie każda nowa sprężarka potrzebuje od 150 do 200 ml oleju .Zatem wystarczy nalać do nowo montowanej sprężarki przez niską stronę wymaganą ilość oleju i powinno być wszystko ok.Olej w układach klimatyzacji porusza się razem z freonem .Jestem na 1000% pewny że tak ta operacja powinna wyglądać a jak warsztat który Ci to robi myśli inaczej to nich zmieni fach |
|
|
|
|
|