|
Autor |
Wiadomość |
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2015-10-02, 20:29 [D3 03 4.2MPI
] Problem z kompresorem czy amortyzatorami?
|
|
|
Witam serdecznie,
Zwracam się z prośbą bo mam kolejny problem, tym razem z pneumatyką, mianowicie,jeśli auto postoi kilka dni to po odpaleniu pojawia się zielona kontrolka zawieszenia, informująca że zawieszenie jest na samym dole, po chwili gaśnie, innym razem zostawiam auto na samej górze, i na drugi dzień po przekręceniu zapłonu nie gaśnie pomarańczowa kontrolka zawieszenia i po odpaleniu również, dopiero ponowne zgaszenie i odpalenie auta skutkuje zgaśnięciem kontrolki,czasami pomarańczowa lubi się zapalić podczas jazdy i muszę wtedy auto wyłączyć i włączyć.
Auto mam 3 miesiące i mam wrażenie że na początku tak często jak teraz nie było słychać przekaźnika który załącza kompresor, teraz czasami co kilka minut go słychać. Po sugestiach podłączyłem wczoraj chiński tester NT500 który tłumaczy kody błędów na PL ale chyba nie dokładnie i oto co wyszło, nie wiem do końca jak dokładnie diagnozować ale to co wydawało mi się istotne opisuję ....
Jest jeden błąd 01487- kontrola działania układu-sporadycznie 008-niezrozumiały sygnał\
Blok 005 czyli - wysokość pomiędzy środkiem piasty a nadkolem dla poszczególnych kół podana w mm w trybie komfort trzy koła czyli przedni lewy i prawy oraz lewy tylny około 123mm(przedni lewy 126mm) jednakże PRAWY TYŁ zaledwie 110mm DLACZEGO taka różnica??
blok 004 odchyłki od poziomu wyjściowego dla poszczególnych kół podane w mm:
przedni lewy -1.6 do -3.6 wartości się zmieniały mniej więcej w takim zakresie
przedni prawy -1.6 do 2.4 również wartości nie były stałe
tylny lewy -0.6 do 0.4 wartości się zmieniały ale bardzo powoli
tylny prawy praktycznie prawie cały czas 0.4
i teraz chyba bardzo ważne parametry z bloku 006
na początku po kilku minutach
temp. sprężarki 36stopni
ciśnienie mimo że zawieszenie nie pracowało to wartości zmieniały się od nawet poniżej 1 do około 4 barów, w momencie kiedy np. wybrałem podniesienie zawieszenia to wartość wzrastała do niecałych 9 barów.
Po kilkukrotnym podnoszeniu do minimum i podnoszeniu na maxa w górę temperatura wzrosła do 85stopni aż przestałem się bawić bo chyba taka wysoka temperatura nie jest wskazana.
Podniosłem dziś nawieszenie na maxa w górę i sprawdzę jutro czy coś opadnie, ale czy to raczej kompresor czy raczej amortyzator będzie do wymiany...??? Z góry dzięki każdemu za zainteresowanie i pomoc.
Jeżeli może to być któryś z miechów to jak zdiagnozować który to?? |
|
|
|
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2015-10-04, 22:46
|
|
|
Podniosłem auto na samą górę i zostawiłem na weekend, zaznaczyłem sobie miejsca pomiaru i miarą zmierzyłem odległość opony od nadkola, dziś zerknąłem czy nie opadł i okazało się że po odpaleniu od razu usłyszałem kompresor który podniósł auto, czyli opadło:(
Przód zarówno lewa jak i prawa strona opadła o zaledwie 3mm obydwa koła stały na identycznej wysokości,jednakże z tyłem było trochę gorzej koło lewe opadło o 16mm na dół a koło prawe o 14mm przy czym różnica w wysokości jednego i drugiego koła to aż prawie 15mm:( dlaczego tak się dzieje, że lewe koło jest pompowane bardziej a prawe mniej, to samo można było zaobserwować na testerze diagnostycznym który w bloku 005 pokazywał jak na zdjęciu:
Wyraźnie wartość tylnego prawego koła odróżnia się od reszty
Dlaczego tak się dzieje?Prosiłbym o pomoc.... |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-10-04, 23:30
|
|
|
Po pierwsze, nie żebym się czepiał.... przeczytaj na spokojnie to co napisałeś i popraw wszystkie błędy bo niestety ale opisujesz chaotycznie i błędnie opisujesz czynności i swoje obserwacje...
np. podnosisz na minimum albo koło lewe jest wyżej od lewego....
