Autor |
Wiadomość |
shultz
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 19 Lip 2014 Posty: 49 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-06-10, 12:46 [D2 97 4.2PB/LPG
] absurdy klimy
|
|
|
znowu zaczął się sezon jeżdżenia z klimą i kolejny raz wrócił u mnie temat spalania na klimie.
do tej pory przy spokojnej jeździe w trasie spalał 13-14 cyklonu. przy włączonej klimie i takim samym stylu jazdy wzrasta do 18-19. jadę z wyłączoną - znowu 13-14. co za paranoja?! ma ktoś jakiś pomysł? głupia klima daje taki opór, ze spalanie aż tak wzrasta??? |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|
|
|
shultz
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 19 Lip 2014 Posty: 49 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-06-10, 12:56
|
|
|
nie wiem jak to sprawdzić, nic mi tam nie rzęzi ani nie chrypi, a klima chłodzi jak zamrażarka:/ |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-06-10, 13:09
|
|
|
a kiedy olej w sprezarce wymieniales? Podjedz gdzies niech zerkna jak wyglada (to sie robi przy sprawdzaniu czynnika itd.) Jak jest na czarno to trzeba koniecznie zmienic i zobaczyc jak to dalej bedzie wygladac. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
shultz
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 19 Lip 2014 Posty: 49 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-06-10, 13:57
|
|
|
sprawdzę ale nie sądzę, żeby olej aż taki efekt dawał:/ |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-06-10, 20:14
|
|
|
shultz, coś tam ewidentnie masz skopane, u mnie praktycznie nie ma różnicy w spalaniu. Pokręć kołem klimy bez paska, powinno się (z małym oporem) łatwo kręcić ...jak idzie ciężko to na bank kompresor a jak lekko to przyczyna gdzieś po stronie sterowania.
Masz LPG, więc wypadało by sprawdzić jak zachowuje się instalacja z wyłączoną i włączoną klimatyzacją. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Bartul
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 69 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-06-10, 20:47
|
|
|
Witam
Kolego podepnij pod kompa i sprawdź obciążenie silnika z włączoną klimatyzacją i bez bodajże grupa 1 pozycja 2. |
|
|
|
|
shultz
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 19 Lip 2014 Posty: 49 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-06-10, 22:35
|
|
|
wielkie dzięki za wskazówki Panowie Szlachta, jutro i w piątek będę walczył z tematem, bo muszę przyznać, ze wyjątkowo uciążliwe cholerstwo:/
jeśli znajdę przyczynę podzielę się dla potomności
a jeśli coś jeszcze komuś wpadnie do głowy - dawajcie śmiało |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-14, 09:04
|
|
|
Spalanie na klimie ma prawo sie rożnić jezeli jedziemy w upale na LO to klima pracuje ostro ale sam szczerze nie pamiętam by spalanie w A8 rozniło sie więcej niż litr a zwykle wychodziło mi cos ok pol litra więcej z klimą. Kiedyś to mierzyłem. klime mam właczona tylko gdy potrzebuje. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-06-14, 10:37
|
|
|
Ja nie odczuwam różnicy w spalaniu, jeżdżę cały czas na AUTO ...temperatura ustawiona na 21 stopni. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-06-14, 12:55
|
|
|
Ja na LO + LO i spalanie z 18 poszło na 25 ale muszę przyznać że auta nie gaszę jeśli zatrzymuje się gdzieś na chwilkę po bułki. Żona się chłodzi i 25 osiągnięte. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
shultz
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 19 Lip 2014 Posty: 49 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-06-16, 13:02
|
|
|
dobra, jak zwykle kiedy nie wiadomo o co chodzi to chodzi o ten łącznik między kierą a pedałami.
podłączyłem kompa i jeśli chodzi o obciążenie to z 21 wskoczyło na 26%, czyli w zasadzie znikome.
ostatnio jednak, tak jakiś tydzień przed napisaniem posta po ostrym starcie, kiedy nie poczekałem na przełączenie się na gaz zaświecił się kat + esp. zgasiłem, odczekałem, wszystko zgasło i pojechałem dalej.
na kompie wyszło ze cała lewa strona była w awaryjnym....
błędy skasowane, w niedzielę krótki odcinek rzeszów kraków (tempomat 160) na jurę w skały i z powrotem taka sama trasa - średnia 16,2....
o matko jaki cymbał ze mnie... a jeszcze wszystko zbiegło się z wymianą membrany w parowniku i zadyma gotowa:/
tak czy inaczej dzięki za chęć pomocy i pozdrawiam! |
|
|
|
|
|