Autor |
Wiadomość |
Nyku
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 276 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2015-10-26, 15:47 [D2 FL ALL
] Zegary z S8 FL do A8 FL
|
|
|
Wiem że temat był poruszany ale pytanie padało do przed lifta.
Ja chciałem zapytać czy zegary kolegi :
http://www.a8team.pl/licz...ft-vt17833.html
będą pasowały bez przeróbek do mojego 4.2 99rok FL.
Plug and Play czy coś trzeba przerabiać? Jak z adaptacją? |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-26, 18:04
|
|
|
Pasować będą, będziesz tylko musiał imo ogarnąć. |
|
|
|
|
|
|
|
Nyku
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 276 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2015-10-26, 18:15
|
|
|
Dzięki za odpowiedz, ciężka sprawa z tym jest? Zwykły VAG wystarczy czy trzeba jakiegoś inżyniera do tego? |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-26, 18:28
|
|
|
Najlepiej do elektryka co złamuje się takimi rzeczami. |
|
|
|
|
Nyku
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 276 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2015-10-28, 18:14
|
|
|
Zegary leżą już w aucie. Pęknięta była przednia szyba więc zrobiłem z dwóch zegarów jedne. Byłem u mojego mechanika powiedział żeby w poniedziałek dzwonić. Jest podobno troche zabawy bo to nie kwestia samego immo tylko jeszcze te całe kodowanie i zrzucanie pamięci.
Nie zapytałem ile mnie skasuje ale już się nie moge doczekać
|
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
Nyku
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 276 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2015-10-29, 16:10
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | Opisz proszę później krok po kroku co trzeba było wykonać - mnie też czeka wymiana. Mam nadzieje ze jeszcze w tym roku |
Michale, powiem tak że samo przełożenie to zero filozofii. Opuszczasz kierownice na sam dół i wykręcasz zegary (śrubki są pod tymi zaślepkami/krateczkami koło przycisków) Dwa imbusiki i wysuwasz zegary. Jedna mała wtyczka i 3 większe. Rozpinasz i masz zegary w ręce. Gdy wrzuciłem nowe wskaźniki wszystko działało na pierwszy rzut oka. Był tylko stary przebieg no i migała kontrolka od immo. Auto odpalało na pół sekundy po czym gaśnie. Jestem zmuszony więc śmigać jeszcze na starych
Mechanik mój powiedział że jest to do ogarnięcia ale jest sporo zabawy z jakimiś kodami. Nie wystarczy przeprogramować immo pod kluczyki do stacyjki ale także zrzucić pamięć z komputerów aby zaadaptować zegary. Aby wyświetlały co mają wyświetlać, by był poprawny przebieg itp itd
Po robocie spróbuje coś podpytać co i jak mniej więcej wygląda, czy się wpinał w OBDII, zegary czy może we wtyczki w wiązce do zegarów Zaktualizuje zatem temat w przyszłym tygodniu jakoś |
|
|
|
|
|
|
|
Nyku
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 276 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2015-11-10, 16:37
|
|
|
A więc sprawa wygląda tak. Auto wstawione do znajomego mechanika i dzwonił mi dzisiaj rano że jest problem. Podobno nie każde zegary da się zaadaptować. Pamięć itp nie jest ciężkie do ogarnięcia ale on jako mechanik a nie elektonik poległ przy immo. Mówi że by to zrobił pod warunkiem że moduł z immo zostaje ori z zegarów z S8 a ja dokupuje czyste "wkładki" do kluczyków i kodujemy same kluczyki na nowo. Wyszło by to (razem z zakupem mnie zegarów) ok 500zł więc dałem sobie siana. Bo głównie zależało mi na FISie i tarczach a naprawa FISa to przecież nie wiecej jak 200zl. Z S8 nie podobała mi się kolorystyka (czerwona tarcza/biała wskazówka) więc przerzucenie tarcz było mi także na rękę czego też się podjąłem
Że prace mam jaką mam rozebrałem sobie w pracy jedne i drugie zegary i rzeźbiłem
Efekt końcowy to coś takiego:
Tarcze i wskazówki z S8, kolorystyka z A8. Jak dla mnie najlepsze połączenie
Michał, niestety wiele nie pomogę. Z tego co się dowiedziałem to trzeba się wpiąć w zegary (nie wiem czym i jak) i komputer zczyta nam "tysiąc" (nie wiem czy dosłownie czy po prostu dużo) różnych plików i zapisów które musimy wprowadzać jako korekty na nowe zegary pod tą samą nazwą pliku i dokładnie o tych samych parametrach. Żmudna robota podobno. |
|
|
|
|
LukaszEK_ZENER
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 35 Dołączył: 28 Lip 2014 Posty: 35 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2015-11-16, 18:35
|
|
|
Koledzy jeśli kupicie zegary z wyczytanym kodem Pin to połowa sukcesu, wystarczy VCDS i pin do auta 5min i już auto pali (przebieg zostanie z nowych zegarów) jeśli nie macie PIN'u do auta ani do zegarów trzeba odczytać pamięć w zegarach (24c17) skopiować na drugie zegary i viola, macie dwa zegary z identycznym przebiegiem i immo skopiowane, więc auto pali. |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2015-11-16, 18:36
|
|
|
Pin auta jest zawsze taki sam , czy dla każdego jest inny ? Mnie czeka wkrótce zmiana zegarów - jako ze mam nowe prawdopodobnie PIN mam napisany na zegarach |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
LukaszEK_ZENER
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 35 Dołączył: 28 Lip 2014 Posty: 35 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2015-11-16, 18:37
|
|
|
Tylko nie przekładać kości eeprom! trzeba najpierw odczytać bo jak coś pójdzie nie tak to zostajecie z ręką w nocniku... Licznik może nadpisać część eeprom i po wszystkim, jak nie macie odczytanego eeprom, to już żaden z liczników nie zadziała |
|
|
|
|
|
|
|
LukaszEK_ZENER
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 35 Dołączył: 28 Lip 2014 Posty: 35 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2015-11-16, 18:38
|
|
|
pin jest dla każdego auta inny, można go wyczytać VAGtacho lub z eeprom sterownika silnika |
|
|
|
|
colorado
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 145 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-06-14, 22:03
|
|
|
Czy wiecie w jaki sposób skutecznie odczytać eeprom z A8 D2 2000 4.2 ?
VAG Commander 3.6 oraz VAG Tech 3.01 nie dały rady.
Ewentualnie czy ktoś zna tani programator do 24C17 ? |
|
|
|
|
|
|
|
|