Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 3.7PB/LPG ] Wypadanie zapłonu, brak zaplonu cylinde  
Autor Wiadomość
Demosxxxful 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 42
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 2015-09-11, 15:48   [D2 95 3.7PB/LPG ] Wypadanie zapłonu, brak zaplonu cylinde

Witam serdecznie. Wiem że tematów było już podobnych wiele, lecz nie znalazłem rozwiązania dla siebie :( Dałem auto do mechanika na zmianę uszczelek pokryw zaworów i uszczelniaczy na wałkach z tyłu. Mechanik wszystko zrobił, a tu po złożenie problem auto od pala, lecz telepie i ma błędy: Wypadanie zapłonu, Brak zapłonu cylinder 3 i 4. Cewki podmieniane z 3 na 1 i z 4 na 2 i Nic dalej to samo. Kupione nowe świece NGK i dalej to samo, przemieniłem moduły zapłonu i to samo więc wykluczam je od razu. Co go może boleć ? Dodam że mruga kontrolka CAT. Przed wymianą wszystko było ok. :( Jeszcze jak daje gazu to powyżej 3 tys. obrotów błędy znikają i pali na wszystkie gdy zejdzie niżej od razu świeci się CAT i błędy wracają :(
 
 
Demosxxxful 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 42
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 2015-09-11, 19:56   

Czy możliwe jest że akurat moduł 1 odpowiada za 3 cylinder a moduł 2 za 4 i podmianka dla tego nic nie zmienia?
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2015-09-11, 20:20   

tak właśnie jest, jeden modół odpowiada za 1,4,6,7 cylinder ( wtyczka czrna)
a drógi za 2,3,5,8 cylinder (wtyczka brązowa)
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Demosxxxful 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 42
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 2015-09-11, 20:30   

Już znalazłem w okolicy faceta który sprzedaje używki bosch za 100zł. Jutro pojadę i kupie jedną i sprawdzę. Czy wina uszkodzonych modułów może leżeć po stronie warsztatu czy to tylko dziwny zbieg okoliczności? bądź poszło przez wymianę świec?
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2015-09-11, 20:57   

ale co może pójść nie tak przy wymianie świec////??
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Demosxxxful 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 42
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 2015-09-11, 21:44   

Właśnie nie wiem. Gdy dawałem auto wszystko było sprawne. I nie wiem czy obwiniać za usterkę warsztat z ich niepoczytalności czy przyjąć że i tak by padło i pokryć koszty. Dziwi mnie tylko że padły 3 i 4 równocześnie.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-09-12, 07:18   

Może mechanik podczas wymiany coś uszkodził, nadłamał przewód, sprawdź też elektrykę od tych cewek.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Demosxxxful 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 42
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 2015-09-12, 11:07   

Więc tak kupiłem używkę HITACHI wsadzam i dalej to samo jak bym nie przekładał :( cewki przemieniałem gdzie indziej i też nic więc jedyna opcja to że nadłamali gdzieś kabel. Jak byłem u nich widziałem że jak mieli rozebraną pokrywę zaworów to cewki były powciskane w szparę pomiędzy obudową filtra powietrza, a głowicą. Tyle że mechanik w tym momencie każe mi pokryć koszty sprawdzenia i ewentualnej wymiany przewodów :( I wprowadził mnie też w błąd podjechałem dziś z swoim komputerem i błędy to dokładnie takie:

16684 P0300 Wykryto przerwę zapłonu – jakikolwiek cylinder B
16687 P0303 Cylinder #3 – wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie
16688 P0304 Cylinder #4 – wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie

czy coś to mówi komuś?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-09-12, 15:52   

Demosxxxful napisał/a:
Jak byłem u nich widziałem że jak mieli rozebraną pokrywę zaworów to cewki były powciskane w szparę pomiędzy obudową filtra powietrza, a głowicą. Tyle że mechanik w tym momencie każe mi pokryć koszty sprawdzenia i ewentualnej wymiany przewodów :( I wprowadził mnie też w błąd podjechałem dziś z swoim komputerem i błędy to dokładnie takie:


Druciarstwo. Nie mógł ich po prostu odpiąć. Przecież mają wtyczki. Na Twoim miejscu bym zmienił mechanika.
Nie dość że spartolił to jeszcze każe Ci płacić za poprawianie po sobie ?
Sprawdzi że był uszkodzony przewód, naprawi a Tobie powie że wymienił kompa za 500 zł.

U mnie by to było nie dopuszczalne, skoro spier...m robotę lub uszkodziłem coś to muszę to poprawić. Auto ma wyjechać w takim stanie w jakim przyjechało.

