Autor |
Wiadomość |
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-01, 16:00 [D2 00 4.2PB/LPG
] Stuki...Maglownica?
|
|
|
Od kilku dni dręczą mnie dziwne stuki w audi Otóż występują tylko przy skręconej kierownicy i to bez różnicy, czy auto stoi, czy jedzie. Kręce kierą na postoju i z 2 razy sobie stuknie-bardziej strzela, to samo podczas energicznego skręcania podczas jazdy. Niestety przy energiczniejszym starcie na wprost też jest puk, puk, a już podczas płynnej jazdy na wprost tego nie ma, można jeźdźić po totalnych wertepach i nic nie puka Słychać to głównie w kołach-zdecydowanie bardziej w lewym i czasami jakby pod nogami kierowcy.
Cholera wie Pół roku temu kompletny zawias wymieniany z łącznikami, drążkami i końcówkami i znowu coś napindala
Pany może ktoś miał podobnie i coś zasugeruje
pozdro |
_________________ 4.2 ASG 299 km katalizatory.
Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8
-------------
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-10-01, 19:08
|
|
|
Mario miałem podobnie w kilku autach w jednym okazało się, że jest pęknięta sprężyna a w drugim rozleciało się łożysko w kolumnie resorującej.
Sprawdź zawias wzrokowo i łyżeczkami.
Sprężyny obadaj na dole w miejscu gdzie się opierają o talerzyk. Tu lubią pękać.
Najlepiej jak byś poprosił kogoś by bawił się kierownicą a ty stał obok pojazdu i nasłuchiwał, starał się wymacać górne końcówki wahaczy na początek.
Daj znać czy coś dało radę.
P.S w ósemce miałem taki przypadek dwa razy skręcałem w lewo i podczas przejeżdżania przez koleinę wjeżdżając na warsztat był taki dźwięk.
Ale to było przed wymianą zawiasu. Najbardziej dotkliwe były wtedy górne. Po wymianie górnych przeszło.
Sprawdź te górne na początek. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-02, 17:51
|
|
|
ernesto napisał/a: | Mario miałem podobnie w kilku autach w jednym okazało się, że jest pęknięta sprężyna a w drugim rozleciało się łożysko w kolumnie resorującej.
|
Dzięki Erni za wskazówkę, najprawdopodobniej masz rację Byłem dziś na stacji diagnostycznej przetrzepać zawieszenie i tam wszystko ok, brak luzów. Majster przejechał się po placu i zasugerował, że to może być łożysko amortyzatora Chcąc mieć pewność podjechałem jeszcze do warsztatu. Przyłożył rękę do kielicha i kazał kręcić kierownicą. Diagnoza-100% łożysko amora, oby...
Teraz pytanie, czy te łożyska to jakiś standard dla A8, czy to się dobiera pod dany rodzaj amortyzatora? U mnie siedzą krótkie, żółte bilsteiny o symbolu BIL BE5-6678
Dla Ernesta oczywiście gwiazdka |
_________________ 4.2 ASG 299 km katalizatory.
Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8
-------------
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2015-10-02, 19:43
|
|
|
ale 8 nie ma łożyska amora, tu u nas amortyzator nie obraca sie tylko stoi w miejscu, tam są tylko gumy i wszystko skręcone jest przez amor, tak wię napewno nie to, przerabiałem to, |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-10-02, 19:49
|
|
|
Jak wyżej, ta poduszka kosztuje jakoś 35zł (może ciut więcej?) lemfordera. Sam to wymieniałem bo miało delikatne pęknięcie ale stuków od magla nie naprawiło |
_________________
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2015-10-02, 19:51
|
|
|
to podobnie jak u mnie |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-02, 19:59
|
|
|
pb41ns, a wywalona poduszka nie mogłaby dawać tych strzałów ?
krzychu22.p1i, sugerujesz, że to mimo wszystko od magla?trochę dziwne, bo stuki występują w momencie jakby przestawiania położenia koła, magiel stukałby chyba też podczas jazdy na wprost, a tu cisza
DODANO:
Szczerze to ja skłaniałem się ku maglownicy, bo i tak servo nie działa, ale ta dzisiejsza teoria majstrów trochę namieszała |
_________________ 4.2 ASG 299 km katalizatory.
Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8
-------------
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2015-10-02, 20:11
|
|
|
raczej nie, musiało by wogóle gumy nie być a to jes nie możliwe, sprawdż jeszcze dokręcenie śróbek na wachaczach, może któraś ominięta została-miałem też i taki przypadek, poprostu przeoczyłem i po miesiącu zaczęło stukać
DODANO:
a majster w tym przypadku nie ma pojęcia co mówi <jezyk> |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2015-10-02, 20:24
|
|
|
odgłos też może sie przenosić, musisz wszystko oblukać, a sprawdż jeszcze czy przypadkiem gumki na wachaczach są całe, może woda sie dostała i zrobił sie ambaras z końcówką wachacza |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-02, 20:31
|
|
|
pb41ns napisał/a: | odgłos też może sie przenosić, musisz wszystko oblukać, a sprawdż jeszcze czy przypadkiem gumki na wachaczach są całe, może woda sie dostała i zrobił sie ambaras z końcówką wachacza |
To wszystko było dziś sprawdzane i nie ma się do czego przyczepić dość mocne strzelanie i gdyby były to wachacze to od razu rzuciłoby się to w oczy. W poprzednim samochodzie miałem podobnie i okazało się, że sprężyna była pęknięta. Tutaj są całe sam już nie wiem czego się czepnąć... |
_________________ 4.2 ASG 299 km katalizatory.
Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8
-------------
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2015-10-02, 20:38
|
|
|
jeśli chodzi o amor czy sprężyne to stoją one w miejscu, koło sie obraca ale bez amora i sprężyny tak wię c to nie to, szukaj tam gdzie występuje ruch przy kręceniu kierownicą |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2015-10-02, 21:24
|
|
|
oblukać trzeba wszystko, ale te poduchy to nie będą, tam guma wchodzi w taki jakby kielich i wszystko przykręcone jest na sztywno do karoserii, jeśli chodzi o trzaski to pewno występują przy skręcaniu kołami, a jak już prędzej pisałem amor ani sprężyna nie obraca sie z kołem |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|