Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 3.3TDI ] Przegrzewanie  
Autor Wiadomość
SamackA8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 383
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-08-16, 11:19   [D2 00 3.3TDI ] Przegrzewanie

Witam, mam problem z przegrzewaniem się ósemki. Otóż niekiedy jest tak, że jeżdżę cały dzień i trzymie twardo 90*C, a niekiedy ósema ma taki dzień, że co chwilę temperatura leci ponad 90, chłodzi do 90 i znowu skacze ponad 90 i tak w kółko. Wczoraj właśnie temperatura poszła za wysoko, jadę normalnie, temperatura na zewnątrz nie była wysoka, słońce nie grzało, patrzę na licznik a tam temperatura ponad 100*, ale szybko ją schłodziło do 90. Nie wiem już co robić, czujnik temp wymieniony, termostat tak samo nówka z ASO, sprawdzane na laptopie i nawet gdy na liczniku pokazuje ponad 90* to na VCDS tak samo. Może się coś stać jak będą takie skoki temperatury ponad 90*, nie wydmucha uszczelki pod głowicą? Nie wiem czy nią jeździć i co robić, wszystko odpowietrzone ale i tak skacze ta temperatura.
_________________
I love my A8, A6 and S3 :)
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-08-16, 13:38   

pompa wody?
Jak sie zgrzeje to zobacz czy małym wezykiem leci płyn w zbiorniczku, albo daj na maksa ogrzewanie w kabinie.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
SamackA8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 383
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-08-16, 15:11   

Sprawdzałem z tym ogrzewaniem na maksa i gdy dam po zagrzaniu klimatronik na HI to leci ciepłe powietrze. Płyn chłodniczy w normie, nie ubywa, nie rośnie, najgorsze jest to, że według mnie jak się coś zepsuje to zepsuje i tyle, a tutaj raz się przegrzewa, raz trzyma 90* i już nie wiem, a nie chcę nic narobić przez to.
_________________
I love my A8, A6 and S3 :)
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-08-16, 15:43   

Profilaktycznie podmień czujnik temperatury wody - na OE oczywiście .
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
SamackA8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 383
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-08-16, 16:13   

Miałem 3 czujniki, wszystkie oryginały z ASO i wszystkie pokazują tak samo.
_________________
I love my A8, A6 and S3 :)
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
czaszkin77 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 151
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 2015-08-16, 18:51   

A co z napędem wentylatora z tego co pamiętam jest napędzany z pompy wspomagania
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-08-16, 20:21   

No własnie, tylko 3,3TDi ma napedzane smigło olejem z pompy wspomagania - moze tu jest problem?
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
SamackA8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 383
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-08-16, 20:40   

Z tego co widzę i słyszę to wentylator działa normalnie, a gdy rośnie temp to włącza się tak jakby 2 bieg, schładza i włącza z powrotem tak jakby 1 bieg więc chyba jest ok.
_________________
I love my A8, A6 and S3 :)
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-16, 20:52   

A może wentylator klimy siada...U mnie grzał się na włączonej klimie, bez klimy było ok. Wentylator chodził...jakby chciał a nie mógł. Po wymianie <okok>
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
SamackA8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 383
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-08-16, 21:34   

Hmm no nie wiem, te wentylatory się jakoś sprawdza? U mnie wydaje się, że chodzą normalnie i wszystko jest ok z nimi, no ale... Już nie wiem co robić, bardzo dziwna sprawa. Dodam, że mam to już dość długi okres czasu, myślałem, że ten typ tak ma, bo duży silnik itp., ale pytałem innych posiadaczy 3.3 i powiedzieli, że u nich twardo 90*
_________________
I love my A8, A6 and S3 :)
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
VIGO 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Norbert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44
Dołączył: 15 Paź 2014
Posty: 11
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2015-08-16, 22:33   

Słuchaj kolego właśnie od wczoraj przerabiam to u mnie. Od kilku dni miałem te same objawy co ty. Dziś już wiem. To na 100% mały wentylator ten elektryczny. Mi już padł całkowicie. U Ciebie prawdopodobnie pada powoli. Raz działa a raz nie. Dobrze, że mam zapasowy to jutro wkładam i będzie oki. Objawy identyczne co u mnie. Acha Panowie i Panie sprawdzajcie też prześwit chłodnic. U mnie są jakieś malutkie paproki w tych szczelinkach a to też wpływa na chłodzenie. Jak rozbiorę jutro przedni pas to karcherem umyję chłodnice bo mają na prawdę dużo syfu. Skoncentruj się na tym went. Podłącz Vaga jak masz nawet taki za 50zł i włącz opcję testuj wentylator. U mnie już w ogóle nie kręci. Jeszcze ok. 4 dni temu kręcił jak szalony a dziś już bida. Zatarł się albo spalił - to pewne na 100%
_________________
Rób w życiu to na co masz ochotę a żyć będziesz szczęśliwie ...
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-17, 06:29   

SamackA8, pojeździć trochę bez włączonej sprężarki klimatyzacji i zobaczysz, czy dalej będzie się grzal...
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
VIGO 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Norbert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44
Dołączył: 15 Paź 2014
Posty: 11
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2015-08-19, 20:20   

Wczoraj wymieniłem wentylator klimy. Wszystko ok. Już się nie przegrzewa. Można cisnąć.
_________________
Rób w życiu to na co masz ochotę a żyć będziesz szczęśliwie ...
 
 
SamackA8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 383
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-08-28, 19:58   

Pojeździłem z wyłączoną sprężarką klimy i dalej leci ponad 90, VIGO, i jak, w ogóle się nie przegrzewa? Ani trochę ponad 90*?
_________________
I love my A8, A6 and S3 :)
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
VIGO 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Norbert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44
Dołączył: 15 Paź 2014
Posty: 11
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2015-08-30, 22:15   

Wymieniłem i teraz jest idealnie <chura> Nic ponad 90 ani rusz. Nawet jak jest 90 i mocno go pogonie i podjadę pod dom to nawet na wyłączonym silniku jeszcze jakiś czas wentylatorek sobie chodzi. Tak właśnie pamiętam było przed usterką a jak się uszkodził to się przegrzewał i nie włączał w ogóle. Ten mały musi się włączać. Zwłaszcza jak masz 90.

ps. acha no i przy okazji to wyczyściłem kompresorem chłodnice z syfu bo pozatykane te dziurki były.
_________________
Rób w życiu to na co masz ochotę a żyć będziesz szczęśliwie ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.