Ewidentnie to jest zaniedbanie mechanika.
Uszkodził coś podczas wcześniejszej naprawy.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Demosxxxful 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 42
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 2015-09-15, 18:26   

Dzięki wielkie za zainteresowanie :) Dziś pojechałem do mechanika mówił auto zrobione możesz jechać... najpierw powiedziałem jazda próbna. Jadę i znowu cat mruga. Po długiej rozmowie z mechanikiem powiedział że mam go zabrać bo nie zna się na benzynie bo robi głównie diesle i zwróci mi koszt naprawy u innego mechanika :) Nowy mechanik już dzwonił do mnie z pocieszeniem że kompresja jest, iskra jest, napięcia na modułach i wtryskach też, będzie zabierał się teraz za sprawdzanie wtrysków :)

Dziwna sprawa z tym. Boje się że zassało im trochę silikonu, lub syfu przez kolektor ssący bo nie mieli nawet szmatek wsadzone w gniazda jak przy tym grzebali ;/
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-09-16, 15:03   

Demosxxxful napisał/a:
Jadę i znowu cat mruga. Po długiej rozmowie z mechanikiem powiedział że mam go zabrać bo nie zna się na benzynie bo robi głównie diesle i zwróci mi koszt naprawy /


To po co się brał za robotę. Ehhhh. Nie wiem, nie znam się, nie ruszam, nie robię tego. Krótko i na temat. A nie nabrać roboty a po problem bo coś zje...ł

Mam nadzieję, że człowiek okaże się uczciwy i zwróci kasę którą poniesiesz u innego mechanika.
Daj znać jak sprawa się ma.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Demosxxxful 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 42
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 2015-09-21, 10:39   

Po długiej diagnozie drugiego mechanika okazuje się że prawdopodobnie do wymiana uszczelki pod głowicą. Mówi że jest przedmuch z 3 do 4 cylindra i to jest przyczyną. Powiedział że dziś do 13 dorwie jeszcze lepszy zegar i potwierdzi. Wcześniej sprawdzał z tylko jedną wykręconą świecą :( Czy orientujecie się czy żeby ściągnąć głowice trzeba z niej wykręcać wałki? Czy wystarczy wykręcić szpilki, kolektor ssący, wydechowy, zrzucić pasek i do góry?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-09-21, 15:02   

Demosxxxful napisał/a:
Mówi że jest przedmuch z 3 do 4 cylindra i to jest przyczyną.

Przykra sprawa :(
Mam nadzieje że sięnie potwierdzi, bo pracy jest dużo i może okazać się bardzo kosztownie.

Demosxxxful napisał/a:

Czy orientujecie się czy żeby ściągnąć głowice trzeba z niej wykręcać wałki?

Nie trzeba

Demosxxxful napisał/a:

Czy wystarczy wykręcić szpilki, kolektor ssący, wydechowy, zrzucić pasek i do góry?


Rozpinasz rozrząd, spuszczasz płyn układu chłodzenia, zdejmujesz listwę wtryskową, kolektor ssący, układ wydechowy, pokrywę zaworów i zrzucasz łeb.

Zawsze nowe śruby, pamiętaj potem.
Są specyficznej konstrukcji i za każdym razem muszą być nowe.

Uwaga:
Jeśli okazuje się,że faktycznie jest problem z uszczelką to pod żadnym pozorem nie jeździj tym samochodem, nie odpalaj silnika.
Bo zrobisz dziurę w bloku.
Ja kupiłem auto z taką niespodzianką, auto było zrobione na sztukę:
Trochę info masz w tym temacie: http://www.a8team.pl/d2-9...row-vt10571.htm
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Demosxxxful 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 42
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 2015-09-24, 14:57   

Dzięki za odp. Jak się okazuje uszczelka cała. Prawdopodobnie przestawiony rozrząd :( zmierzyłem na wszystkich cylindrach i cylindy 1,2,3,4 mają 8,5 bar za to 5,6,7,8 mają 11 bar. jadę dziś z autem na warsztat do kolegi z forum który ma warsztat :) Więc mam nadzieję że nie poszło po zaworach i wszytko będzie jeszcze cacy :) tylko jak mechanik mógł to zrobić :( skoro przed wszystko było ok :(
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-09-24, 15:11   

Uciekła mu jedna głowica. Jak zdejmujesz pasek bez blokad to głowica 5,6,7,8 ucieka. Jeśli sobie nie poznaczył to sp....ł sprawę.
Ale prosto to zweryfikować. Ustawiasz dół na znak i ściągasz dekle. Jeśli znaki na kołach są nie na przeciw siebie to znaczy że jest źle ustawiony.
Daj znać co wyszło.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.