Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB/LPG ] Skrzynia ślizga  
Autor Wiadomość
j3drek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 154
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-07-05, 13:23   [D2 99 4.2PB/LPG ] Skrzynia ślizga

Witam, mam takie pytanie. Skrzynia 5HP24. Podczas jazdy na 5biegu kiedy próbuję normalnie przyśpieszyć tak żeby skrzynia nie zbiła biegu na niższy, występuje coś takiego że obroty podnoszą się o około 500 i wtedy auto zaczyna przyśpieszać. Na niższych biegach jest podobnie. Czy to normalny objaw? Jeśli po przełączeniu na Tipa nie ma takiego uślizgu. Nie wygląda to na ślizganie skrzyni, to tak jakby skrzynia zbiła bieg na niższy, ale dalej zostaje na tym samym biegu. Jakiś półbieg czy coś?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-07-05, 14:06   

Jest to prawidłowe zachowanie sprzęgła wyposażonego w blokadę Lock-up. Inaczej mówiąc Auto porusza się po prostej drodze na 3, 4 czy 5-tym biegu, nagle napotyka wzniesienie lub wymusisz na nim potrzebę przyspieszenia. W ten czas Lock-up rozłącza się. Jest to odczuwalne właśnie takim podniesieniem obrotów. Jeśli natomiast wzniesienie będzie na tyle strome lub długie lub wymuszenie przyspieszenia na aucie duże wtedy skrzynia stwierdzi że na rozłączonym Lock-upie nie poradzi sobie i redukuje w dół.
Zapinanie Lock-up jest od trzeciego biegu w górę czyli na 3,4,5 biegu.
Pierwszy i drugi ma uślizg cały czas.
Możesz to sprawdzić też jadąc spokojnie na D, po załączeniu 3 biegu wyczujesz że zapina go na 2x. Pierwszy raz jest z uślizgiem i następnie zapina się blokada Lock-up ( wyczuwalny delikatny spadek obrotów )
Lock up jest funkcją skrzyni i powoduje jej całe wyłączenie z pracy i w efekcie przekazanie momentu obrotowego bezpośrednio (na sztywno) z wału korbowego na wał pędny.
Moment jego uruchomienia widać wyraźnie w trakcie powolnego rozpędzania auta, kiedy włącza się bieg trzeci, chwile po tym wskazówka obrotomierza lekko opada o 100-200 obr bez widocznej zmiany na liczniku prędkości. Bardzo pożyteczna funkcja: sprawność skrzyni wynosi ok 75% - lock up eliminuje częściowo tę przypadłość.
Jeśli nie będziesz miał objawów że podczas normalnej jazdy sprzęgło się nie zapnie na sztywno i obroty będą falować w górę i w dół to nie masz się czym martwić.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
j3drek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 154
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-07-05, 14:32   

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź ;) wszystko się zgadza tak jak napisałeś.
pozdrawiam
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-07-05, 22:40   

ernesto napisał/a:
Zapinanie Lock-up jest od trzeciego biegu w górę czyli na 3,4,5 biegu.
Pierwszy i drugi ma uślizg cały czas.
W FL też i 2-gi bieg ma Lockup ;) ...i w FL nie ma poślizgu skrzyni, jak nie daje rady to redukuje.
j3drek, masz FL czy preFL ?
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-06, 09:45   

danishow napisał/a:
W FL też i 2-gi bieg ma Lockup ;) ...i w FL nie ma poślizgu skrzyni, jak nie daje rady to redukuje.


Ciekawe bo tego nie zauwazyłem jeżdząc. Szybciej 5hp redukuje to fakt...
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-07-06, 19:22   

Nawet bym rzekł z mojego odczucia, że na jedynce też zapina Lock-Up. Mam 5HP19, może 5HP24 inaczej pracują ale nie sądzę ...trochę czasu jeździłem S6, a tam też siedzi 5HP24 i pracowała tak jak moja.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-06, 19:44   

Nie pamiętam juz ale ktoryś z majstrów od ASB mi kiedyś mówił że 4hp ma lockup na 3i4 a 5hp na 3,4,5 :]
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-07-06, 19:48   

To albo kiepscy majstry byli, albo moja skrzynia jakaś z kosmosu <hihi>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-06, 19:54   

Wiesz smigałem wieloma liftami i nie odczułem tego zapinania-to by powodowało szybsze zuzycie sie sprzegła. No ale łba se nie dam uciąć. Trza by popatrzeć w specyfikacje techniczne :)
 
 
SteFUN 
Użytkownik



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 5
Skąd: Skarżysko Kamienna
Wysłany: 2015-11-08, 12:37   falowanie

Witam mam podobny problem mianowicie podczas jazdy ze stałą prędkością najlepiej wyczuwalne w przedziale 60-90km/h na najwyższym biegu mam coś w rodzaju falowania obrotów jakby skrzynia chciała zrzucić bieg a tego nie robi, tak jakbym wciskał i puszczał sprzęgło czy ktoś może mi pomóc w tym problemie? <bezradny>
_________________

 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-11-08, 13:10   

A silnik i lpg jest OK? Jeśli tak to wymiana oleju w ASB, kiedy była i jaki kolor/ zapach.
Przeważnie konwerter nie trzyma i się dzieje co się dzieje.
_________________
 
 
SteFUN 
Użytkownik



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 5
Skąd: Skarżysko Kamienna
Wysłany: 2015-11-11, 20:15   .

Silnikowo OK a olej z filtrem wymieniałem bo myślałem że on jest powodem
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.