no albo ja za dużo wypiłem albo nie da się tego przeczytać z pełnym zrozumieniem problemu
paweldzwo napisał/a: | Podniosłem auto na samą górę i zostawiłem na weekend,zaznaczyłem sobie miejsca pomiaru i miarą zmierzyłem odległość opony od nadkola, dziś zerknąłem czy nie opadł i okazało się że po odpaleniu od razu usłyszałem kompresor który podniósł auto, czyli opadło:( |
Przepraszam.... albo nie zrozumiałem albo bzdury piszesz
Jeżeli zmierzyłeś odległości to podaj wymiary zmierzone dla każdego koła przy pozostawianiu go na weekend (po zgaszeniu auta i zamknięciu zamka centralnego) oraz te odczytane z dnia dzisiejszego (przed otworzeniem auta i przed jego uruchomieniem).
To, że po otworzeniu auta i jego uruchomieniu włączył się kompresor nie jest jednoznaczne z tym, że jest ubytek powietrza i tym bardziej nie wskazuje na konkretną usterkę.
paweldzwo napisał/a: | Przód zarówno lewa jak i prawa strona opadła o zaledwie 3mm obydwa koła stały na identycznej wysokości,jednakże z tyłem było trochę gorzej koło lewe opadło o 16mm na dół a koło prawe o 14mm przy czym różnica w wysokości jednego i drugiego koła to aż prawie 15mm:( |
Nie rozumiem.... podaj konkretne zmierzone wymiary tak jak to opisałem powyżej - inaczej pozostajemy w sferze domysłów.
paweldzwo napisał/a: | dlaczego tak się dzieje, że lewe koło jest pompowane bardziej a lewe mnie, to samo można było zaobserwować na testerze diagnostycznym który w bloku 005 pokazywał jak na zdjęciu:
[url=http://images70.foto...3cm.jpg]Obrazek[/URL]
Wyraźnie wartość tylnego prawego koła odróżnia się od reszty |
Na jakiej podstawie twierdzisz że amortyzator jednego koła jest pompowany inaczej niż drugiego?
Jak wygląda twoje stanowisko pomiarowe? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2015-10-05, 12:14
|
|
|
Witam,
Przepraszam jeśli coś było nie zrozumiałe ale pisałem to dość późno po drinku i męczącym dniu ale starałem się jak mogłem...:) Także reasumując sprawa wygląda następująco.
Obrałem sobie punkt na każdej z opon mniej więcej na wprost amortyzatora aby pomiary były powiedzmy miarodajne i zmierzyłem odległość od punktu na oponie z nadkolem(błotnikiem).
Przód lewy przed odpaleniem 12.9cm-po odpaleniu i słyszalnej pracy kompresora 13.2cm
Przód prawy przed odpaleniem 12.9cm-po 13.2cm
Tył lewy przed 10.7cm po 12.3cm
Tył prawy przed 10.1cm po 11.3cm
Różnica między tylnym kołem prawym a lewym to 10mm,przód identycznie
Auto stoi na kostce brukowej która ma lekki spadek względem przodu auta i w prawo stronę.
FOSS napisał/a: | Na jakiej podstawie twierdzisz że amortyzator jednego koła jest pompowany inaczej niż drugiego? |
W bloku 005 z tego co się zorientowałem jest podawana wysokość pomiędzy środkiem piasty a nadkolem w mm, skoro trzy koła mają wysokość około 125mm a czwarte z nich zaledwie 112mm ( jak to pokazałem na zdjęciu) , to skoro wartość jest mniejsza to amortyzator został mniej napompowany...???
Mierząc miarą tylne prawe koło również ma mniejszy prześwit pomiędzy oponą a nadkolem, co więcej gołym okiem stojąc za autem widać że prawy tył stoi niżej.
Początkowo myślałem że to może wina spadku na kostce ale przestawiłem auto w drugie miejsce gdzie spadek jest w lewą stronę ale nic to nie zmieniło.
Jak to jest z tym kompresorem, czy jeśli podczas pracy osiągnął maksymalną wartość poniżej 10 barów to jest to do przyjęcia,czy po prostu źle diagnozowałem? Dziwiło mnie również to że w chwili kiedy kompresor nie pracował ta wartość co sekundę czy dwie się non stop zmieniała, czy to normalne? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-10-05, 15:04
|
|
|
Hymm... jeśli się poziomu je to zacząć bym proponował od adaptacji jak jest krzywo. Dopiero się bawił w szukanie dalej gdy już auto będzie stało prosto.
