Autor |
Wiadomość |
Domowy
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 81 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-06-16, 00:02 [S8 D2 02 LPG
] prawidłowa wartość MAF'a
|
|
|
czy ktoś mógłby podać zmierzone wartości dla MAFa w audi s8 d2 FL 360 KM.
Staram się zweryfikować czy MAF podaje prawidłowe wartości.
Zrobiłem logi z grupy 002:
http://vaglog.pl/log_221448.html
najwyższe wartości to:
RPM MAF
6960 251.33
6560 245.69
6960 245.89
1. pierwsze dziwna rzecz, dla RPM 6560 i 6960 ta sama wartość g/s.
2. ogólnie na stronie ross-techa podany jest przelicznik dla MAFa równy 80% mocy w koniach.
czyli dla S8 D2 FL:
360 HP *0,8 -> 288 g/s
pytanie tylko czy to ma być wartość dokładna czy mniej więcej?
Bo u mnie jednak do 288g/s trochę brakuje.
Natomiast licząc w drugą stronę:
245 / 0,8 -> 306 HP
251 / 0,8 -> 314 HP
czyli także trochę brakuje.
Dlatego czy ktoś może wykonać logi lub ma zmierzone wartości MAFa dla w/w auta? |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
Domowy
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 81 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-06-16, 08:25
|
|
|
szczelność sprawdzałem, jest OK.
filtr nowy Boscha.
wcześniej był filtr K&N, więc mógł zanieczyścić MAFa.
Dlatego chciałem sprawdzić wartości z mojej przepływki. Czy są OK. |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2015-06-16, 08:30
|
|
|
Gdyby przepływomierz był tańszy to sugerowałbym zakup nowego ale w tym wypadku widać ze troche mu brakuje do pełnej mocy . Zlogouj może jeszcze prace nastawników wałków . |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
|
|
|
Domowy
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 81 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-06-16, 08:40
|
|
|
a prawidłowa wartość powinna być 288g/s ?
ile może być +/- żeby nadal uznać, że MAF jest OK? |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
Domowy
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 81 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-06-16, 08:57
|
|
|
Jest OK. nie widzę żadnych problemów przy przyśpieszaniu.
sprawdzam MAF'a bo mam wysokie korekty długoterminowe i info o ubogiej mieszance.
Większość rzeczy już wyeliminowałem i został albo MAF albo nieszczelność gdzieś w wydechu przed sondami. |
|
|
|
|
teeree
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 42 Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 72 Skąd: trzebnica
|
Wysłany: 2015-06-16, 10:49
|
|
|
u mnie na starym przepływomierzu było 130g/s
po założeniu nowego 289g/s |
|
|
|
|
|
|
|
Domowy
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 81 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-06-16, 13:23
|
|
|
zatem u mnie jest za mało.
spróbuję przeczyścić MAFa raz jeszcze isopropylem. Miejmy nadzieję że pomoże. |
|
|
|
|
Domowy
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 81 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-06-25, 11:28
|
|
|
czyszczenie niestety nie pomogło. wartości nadal takie same. Brak jakichkolwiek dziwnych objawów przy przyśpieszaniu. Jedynie na wolnych silnik drga dość mocno.
logi z kanału 002 zrobione po wymianie kolektora dolotowego (poprzedni uszkodzili gazownicy)
1drv.ms/1SFy2UD
znacznik czasowy
od 104-113 - bieg 2
od 113-121 - bieg 3
dziwne, że pomimo zwiększania obrotów wartość MAF praktycznie podobna.
1.Czy może być tak, że MAF podaje złe wartości tylko dla większych przepływów?
2. Jakie macie wartości przepływki dla wolnych obrotów? (u mnie około 6g/s)
3. Czy ktoś mógłby wrzucić loga z grupy 002 dla biegu 2 i 3. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-06-25, 17:09
|
|
|
TPS sprawdzałeś ?
Weź pod uwagę że tyle powietrza przepłynie przez przepływke na ile otworzy się przepustnica. U Ciebie chyba już jest elektronicznie sterowana. Czasami się wydaje że masz nogę w podłodze i że przepustnice otwarte są na maxa a w rzeczywistości może być inaczej. Lub może też być jakiś luz na nich i nie pracują prawidłowo. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Domowy
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 81 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-06-25, 21:27
|
|
|
robiłem ostatnio procedurę TBA. bez zmian.
edit:
tak u mnie jest już DBW (drive by wire) |
|
|
|
|
|
|
|
|