Autor |
Wiadomość |
tobi
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-09-10, 07:22 [D3 09 4.2TDI
] Wymiana sterownika turbiny
|
|
|
Witam.
Co jakiś czas pojawia mi się komunikat w sterowniku silnika na temat sterownika turbiny. (Dokładnie: Sterownik turbiny 2 niezrozumiały sygnał)
Moje pytania.
- Turbina nr.2 to ta od strony kierowcy?
- Da się dostać do tego sterownika bez wyciągania silnika?
Jak patrzyłem w elsawin w instrukcjach napraw (wymontowane turbiny) to oni każą co prawda wyjąć pół samochodu ale o wyjęciu samego silnika nic nie piszą. Trzeba "tylko" opuścić silnik wraz ze skrzynią. Ja samej turbiny nie chciałbym wyciągać więc może temat jest trochę prostszy.
Przynajmniej tak sobie to tłumaczę... |
_________________ A8 D3 3.0TDi - było |
|
|
|
|
|
|
|
miszcz22
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4000
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: stach
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 33 Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 16 Skąd: chrzanów
|
Wysłany: 2015-09-10, 09:53
|
|
|
Witaj kolego, nie wiem jak w 4,2 ale w 4,0 da sie to zrobic bez wyciagania silnika, troche ciasno ale opanujesz to.
Czy masz jakies objawy:: spadek mocy, kopcenie?
sproboj zrobic logi dynamiczne |
|
|
|
|
|
|
|
tobi
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-09-12, 10:18
|
|
|
Jedyne objawy to miganie kontrolki świec żarowych zaraz po uruchomieniu silnika. Czasami pomiga dłużej czasami krócej. Żadnych innych objawów.
Logi dynamiczne to grupa 11 kanały 21,34,35?
Jakoś trzeba specjalnie jechać czy wystarczy zlogowanie kilkukilometrowej miejskiej jazdy? |
_________________ A8 D3 3.0TDi - było |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-09-13, 13:49
|
|
|
tobi, niem wiem czy sam sterownik turbiny występuje jak osobna część zamienna. Najczęściej jest tak, że trzeba kupić w komplecie z turbiną ...jeżeli dostaniesz osobno to potrzeby jest specjalny tester VAS do zaadoptowania sterownika. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
miszcz22
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4000
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: stach
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 33 Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 16 Skąd: chrzanów
|
Wysłany: 2015-09-13, 19:52
|
|
|
nastawniki sa osobno da sie kupic, wlasnie problem jest z adaptacja, nie wiem czy da sie to opanowac vcds? procedure opisalem w moim temacie, ale jeszcze nie probowalem wiec sie nie wypowiem, a VAS'a co prawda mam ale nie umiem opanowac programu - glowica wykrywana przez komputer, program smiga, ale program nie widzi polaczenia z samochodem |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-09-13, 20:23
|
|
|
VCDS-em nie zrobisz. Dwa razy już zmieniałem ten sterownik w 3,0L TDI, za każdym razem potrzebny był tester VAS (tylko do tych celów), który podpinasz bezpośrednio do sterownika turbiny. Jak zmieniasz komplet razem z turbiną to nie musisz nic ustawiać/adaptować. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
tobi
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-09-13, 20:53
|
|
|
Te sterowniki się regeneruje. Tam się wyciera jakiś trybik czy coś takiego. Jest sporo firm które to niby regenerują bo sterownik Garetta sieci w kilku innych markach samochodów. Podpytam ich jaka jest procedura regeneracji i co dalej się z tym robi jak już to naprawią.
Widziałem nawet gdzieś na aukcji taki zestaw naprawczy jak do klap kolektorów. Tu w skład wchodzi trybik i coś jeszcze.
PS. Ja w 3.0TDi wymieniałem turbinę i procedurę jej adaptacji miałem w VCP. |
_________________ A8 D3 3.0TDi - było |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-09-13, 21:40
|
|
|
tobi napisał/a: | Ja w 3.0TDi wymieniałem turbinę i procedurę jej adaptacji miałem w VCP. | Tak owszem, jak wymieniasz z turbiną to nawet vcds-em zrobisz adaptację ale jak wymieniasz sam sterownik turbiny to już tak kolorowo nie jest. Ale jak to mówią "Polak potrafi", więc na pewno ci co zajmują się regeneracją bez problemu to zaadaptują |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
miszcz22
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4000
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: stach
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 33 Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 16 Skąd: chrzanów
|
Wysłany: 2015-09-13, 21:46
|
|
|
Co masz na mysli mowiac ze podpinales sie VAS'em bezposrednio do sterownika turbiny? mozesz to opisac?
DODANO:
Wlasnie wrocilem z garazu z ciekawosci probowalem przeprowadzic adaptacje VCDS'em, wchodzimy w grupe 31 - engine other -> basic setting -> blok 33-> wciskam hamulec i on off next i obroty wzrastaja na 1400 migaja swiece zarowe i slychac jak turba zmieniaja geometrie, bledow brak wszystko chula ale nadal kopci u mnie. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-09-13, 22:44
|
|
|
miszcz22 napisał/a: | Co masz na mysli mowiac ze podpinales sie VAS'em bezposrednio do sterownika turbiny? mozesz to opisac? | Co tu opisywać, jest specjalnie stworzone do tego celu urządzenie, szukaj pod hasłem: VAS 6395. Bez niego nie dopasujesz sterownika do turbiny!
To co Ty robiłeś VCDS-em (te podnoszenie odr. na 1400) to dopasowanie sterownika turbiny do sterownika silnika |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
miszcz22
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4000
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: stach
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 33 Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 16 Skąd: chrzanów
|
Wysłany: 2015-09-14, 08:14
|
|
|
o dokladnie, dopasowywalem turbine do silnika, dzieki za odpowiedz, |
|
|
|
|
tobi
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-09-22, 20:27
|
|
|
Popytałem tych co te sterowniki regenerują i nikt z kim rozmawiałem nie mówił o żadnej adaptacji. Wszyscy twierdzili że wykręcam sterownik wymieniam środek, potem wkręcam go w to samo miejsce i tyle.
Więc wykręciłem te dwa sterowniki. Udało się to zrobić bez opuszczania silnika. Z prawej strony jest bajecznie prosto. Z lewej trzeba wyjąć chłodnicę powietrza.
Na noweturbo.pl zamówiłem dwa zestawy naprawcze (silnik i ślimak), wymieniłem, złożyłem, zamontowałem i na razie błędów brak. Cóż. Pozostaje tylko czekać bo usterka nie pojawiała się za każdym razem. |
_________________ A8 D3 3.0TDi - było |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-09-22, 23:12
|
|
|
tobi napisał/a: | nikt z kim rozmawiałem nie mówił o żadnej adaptacji. Wszyscy twierdzili że wykręcam sterownik wymieniam środek, potem wkręcam go w to samo miejsce i tyle | No tak, przecież nie wymieniasz elektroniki tylko mechanikę. Ja wymieniałem kompletne sterowniki to procedura inna |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
miszcz22
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4000
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: stach
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 33 Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 16 Skąd: chrzanów
|
Wysłany: 2015-10-28, 17:47
|
|
|
Super pomysł z tymi zestawami! Jaki koszt tego? |
|
|
|
|
|
|
|
tobi
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-29, 22:32
|
|
|
Po 200 PLN za stronę. (Silniczek i ślimak) |
_________________ A8 D3 3.0TDi - było |
|
|
|
|
|