Miejsce pomiarów jest bardzo istotne bo musi być poziom! Jakiekolwiek krzywizny będą powodowały ze koła będą różnie stały.
Po zamknięciu auta zawsze się opuszcza lekko. Po odpaleniu auta zielona zawsze się zapala i auto się zawsze poziomuje.
To co ja sugeruje to:
-pomiar na równym podłożu, w jakimś warsztacie lub skp.
-adaptacja zawieszenia jak będzie krzywo
-ponowne pomiary
Później go postawić i po zamknieciu tak za pół godziny przyjść sobie jak juz będzie stał na poziomie parkingowym i zmierzyć wysokość. Po jakimś czasie następny pomiar i zobaczyć czy opadł dalej niż poziom parkingowy. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2015-10-05, 15:19
|
|
|
Auto do zeszłego roku było serwisowane w niemieckim ASO, czyżby nie zauważyli że auto stoi krzywo?
Postaram się znaleźć poziome miejsce aczkolwiek wszędzie są robione małe spadki żeby woda spływała w pożądanym kierunku ale prawdopodobnie w garażu mam bardzo minimalny spadek.
To że są różnice w zawieszeniu to jedno, bardziej martwi mnie to że auto po dwóch dniach postoju opadło z przodu fakt że nieznacznie bo o 3mm jednakże tył to już około 15mm, więc jest to już jakaś zauważalna różnica, po za tym zapalająca się pomarańczowa kontrolka w trakcie jazdy, częste włączanie się kompresora, ciśnienie na testerze które nawet podczas pracy osiąga około 9barów podczas podnoszeni a to chyba za mało, czy tak może być?
drago_o napisał/a: | Po odpaleniu auta zielona zawsze się zapala i auto się zawsze poziomuje |
Jeśli chodzi o zieloną to bynajmniej u mnie się przez pierwsze 2 miesiąca z tego co pamiętam ani raz nie zapaliła po odpaleniu jedynie na zapłonie ale po chwili gasła razem z innymi, a teraz jeśli auto postoi kilka dni to przez chwile się pali zanim kompresor nie podniesie auta, chodź nie zawsze tak jest czasami stoi 3 dni i po odpaleniu kontrolki brak a innym razem już na zapłonie zapali się pomarańczowa i po odpaleniu nadal się pali wtedy gasze auto i odpalam ponownie i jest ok |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-10-05, 18:29
|
|
|
paweldzwo napisał/a: | Obrałem sobie punkt na każdej z opon mniej więcej na wprost amortyzatora aby pomiary były powiedzmy miarodajne i zmierzyłem odległość od punktu na oponie z nadkolem(błotnikiem). |
Nie to żebym się czepiał ale jak byś mógł następnym razem mierzyć zgodnie ze sztuką.... tzn. pionowo do góry od środka koła do błotnika.
Wartości jakie podasz dużo łatwiej zestawić z wartościami fabrycznymi dla twojego zawieszenia
paweldzwo napisał/a: | Przód lewy przed odpaleniem 12.9cm-po odpaleniu i słyszalnej pracy kompresora 13.2cm
Przód prawy przed odpaleniem 12.9cm-po 13.2cm
Tył lewy przed 10.7cm po 12.3cm
Tył prawy przed 10.1cm po 11.3cm |
Więc przyjrzałbym się tylnemu prawemu, pewnie ucieka z niego powietrze.
Przekręć zapłon, przełącz na Lift i idź posłuchać czy nie słychać nic przy tym amorku.
paweldzwo napisał/a: | Auto stoi na kostce brukowej która ma lekki spadek względem przodu auta i w prawo stronę. |
To akurat słabe miejsce na prowadzenie pomiarów ale z braku laku....
Ustaw auto tak aby tylnym prawym kołem stało w domniemanym najniższym punkcie tej parkingowej płaszczyzny - o ile spadek nie jest zbyt duży to auto powinno się wypoziomować czyli na prawym tylnym kole powinna być największa wartość zmierzona.
Jeżeli auto dalej siada na to tylne koło i dalej tam pozostaje najmniejsza wartość pomiędzy błotnikiem a kołem to raczej amorek do wymiany/regeneracji.
paweldzwo napisał/a: | Jak to jest z tym kompresorem, czy jeśli podczas pracy osiągnął maksymalną wartość poniżej 10 barów to jest to do przyjęcia,czy po prostu źle diagnozowałem? |
Poniżej 10bar to za mało.
paweldzwo napisał/a: | Auto do zeszłego roku było serwisowane w niemieckim ASO, czyżby nie zauważyli że auto stoi krzywo? |
Raczej w to nie wierzę. 3mm można przeoczyć ale jeżeli przysiada 15mm to już będzie to widoczne.
