Autor |
Wiadomość |
KwaHu_1
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 13 Skąd: Susz
|
Wysłany: 2015-10-02, 11:16 [D2 98 2.8PB/LPG
] Awaria silnika!
|
|
|
Panowie tak się smutno wydarzyło w moim życiu ze cudowna A8czka powiedziała pas...
Kupiłem ją bardzo nie dawno i juz wiem ze mogłem troszkę odczekać i dozbierać ale nie to jest problemem i trzeba się skupić teraz na tym co dalej.
Wypadła mi panewka i delikatnie mówiąc się poskładała...
Cudów nie ma przejechałem około 700m z tak klekoczącym korbowodem bo byłem tuż pod domem... zdjąłem misy i samo wykorbienie ma ryski a korbowód chyba nie za bardzo jest uszkodzony bo po przyłożeniu nowej panewki wszystko wygląda dobrze.
Jakie opcje naprawy wchodzą w gre? Jakie kroki Wy byście podjęli?
Opcja zrób po taniości i sprzedaj auto odpada.
"nowy" silnik może tez okazać się wtopą a sam remont jest też ryzykowny... szlif wału osłabi go i narazi na pęknięcie...
Troszkę poszukałem i nie znalazłem tematu jeżeli go powieliłem proszę podajcie link... |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-10-02, 19:09
|
|
|
Mariusz ma rację i go popieram
Oczywiście wymiana silnika. Takiego stanu się nie naprawia. Możesz ale pochłonie to wartość tej ósemki. Wierz mi bo miałem troszkę podobną sytuację.
Szukaj motoru, w miarę młodego, z gwarancją rozruchową a jeszcze lepiej jak byś miał możliwość go sprawdzić przed wyjęciem. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-10-02, 20:37
|
|
|
2.8 tego dość sporo jest raczej |
|
|
|
|
|
|
|
KwaHu_1
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 13 Skąd: Susz
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-10-02, 21:50
|
|
|
szukaj który nie pracował na lpg i raczej nie u nas w kraju
i bardziej z a6 ośki |
|
|
|
|
|
|
|
TMEA
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A6 C4
Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 48 Skąd: Okolice Kielc
|
Wysłany: 2015-10-20, 07:55
|
|
|
Powiem tak. Naprawiamy właśnie VW z uwalonym silnikiem i wnioski mam takie: jeśli zostawiasz samochód na lata to go napraw porządnie bo skąd wiesz że jak kupisz silnik to czy nie wsadzisz w naprawę tyle samo? Sam silnik to tak na prawdę kot w worku bo nawet jak go na palecie odpalą to nie pracuje pod obciążeniem i nie wiesz jak będzie pracował w samochodzie ale jak masz go trzymać chwilę to wsadź inny silnik. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-10-20, 20:09
|
|
|
kolego remont naprawa jest wykonana na zamiennych podzespołach
które są jakie są i to nie są już materiały takie jakie były na pierwszy montaż to raz
Drugie to to że trup zawsze będzie trupem |
|
|
|
|
|
|
|
TMEA
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A6 C4
Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 48 Skąd: Okolice Kielc
|
Wysłany: 2015-10-21, 09:34
|
|
|
Pepi owszem nie są już takie same ale możesz kupić części np INA a możesz kupić jakiegoś chinola jak zrobisz porządnie to spokojnie pojeździsz a jak założysz chinola to silnik się może prosić o remont po roku trup będzie trupem...hmm zależy ile w niego włożysz ja kupiłem prawie trupa i wsadziłem 3x tyle ile za niego dałem i teraz jeździ i żyje |
|
|
|
|
king666 [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-21, 15:14
|
|
|
Wyjmij swój silnik i kupuj drugi , szukaj gościa co ma go w aucie i da radę pojeździć .Swój kompletny silnik zostaw w rozliczeniu żeby nie rozbierać do "golasa" nowego ." W sumie zapłacisz za goły słupek plus coś za blok i głowice . Może uda się wyrwać za 1300-1600zł czyli nie ma tragedii. |
|
|
|
|
|
|
|
KwaHu_1
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 13 Skąd: Susz
|
Wysłany: 2015-10-22, 10:38
|
|
|
Udało mi się wykopać ciekawą ofertę 2.8 ack z A6tki z rzekomym przebiegiem 170tyś byłem przejechałem się autem i kupiłem owy silniczek z gwarancją 30dni. Jak się nic nie wydarzy to jutro odbiorę auto i się okaże co i jak.
Panowie jestem wdzięczny za wszystkie rady |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-10-22, 11:53
|
|
|
jedyna dobra droga |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-10-22, 13:10
|
|
|
Ja tam akurat mam inne zdanie na ten temat pepi. Jak chcesz samochodem pojeździj remontuj swoje. Będziesz wiedział co masz i zapomnisz o problemie (o ile remont zrobisz poprawnie i świadomie a nie na pale) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2015-10-22, 13:18
|
|
|
No i bardzo dobrze. Toć silniki nie wysypuja co tydzień. A z remontem to też różnie bywa. A mógłbyś powiedzieć jak cenowo wyszło tj mechanik, części i silnik? |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-10-22, 20:51
|
|
|
Ja tam żyję z takich remontów i napraw .
I jak by ktoś był by świadomy pewnych spraw że pewnych rzeczy nie uda się zregenerować naprawić lub ich naprawa jest problematyczna niektóre podzespoły słabej jakości
wały potrafią być utwardzone tylko powierzchniowo
Jeszcze jest jedno jak robimy szlif to są dwa wymiary pasowania zazwyczaj wybierają górne granice dlaczego bo ciasne spasowanie może się zatrzeć przy nie odpowiednim dotarciu . |
|
|
|
|
|