Pewnie tylny amorek ma już dosyć.
Wprawdzie w Brzegu Dolnym mówią, że tylne padają zdecydowanie rzadziej od przednich ale jednak czasem padają i ja już kilka takich w D3 wymieniałem.
paweldzwo napisał/a: | To że są różnice w zawieszeniu to jedno, bardziej martwi mnie to że auto po dwóch dniach postoju opadło z przodu fakt że nieznacznie bo o 3mm jednakże tył to już około 15mm, więc jest to już jakaś zauważalna różnica |
Jeżeli pierwszego pomiaru dokonałeś po wyłączeniu auta i zamknięciu zamka centralnego a drugiego przed otwarciem auta to różnica 15mm powinna być niepokojąca.
paweldzwo napisał/a: | po za tym zapalająca się pomarańczowa kontrolka w trakcie jazdy, częste włączanie się kompresora, ciśnienie na testerze które nawet podczas pracy osiąga około 9barów podczas podnoszeni a to chyba za mało, czy tak może być? |
Zapalająca się kontrolka podczas jazdy to oczywiście sygnalizacja, że jest usterka.
Jeżeli podczas swojej pracy kompresor nie bije więcej niż 9bar to prawdopodobnie już się kończy - powinien spokojnie nabijać 14bar
Jak kompresor kończy żywota to w trakcie jazdy może załączać się częściej bo sterownik potrzebuje powietrza do regulacji zawieszenia.
Jak kompresor nabija powietrza za mało to pomarańczowa kontrolka jest tu całkiem naturalna.
Zanim jednak wymienisz kompresor warto się zatrzymać i sprawdzić solidnie pneumatykę - padnięty kompresor nie powoduje opadania auta na postoju więc może to jego niedomaganie nie wynika z tego, że on sam się kończy a po prostu z tego, że jest nieszczelność w układzie która nie pozwala mu po prostu pracować w pełni efektywnie.
paweldzwo napisał/a: | drago_o napisał/a: | Po odpaleniu auta zielona zawsze się zapala i auto się zawsze poziomuje |
Jeśli chodzi o zieloną to bynajmniej u mnie się przez pierwsze 2 miesiąca z tego co pamiętam ani raz nie zapaliła po odpaleniu jedynie na zapłonie ale po chwili gasła razem z innymi, a teraz jeśli auto postoi kilka dni to przez chwile się pali zanim kompresor nie podniesie auta, chodź nie zawsze tak jest czasami stoi 3 dni i po odpaleniu kontrolki brak a innym razem już na zapłonie zapali się pomarańczowa i po odpaleniu nadal się pali wtedy gasze auto i odpalam ponownie i jest ok |
Akurat z tymi kontrolkami to taka trochę lipa jest. Tzn. czytałem kilkukrotnie serwisówki czy też instrukcję obsługi i tam niby szczegółowo opisano która kontrolka i kiedy ma się świecić ale....
niestety w rzeczywistości, co sprawdziłem w praktyce, w różnych autach jest różnie i niestety nie jest to bezpośrednio związane z rodzajem zawieszenia czyli komfortowe vs. sport.
Odnoszę wrażenie, że w różnych rocznikach dokonywano pewnych zmian w oprogramowaniu sterownika i stąd też różne tryby świecenia tych kontrolek.
Zresztą w serwisówce gdzieś była chyba nawet wzmianka, że w różnych rocznikach może to być trochę inaczej ale tam chyba jakiś tylko taki krótki lakoniczny dopisek był a nie mam zbytnio czasu na szukanie czegoś takiego.
Jedno natomiast pozostało niezmienne - pomarańczowa kontrolka która zapala się w trakcie jazdy, czasem do spółki z zieloną + jeszcze błędy na FIS o poziomowaniu reflektorów na pewno oznaczają usterkę i warto się tym zainteresować już na początku. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2015-10-05, 19:21
|
|
|
Podłączę do tematu jedno pytanko: Jeśli w czasie jazdy po równej drodze zapala mi się sporadycznie zielona kontrolka i gaśnie po około 10 sek to mam się czegoś bać ? Albo przy wjeździe do garażu też ona się nie raz zapali, na wjeździe do garażu mam leciutki próg, czy to ma jakieś znaczenie?:D |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-10-05, 22:51
|
|
|
Gunner napisał/a: | Podłączę do tematu jedno pytanko: Jeśli w czasie jazdy po równej drodze zapala mi się sporadycznie zielona kontrolka i gaśnie po około 10 sek to mam się czegoś bać ? Albo przy wjeździe do garażu też ona się nie raz zapali, na wjeździe do garażu mam leciutki próg, czy to ma jakieś znaczenie? |
Samoistne mryganie zielonej kontrolki raczej nie jest prawidłowe.
Jakieś inne problemy? Jakieś błędy? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2015-10-05, 23:14
|
|
|
Innych problemów zero, błędów też zero. Raz zauważyłem, że jak jechałem koło 100 i hamowałem przed światłami to pokazała się zielona i przód się opuszczał a potem chyba podnosił. Sam nie pamiętam. Jeżdżę cały czas w trybie komfort.
Bardziej mnie zastanawia dlaczego przy wjeździe do garażu się nie raz pokaże ta zielona, tak jakby ten próg na wjeździe jakoś na to działał bo chwilowo przód jest wyżej niż tył jak wjeżdżam. Mam taki przypadek może z 1-2 razy na miesiąc ale jednak. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-10-05, 23:30
|
|
|
Gunner napisał/a: | Innych problemów zero, błędów też zero. Raz zauważyłem, że jak jechałem koło 100 i hamowałem przed światłami to pokazała się zielona i przód się opuszczał a potem chyba podnosił. Sam nie pamiętam. Jeżdżę cały czas w trybie komfort.
Bardziej mnie zastanawia dlaczego przy wjeździe do garażu się nie raz pokaże ta zielona, tak jakby ten próg na wjeździe jakoś na to działał bo chwilowo przód jest wyżej niż tył jak wjeżdżam. Mam taki przypadek może z 1-2 razy na miesiąc ale jednak. |
No skoro brak błędów to należałoby domniemywać, że jest wszystko ok ale....
Zdarza się tak, że system tą kontrolką sygnalizuje chwilowe obniżenie się auta na poziom niski (poniżej pewnego progu) i nie musi to dotyczyć całego auta ale chwilowo jednego z kół przy czym w takich przypadkach spotykałem się również z tym, że w sterowniku zapisuje się błąd sporadyczny, że przekroczona została skrajna wartość poziomu zawieszenia...
ale nie wiem czemu u ciebie ta kontrolka mryga a błędu jako takiego nie zapisuje |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2015-10-05, 23:38
|
|
|
Cholera wie A może jak to się pokaże z raz może dwa na miesiąc to ten "błąd" się po jakimś czasie sam kasuje ? Możliwe to w ogóle ? Auto jak zamknę pilotem to opada, odpalam to się podnosi, czyli chyba wszystko jak być powinno. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-10-06, 00:10
|
|
|
Gunner napisał/a: | A może jak to się pokaże z raz może dwa na miesiąc to ten "błąd" się po jakimś czasie sam kasuje ? Możliwe to w ogóle ? |
Teoretycznie błędy zapisane tkwią w sterownikach aż do ich fizycznego skasowania ale są takie błędy sporadyczne które po zniknięciu usterki są kasowane automatycznie.
Niestety nie posiadam szczegółowej wiedzy w jakich sterownikach jest to możliwe a w jakich nie i jaka dokładnie kategoria błędów może być automatycznie skasowana a jaka nie - nigdy w to konkretne zagadnienie się nie zagłębiałem |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2015-10-07, 17:09
|
|
|
Witam,
Wielkie dzięki za zainteresowanie, czy oprócz postawienia auta tak jak zasugerowałeś , czy jest jeszcze jakaś inna metoda żeby zdiagnozować ten amortyzator, oprócz oczywiście obserwacji czy nie ucieka powietrze?
Przychodzi mi jeszcze jeden pomysł, mianowicie w bloku 007 można obserwować stan zaworów na poszczególnych kół, jeśli będzie coś nie tak to w tym jednym zaworze często będzie zmieniała się wartość podczas jazdy z zamkniętego na otwarty, mam rację? Czy jest jeszcze jakaś inna metoda? |
|
|
|
|
|
|
|
magicshow
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Cze 2014 Posty: 115 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2015-10-07, 19:06
|
|
|
Witam panowie, mam pewien problem mianowicie znowu mi się on powtórzył, chodzi o żółtą kontrolkę zawieszania autko postoi 3 dni nie opada wsiadam przekręcam zapłon wszystkie kontrolki gasną lecz żółta zawszenia świeci się około 5 sekund dłużej pojawia mi się to wtedy jak temperatura na dworze jest niższa niż 10stopni w lato tego nie było od razu gasła, błędów brak. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|